[DVD] Star Wars - så er de her
Fra : Morten DH

Dato : 09-09-04 11:18

så er der anmeldelse af R1 udgivelserne:
http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarstrilogy.html

og jeg citerer:
"Simply put, the Star Wars films have never (and I mean EVER) looked this
good before. The films presented on these discs absolutely sparkle, in all
their anamorphic widescreen glory. The folks at THX and Lowry Digital worked
for months to create new high-definition digital masters of these films,
transferred directly from the original negatives. Once the films were
transferred, painstaking efforts were made to clean the digital masters of
dust, dirt, scratches and excessive grain. To give you an idea of just how
much work was involved, more than 100 bits of debris were digitally removed
from EACH FRAME - ultimately entailing the removal of over 10 million such
blemishes in all over the three films combined. As a result, you will not
find a single speck ANYWHERE on any of these films. The snow-white slopes of
Hoth and the sand-baked dunes of Tatooine have never looked so pure.

Because the transfers were done from the original negatives, you're going to
see detail in these films that you've never seen before. You'll notice this
right from the opening shot of A New Hope, when the Star Destroyer chases
its quarry over the surface of Tatooine. Just look at the subtle swirl of
could patterns on the planet below - astonishing. Best of all, not a lick of
added edge enhancement was required to bring out this detail. What else is
good? The color palette here is more lush and accurate than ever before.
You're going to be blown away by everything from subtle flesh tones to the
vibrant gold plating on C-3PO's chest to the bright orange flightsuits of
the Rebel pilots. Contrast is also spectacular, with deep detailed blacks
and clear, accurate whites. All three films in this set are just going to
absolutely blow you away, and the bigger your screen the better it gets. The
Star Wars Trilogy on DVD is the best excuse you're ever going to have to go
out and buy yourself a good anamorphic widescreen display. Until true
high-definition arrives, it just doesn't get better than this.
"

Lyder sgu ok... men læs anmeldelsen og døm selv

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-09-04 13:16

Men det er vel de "forbedrede" versioner er det ikke? Så en SouthPark
episode, som jeg syns var skideskægt, hvor de 4 unger gik i kamp mod George
Lucas og Steven Spielberg, som prøvede at "opdatere" alle deres film.
Er virkelig die-hard fan af StarWars-universet og håber virkelig at GL har
taget sig alvorligt sammen på den sidste af hans nye film. D ville være
trist, hvis man kun kunne sige de gamle var fantastiske.

Fra : Taba

Dato : 09-09-04 21:48

> [...]
> taget sig alvorligt sammen på den sidste af hans nye film. D ville være
> trist, hvis man kun kunne sige de gamle var fantastiske.

Jo, det er de forberede versioner, hvad skulle det ellers være?

Og har også set det southpark afsnit, ret grineren.

/Taba

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-09-04 23:49

> Jo, det er de forberede versioner, hvad skulle det ellers være?
De rigtige versioner måske? Før GL mistede besindelsen og ødelagde næsten
alt?
Men gider ikke starte en diskussion om de åndsvage "forbedringer" eftersom
jeg er sikker på at de er blevet diskuteret herinde masservis af gange før.

Fra : -V-

Dato : 09-09-04 23:10

Søren Kjeldsen wrote:
> Men gider ikke starte en diskussion om de åndsvage "forbedringer"
> eftersom jeg er sikker på at de er blevet diskuteret herinde
> masservis af gange før.

Nej, det er ikke galt.
Hvis der er noget, vi virkeligt mangler herinde, så er det en diskussion om
'forbedringerne' af SW.

-V-

Fra : No Humor Man

Dato : 10-09-04 09:06

-V- wrote:

> Nej, det er ikke galt.
> Hvis der er noget, vi virkeligt mangler herinde, så er det en diskussion om
> 'forbedringerne' af SW.
Hvilke "forbedringer"? ,-)

Den eneste tilføjede scene der, ifølge min mening, gav mening var
tilføjelsen af samtalen mellem Luke og Biggs før de angreb Dødsstjernen.
Før den scene var tilføjet lagde man ikke lige mærke til at det var
den samme Biggs som Luke talte om på Tatooine. Scenen mellem de to
gjorde netop Biggs' dødsscene mere dybtfølt, da han jo var én Luke
kendte fra før - altså en barndomsven.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-04 01:18

In article <41402deb$0$13808$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
morten@FJERNdrejoe.dk says...
> "Simply put, the Star Wars films have never (and I mean EVER) looked this
> good before.

