Kan dårlig batteri gi' dårlig motorgang ?
Fra : :o\)

Dato : 09-09-04 16:45

Hej

Ja, kort sagt, kan et dårligt batteri gi dårlig motorgang ?
Sløv træg motor.

Og kan det have betydning for bremserne ? Her tænker jeg på
bremseforstærkeren.

mvh elvis

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-09-04 17:24

"" <fjern_kaffekop_newz@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sløv træg motor.
>
> Og kan det have betydning for bremserne ? Her tænker jeg på

Jeg kan ikke forestille mig at nogen af delene skulle have sammenhæng med et
dårligt batteri. Tomgangen i motoren har jo ikke forbindelse til batteriet.
Det der nok nærmere er galt er en forkert indstilling af karburator (hvis
der er en sådan), tændingstidspunkt, eller forkert benzinmængde. Hvis den
får for lidt vil den jo have svært ved at holdes igang, og får den for meget
drukner den jo lidt.

MHT bremserne, så har batteriet ihvert fald ikke nogen indflydelse. Der
ville jeg nok kigge lidt på klodserne, belægningerne, skiverne og tromlerne.
Det må være der fejlen ligger.

Det skal så lige siges, at jeg skriver kun dette som alm. gør-det-mand, med
en anelse logik, og _om_ det rent faktisk har en betydning med det batteri,
skal jeg ikke kunne afvise, men jeg kan ikke se det skulle have noget med
det at gøre.

Jesper

Fra : :o\)

Dato : 09-09-04 17:52

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41408384$0$206$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> batteri,
> skal jeg ikke kunne afvise, men jeg kan ikke se det skulle have noget med

Hej og tak

Har bremseforstærkeren noget at gøre med olietrykket i selve motoren så ?

mvh elvis

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 18:21

"" <fjern_kaffekop_newz@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

> Har bremseforstærkeren noget at gøre med olietrykket i selve motoren så ?

Kun på den måde at hvis motoren ikke køre, virker bremseforstærkeren heller
ikke. Den får power fra motoren, men den er ikke elektrisk på en alm. bil.

Fra : Henrik

Dato : 09-09-04 20:34

Har oplever at udskiftning af batteri har givet en bedre motorgang.
Bremseforstærken bruger det vacuum motoren laver når den køre, eller fra
vaccum pumpe på en diesel.

Henrik

Fra : :o\)

Dato : 09-09-04 20:42

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har oplever at udskiftning af batteri har givet en bedre motorgang.
> Bremseforstærken bruger det vacuum motoren laver når den køre, eller fra
> vaccum pumpe på en diesel.
>
> Henrik

OK tak skal i have.

Det var fordi motoren kørte lidt træg og så begyndte bremsen at trække mod
venstre. Så skiftede jeg olie på bilen og siden har den virket ganske
fortrinlig.

Men for en sikkerheds skyld får jeg tjekket bremserne i morgen.

Og så må jeg hellere få monteret et ekstra batteri som sikkerhed.

mvh elvis

Fra : Teddy

Dato : 10-09-04 00:04

> [...]
>
> Men for en sikkerheds skyld får jeg tjekket bremserne i morgen.
>
> Og så må jeg hellere få monteret et ekstra batteri som sikkerhed.

Øhhm.. Elvis, din motorolie og bremsesystem har absolut intet tilfælles.

Jeg tror nu også bare at du skal nøjes med et enkelt batteri, bare sørg for
at det er i orden. det hjælper ikke at montere et dårligt batteri sammen med
et godt batteri. det dårlige vil trække strømmen fra det gode batteri, og du
er lige vidt.

Ja du må nok hellere få kontrolleret dine bremser. men for guds skyld ( og
din egen ) få et værksted til det !

Held og lykke

Teddy

Fra : koolberg

Dato : 10-09-04 13:47

Det eneste du bruger dit bateri til er at starte øsen, og når den
kører, bruger du det strøm generatoren laver. Derfor kan din motorgang
absolut ikke have noget med bateriet at gøre.

Bremse forstærkeren får sit tryk fra din manifold hvor kaburatoren
også sidder, og der kan være flere muligheder for fejl, og vil også
foreslå at du får en prof. til at kikke på det.

/koolberg