|
| Shopman..... og varer der er blevet væk. Fra : Kristian |
Dato : 09-09-04 19:23 |
|
Har sidst i april 2004 bestilt en forstærker + 2 subwoofere via Shopman.
Har derefter indbetalt gebyret til Shopman + det samlede beløb på varerne
via e-betaling (som Shopman forlangte).
Ventede derefter knap en måned, og rykkede så Shopman.
Fik en sludder for en sladder...og de skulle nok se på sagen.
Har derefter mailet med Shopman adskellige gange (i skrivende stund 58
stk.).
Iflg. Shopman er varerne blevet sendt med dansk postvæsen den 7/5-2004.
Den 27/5 undskylder forhandleren ventetiden (via. shopman)
Den 28/5 starter forhandleren en efterforskning hos postvæsnet.
Den 7/6 starter forhandleren en undersøgelse hos DHL. DHL sender sagen
videre til det danske postvæsen, og jeg skal påregne ca. 8 ugers ventetid.
Den 16/7 er forhandleren stadigvæk igang med undersøgelsen.
Den 20/7 oplyser fragtselskabet, at det har afleveret én del af pakkerne ( 1
stk.).....jeg skal be- eller afkræfte om jeg har modtaget noget.
Den 27/8 rykker Shopman igen forhandleren.
Den 9/9 fortæller Shopman mig, at forhandleren har fået bekræftet, at jeg
har modtaget mine varer ?????????????
Det er vel næsten unødigt at fortælle, at jeg naturligvis IKKE har modtaget
mine varer.............
Så, hvad gør jeg nu?
Håber på hjælp her i juragruppen.
Mange håbefulde hilsner
Kristian
| |
Kevin Edelvang (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Kevin Edelvang |
Dato : 09-09-04 21:18 |
|
"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev
> Den 9/9 fortæller Shopman mig, at forhandleren har fået bekræftet, at jeg
> har modtaget mine varer ?????????????
> Det er vel næsten unødigt at fortælle, at jeg naturligvis IKKE har
modtaget
> mine varer.............
> Så, hvad gør jeg nu?
Shopman må bevise overfor dig, at du har modtaget varen. Alternativt, må de
skaffe dig varen eller tilbageføre pengene.
Jeg vil mene, at du har rigeligt grundlag for at ophæve købet, da det købte
ikke
er leveret indenfor rimelig tid.
Mvh
Kevin
| |
joke (09-09-2004)
| Kommentar Fra : joke |
Dato : 09-09-04 21:47 |
|
"Kevin Edelvang" <Duer@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4T20d.8641$F37.1757@news.get2net.dk...
> "Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev
>
>> Den 9/9 fortæller Shopman mig, at forhandleren har fået bekræftet, at jeg
>> har modtaget mine varer ?????????????
>
>> Det er vel næsten unødigt at fortælle, at jeg naturligvis IKKE har
> modtaget
>> mine varer.............
>
>> Så, hvad gør jeg nu?
>
> Shopman må bevise overfor dig, at du har modtaget varen. Alternativt, må
> de
> skaffe dig varen eller tilbageføre pengene.
>
> Jeg vil mene, at du har rigeligt grundlag for at ophæve købet, da det
> købte
> ikke
> er leveret indenfor rimelig tid.
>
> Mvh
> Kevin
Det er jo ikke første gang man hører dårligt om shopman sidst måtte det i
kontant før kunden fik pengene retur, så tror det bliver en kamp uden lige,
hvad med tack and tracenumre har du fået dem så du selv kan se hvad der er
sket med varene.
Shopmans ejer har desuden lavet noget nyt der hedder evind hvor du
automatisk skulle blive tilmeldt konkurrencer på nettet, her er det sjove at
folk ikke har modtaget kvittering for deltagelse i de forskellige påstående
konkurrencer nogen krævede endda oplysninger kun en selv kunne svare på.
Tror det er værd at overveje at undgå at handle med selskaber der har samme
ejer som shopman osv.
Det er desværre folk som dem der er med til at ødelægge internettet med
deres forretningsmetoder.
Med venlig hilsen
Johnny Pedersen
| |
Bertel Lund Hansen (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 10-09-04 13:28 |
|
joke skrev:
>Det er desværre folk som dem der er med til at ødelægge internettet med
>deres forretningsmetoder.
Nej, det er naive folk der falder for det første det bedste
tilbud på nettet der gør at det kan svare sig at lave
fidusfirmaer. Og hvis noget kan betale sig, så er der nogen der
gør det.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Kristian (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 10-09-04 23:14 |
|
> Nej, det er naive folk der falder for det første det bedste
> tilbud på nettet der gør at det kan svare sig at lave
> fidusfirmaer. Og hvis noget kan betale sig, så er der nogen der
> gør det.
Om jeg er naiv.......tjae...du kan sikkert finde masser af folk der har
brugt Shopman....og er tilfredse.....
jeg har måske bare været uheldig....med forhandleren...eller
postvæsnet....eller shopman's support....eller.....
men det pisser mig faktisk af, at shopman gør så lidt for at kunden kan
blive tilfreds.....shopman har jo fået deres gebyr for at hjælpe.
Kristian
| |
Kristian (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 10-09-04 23:10 |
|
> hvad med tack and tracenumre har du fået dem så du selv kan se hvad der er
> sket med varene.
Nej, de oplysninger kan jeg ikke få.
Kristian
| |
Kristian (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 10-09-04 15:02 |
|
> Jeg vil mene, at du har rigeligt grundlag for at ophæve købet, da det
købte
> ikke
> er leveret indenfor rimelig tid.
Det gjorde jeg via en mail den 3/8...........men det har shopman ikke
forholdt sig til......overhovedet!
Kristian
| |
per christoffersen (11-09-2004)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 11-09-04 09:59 |
|
"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:41409f79$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så, hvad gør jeg nu?
> Håber på hjælp her i juragruppen.
Gå i banken og bed dem om at føre dine penge tilbage, - tag evt. din
korrespondance med butikken med.
E-betaling skal håndteres som en kort-transaktion, og det giver denne
mulighed.
Læs evt. mere på Nordeas egen side www.solotorvet.dk (Information til
køber).
Herefter vil det være op til banken og Shopmans bank at rede trådene ud.
Undervejs vil det blive nødvendigt for shopman at bevise at de har leveret
varen (og det kan de jo af gode grunde ikke).
/Per
| |
|
|