Infact they never looked like this at all because of extra scenes

Fra : Kong Kent

Dato : 10-09-04 10:00

> så er der anmeldelse af R1 udgivelserne:
> http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarstrilogy.html
<snip> brudstykke af anmeldelsens tekniske kvalitet

> Lyder sgu ok... men læs anmeldelsen og døm selv

Ja, TheBitz har som regel altid ret. SW er naturligvis en udgivelse vi alle
har ventet på med spænding. Jeg har selv været med i TheBitz' korstog for at
få netop denne udgivelse ud på dvd siden 1998, og det første jeg tænkte da
jeg købte min første dvd-afspiller i '98 var netop "hvornår mon Star Wars
kommer på dvd?"

Nu er den her!!

Fuck de ændringer. På et tidspunkt, nok først i 2012, skal de originale
versioner nok slippe ud officielt. George Lucas vil, når han er helt færdig
med filmene, på et tidspunkt indse nødvendigheden af at tilfredsstille alle
os der som børn så disse film på video og på DR og forelskede os i filmene
som de var da. Bevares, '97-modellerne var langt fra perfekte modifikationer
(mildt sagt), men det ser jo ud til filmene har fået den *helt* store tur
denne gang og nu for alvor kommer til at se godt ud. Ingen tvivl om, at jeg
simpelthen *skal* eje den samling selvsamme dag som den bliver udgivet - og
filmene vil blive set igennem om og om igen, mens kommentatorspor og
bonusmateriale bliver skamredet i min dvd-afspiller de næste mange måneder.
(tror først jeg får dem skiftet ud når LOTR:ROTK EE udkommer d. 14.
december).

Lad os glæde os over vi endelig har fået Star Wars på DVD. At det ikke er de
originale kan vi så vælge at brokke os over, eller lade være. Faktum er vi
ikke kan gøre noget ved det. Bevares, udgivelserne er ikke det optimale, da
det optimale ville være, at man kunne vælge hvilken version man ville have
(i de flestes tilfælde velsagtens at man køber begge to, hehe...) - men vi
må "nøjes" med de nye og teknisk forbedrede udgaver, og det skal nok også
blive suverænt. På mit barometer får udgivelsen p.t. et 11-tal. Fordi jeg
har ventet længe, fordi de er så flotte rent teknisk og fordi det er én af
de tre vigtigste trilogier i min samling nogensinde (de to andre er
Godfather og LOTR, hvor Godfather for altid vil have førstepladsen!!!).
13-tallet må vente indtil de originale udkommer med samme tekniske
forbedringer på billede og lyd.

Uanset hvad, så står jeg sq i kø d. 29. september. Det bliver en meget stor
dag for os dvd-geeks!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Morten DH

Dato : 10-09-04 10:17

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> os der som børn så disse film på video og på DR og forelskede os i filmene

Mit bud er før; mon ikke lige forbrugerne skal malkes på DVD endnu engang
inden vi skal købe hele stiben i et HD format? Og egentlig tror jeg i bund
og grund han er ligeglad med hvad vi synes - kan så ikke helt finde ud af om
han er en kynisk pengegrisk satan, som kører en benhård markedsføring -
eller om han virkelig er perfektionist og aldrig bliver tilfreds med sine
film...

> [...]
> Godfather og LOTR, hvor Godfather for altid vil have førstepladsen!!!).
> 13-tallet må vente indtil de originale udkommer med samme tekniske

Ja du har ret... det blir dejligt ikke at skulle vende sine laserdisc 18
gange som under gennemsyn af den originale trilogi på CAV diske

> Uanset hvad, så står jeg sq i kø d. 29. september. Det bliver en meget
stor
> dag for os dvd-geeks!

Helt sikkert, den er skam også bestilt - selvom Greedo stadig skyder først

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-09-04 17:10

børn så disse film på video og på DR og forelskede os i filmene
> som de var da.

jeg husker dem fra biografen! - dog ikke a new hope - jeg vil have dem som
de var i biffen!
jeg køber boksen og glæder mig ligeså meget som alle jer andre - men der er
stadig et eller andet i mig der føler sig snydt... - men som det er nævnt er
den diskussion ikke længere særligt interessant - jeg håber blot at den
forbedrede kvalitet får ændringerne til at glide lettere ned - desudne vil
jeg da være dne først e til at trække mine ord i mig igen hvis ændringerne
er rigtigt fede - sån skal det heller ikke være.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight