Vandhane
Fra : Palle Andersen

Dato : 09-09-04 12:01

Hej

Jeg skal have en ny vandhane i køkkenet, og har set et billigt batteri i
Bauhaus med følgende beskrivelse:
Zoom Armatur Håndvaskbatteri med løft-op ventil eller køkkenbatteri 40 mm. 5
års drypgaranti.
Prisen er bare kr. 249,00

Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, om kvaliteten er god nok på så billigt
batteri, og hvor lang tid kan man regne med at det holder.

Hilsen

Palle

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 09-09-04 12:27

"Palle Andersen" <palle.and@get2netNOSPAMATALL.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, om kvaliteten er god nok på så billigt
> batteri, og hvor lang tid kan man regne med at det holder.

Jeg kender ikke dette armatur men købte selv for et par år siden et par
billige Armadan til køkken og håndvask.
De fungerer skam, de kan både åbne og lukke for vandet. Men det er svært at
styre vandmængden præcist. Det er sådan lidt enten eller..
Når man lukker hurtigt for vandet kan der også godt komme et smæld fra
rørerne, som om de lukker for hurtigt.
Om det samme gør sig gældende for det omtalte armatur ved jeg ikke, jeg
fortæller blot om egne oplevelser med billige armaturer.

vh
Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 12:49

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> skrev Det er sådan lidt enten
> [...]
> Om det samme gør sig gældende for det omtalte armatur ved jeg ikke, jeg
> fortæller blot om egne oplevelser med billige armaturer.

Jeg har et til 99,- der ikke har nævnte ulempe, men det støjer voldsomt ved
'medium åben', og så er der garanti for at det drypper i 5 år.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 13:08

Den 09/09-2004 klokken 13:48, skrev
i <41404317$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Jeg har et til 99,- der ikke har nævnte ulempe, men det støjer voldsomt
> ved 'medium åben', og så er der garanti for at det drypper i 5 år.

Det med støjen, er vist generelt for de fleste billige armaturer. Ellers
har jeg ikke oplevet problemer.

Og dog:
For et par år siden købte jeg nogle stykker i Netto. Ved ikke lige, hvad
der fik mig til at teste tætheden _inden_ montering.
Men det var heldigt. De to af dem var 'byttere', idet kobberrørene ikke
var slagloddet godt nok i forskruningen.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Palle Andersen

Dato : 09-09-04 13:30

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det var heldigt. De to af dem var 'byttere', idet kobberrørene ikke
> var slagloddet godt nok i forskruningen.

Hej

Hvad er det der støjer og hvor meget støjer det ca.
(flyvemaskine/vaskemaskine/hveps?)

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 18:26

Den 09/09-2004 klokken 14:29, skrev
i <41404c9a$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Hvad er det der støjer og hvor meget støjer det ca.
> (flyvemaskine/vaskemaskine/hveps?)

Ved ikke lige, hvad der støjer, men mon ikke det har noget at gøre med
udformningen af kammeret/kanalerne, hvor vandet strømmer?

Det lyder som en høj skurren, der forplanter sig i hele husets rørsystem.

Men, der er altså også forskel på billig-vandhanerne.
Mine Netto haner larmer lidt mere end en ældre Damixa, som jeg også har
installeret.
Min søn købte sidste år en model, - som jeg desværre ikke husker navnet på
- i Bauhaus. Den lammer meget mere end Netto's

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Gunnar

Dato : 09-09-04 19:09

> [...]
> Min søn købte sidste år en model, - som jeg desværre ikke husker navnet på
> - i Bauhaus. Den lammer meget mere end Netto's

Vær lige opmærksom på at de 5 års drypgaranti ikke gælder hvis det bliver
utæt i pakningerne, det er kun for dryp det gælder. Jeg skulle betale for
skiftning af pakninger efter 2 år, ingen garanti der.
Gunnar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 23:04

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i
> Vær lige opmærksom på at de 5 års drypgaranti ikke gælder hvis det bliver
> utæt i pakningerne, det er kun for dryp det gælder.

