Aprilia Scarabeo årgang 2000
Fra : ukendt

Dato : 09-09-04 10:10

Jeg har været den lykkelige ejer af ovenstående...indtil jeg lånte den ud !
Vedkommende væltede på den. Der kom diverse små skræmmer som jo ikke er
afgørende, grebet på venstre side knækkede og andre små ting.
Jeg har udskiftet alt hvad der var gået i stykker og regnede med at jeg nu
kunne køre....men NEJ !
Den starter fint men , under acceleration, mister den simpelthen pusten, ja
den drukner på det nærmeste.
Jeg kiggede så på filterhus og karburator og fandt ud af at mellemstykke
mellem filterhuset og karburatoren var knækket (det er bare en gemen
gummislange).
Så købte jeg et filterhus hos Thansen (der følger ovenstående mellemstykke)
men det viser sig at filterhuset er knap så højt som det originale og nævnte
melemstykke er et bøjet stykke gummi. Det kan ikke monteres idet da ikke er
plads (det er bredere for neden).
Jeg har så kontaktet en forhandler af originale reservedele for at få det
rigtige mellemstykke (om ikke andet). Han kan simpelthen ikke skaffe det her
hersens mellemstykke. Det eneste Aprilia har nu om stunder er samme model
som Thansen sælger. Jeg har også prøvet med Thansens såkaldte powerfilter
men dyret drukner endnu mere (jeg mener det får for meget luft). Hvad gør
jeg en klog mand ?
På forhånd tak for hjælpen
Bent