Hvordan skulle det ellers kunne komme til at dryppe?

>Jeg skulle betale for
> skiftning af pakninger efter 2 år, ingen garanti der.

Vel kun fordi du gav op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 11-09-04 12:45

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> utæt i pakningerne, det er kun for dryp det gælder. Jeg skulle betale for
> skiftning af pakninger efter 2 år, ingen garanti der.

Kan en vandhane da blive utæt andre steder end ved pakningerne?? Ikke mig
bekendt da...

Fra : Christian S

Dato : 09-09-04 20:41

> [...]
>
> Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, om kvaliteten er god nok på så billigt
> batteri, og hvor lang tid kan man regne med at det holder.

Du skal være opmærksom på at det kan være ulovligt, selv at skifte vandhanen
+ Drypgarantien gælder 99,999999 % sikkert KUN, hvis det er en VVS´er
som har monteret det. Jeg ville helt sikkert bruge de ekstra penge og købe
et
kvalitetsprodukt, det vil du glæde dig over HVER gang du bruger hanen.
Istedet for den larmer/drypper/løber/hopper og du ærger dig.

Mvh
Christian S ... Energi/VVS montør

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 23:02

"Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev>
> Du skal være opmærksom på at det kan være ulovligt, selv at skifte
vandhanen
> + Drypgarantien gælder 99,999999 % sikkert KUN, hvis det er en VVS´er
> som har monteret det.

Nå, hvordan det, når det ikke er nævnt nogen steder? Det må en retssag jo
kunne klarlægge.

> [...]
> kvalitetsprodukt, det vil du glæde dig over HVER gang du bruger hanen.
> Istedet for den larmer/drypper/løber/hopper og du ærger dig.

Jeg glæder mig nu over at have sparet en masse penge, hver gang.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Palle Andersen

Dato : 10-09-04 07:42

"Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvalitetsprodukt, det vil du glæde dig over HVER gang du bruger hanen.
> Istedet for den larmer/drypper/løber/hopper og du ærger dig.

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at gøre det selv, for så var jeg helt
sikker på, at hanen dryppede...mange steder

Jeg fik en ny vandhane for ca. 7 år siden, der var rimelig dyr (ca. 1200 kr)
og jeg synes ikke at kvaliteten har været god. Derfor ville jeg prøve en
billigere model, for at mindske ærgelsen når den begynder at dryppe.

Når du skriver kvalitetsprodukt, har du så et bestemt mærke du hælder til?

Palle

Fra : Johnt

Dato : 10-09-04 05:02

"Palle Andersen" <palle.and@get2netNOSPAMATALL.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, om kvaliteten er god nok på så billigt
> batteri, og hvor lang tid kan man regne med at det holder.

Alle de billige blandingsbatterier jeg har set har fungeret udmærket, dog er
man ikke i tvivl om at det er billig, så pris og kvalitet/design hænger
sammen.

Plejer Bauhaus og Silvan ikke på skift at have Damixa eller lignende på
tilbud til cirka kr. 400. Derudover har dem der sælger billige køkkener ofte
også en lavere pris end byggemarkedernes normalpris på blandingsbatterier.

Hilsen

Johnt

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-09-04 10:41

> [...]
>
> Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, om kvaliteten er god nok på så billigt
> batteri, og hvor lang tid kan man regne med at det holder.

Jeg købte for nogle år siden et billigt køkken batteri i hjem&fusk (mener
det kostede 250,-) og det har jeg ikke haft et eneste problem med. Det
hverken larmer eller drypper. Kan desværre ikke huske producenten
Men ellers kig hos de mange onlineshops, der kan man tit få kvalitets
batterier til en rimelig pris.
Jeg har selv handlet meget hos:
www.lavprisvvs.dk eller www.billigvvs.dk begge steder har jeg altid fået en
god service.
Men husk at du kun må udskifte skidtet hvis det er monteret med en
ball-o-fix...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®