Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bunden opgave uge 37: Indkomne billeder ~f~
Fra : Erik W.

Dato : 09-09-04 09:50

Deltagere i denne uges bundne opgave bedes poste links til deres billede i
denne tråd.
Emnet er "Hunde må ikke medtages i butikken"
Jeg offentliggør hvem vinderen er i en ny tråd søndag aften. Vinderen vil så
få stafetten overbragt ved et højtideligt ritual, og vedkommende vil være
emnestiller og dommer for uge 39.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 09-09-04 09:57

Her er mit bidrag:

Titel: "Der kommer de sgu!"
http://wildau.dk/superbesthund.jpg
Jeg sidder på hug mellem blomsterreolerne og har et godt skud ind ind
imellem chrysatemummerne.
Den kære hundebasse har lige fået øje på sin familie henover mit hovede.

Jeg kan selvfølgelig ikke vinde i denne uge, da jeg selv er dommer. Men jeg
skylder jer at vise, hvordan jeg selv har forestillet mig at opgaven kan
løses.

Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-04 10:10

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> imellem chrysatemummerne.
> Den kære hundebasse har lige fået øje på sin familie henover mit hovede.

-Godt hundebillede, men hvor er butikken ? -hvor er det medtagne ?

Bo //
-deltager ikke

Fra : Erik.W

Dato : 09-09-04 15:15

Bo Bjerre skrev i
nyhedsmeddelelse:41401dd8$0$13828$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> -Godt hundebillede, men hvor er butikken ? -hvor er det medtagne ?

> Bo //
> -deltager ikke

Det var da grov' så klog du er i betragtning af at du ikke selv ka' snøvle
dig sammen til at deltage Post dit bidrag her i tråden inden søndag
morgen og du er med.
Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-04 18:13

"Erik.W" <abuse@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det var da grov' så klog du er i betragtning af at du ikke selv ka' snøvle
> dig sammen til at deltage Post dit bidrag her i tråden inden søndag

Det har ikke noget med snøvle at gøre. Det er jo kun for folk med digital
kamera.

Bo //

Fra : Erik W.

Dato : 09-09-04 22:57

"Bo Bjerre" skrev i news:41408f36$0$26405$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> -Godt hundebillede, men hvor er butikken ? -hvor er det medtagne ?

Tak for komplimenten. Du har nok ret i at jeg har fokuseret for meget på det
tekniske og for lidt på indholdet. Jeg var glad for at have et billede med
god belysning og en næsten perfekt DOF, men det er jo ikke nok.

> Det har ikke noget med snøvle at gøre. Det er jo kun for folk med digital
> kamera.

Det ved jeg såmænd ikke om det er, men det kræver selvfølgelig at man kan få
taget,fremkaldt og digitaliseret sit billede inden 10 dage. Det burde ikke
være umuligt, og du skal da være hjerteligt velkommen.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 16:23

"Erik W."
> [...]
> skylder jer at vise, hvordan jeg selv har forestillet mig at opgaven kan

Meget meget sødt udtryk - lidt mere lys i ansigtet og lidt roligere baggrund,
måske er det beskåret lidt tæt, omgivelserne kan tit være med til at fortælle
historien. Men du er helt nede i plan med dyret og det er godt. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 12-09-04 16:45

"-max-" skrev i news:nRZ0d.46993$Vf.2399170@news000.worldonline.dk...
> [...]
fortælle
> historien. Men du er helt nede i plan med dyret og det er godt. -max-

Tak for kommentaren Max. Jeg har nok beskåret lidt for tæt, som jeg tit
gør. Jeg har et billede hvor man ser den som en lille uldtot mellem cykler
og chrysantemummer, men det er uskarpt så det får i ikke lov at se. Men jeg
har på fornemmelsen, at du bedre kan lide det her:
http://wildau.dk/superbesthund2.jpg

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 16:53

"Erik W."
> [...]
> og chrysantemummer, men det er uskarpt så det får i ikke lov at se. Men jeg
> har på fornemmelsen, at du bedre kan lide det her:

Yep - det kan jeg bedre li', den ser meget mobset ud..)-max-

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-09-04 10:31

On Thu, 9 Sep 2004 10:56:37 +0200
"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan selvfølgelig ikke vinde i denne uge, da jeg selv er dommer.
> Men jeg skylder jer at vise, hvordan jeg selv har forestillet mig at

hehe den skulle da vist have været med i den uge hvor det var skæve
eksistenser som var emnet. Det ligner jo en langhåret rotte eller noget.
Ellers et ganske fint billede som dig ikke giver så meget til uge-emnet
andet end at det er en hund - billedet fortæller ikke selv historien.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-09-04 20:25

[snip]
> [...]
ka'
> snøvle dig sammen til at deltage Post dit bidrag her i tråden

Har desværre været sengeliggende den sidste uges tid så det har ikke
været muligt at fange et billede af en hund - ej hellere gennem vinduet
med telelinsen på.

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-09-04 06:16

On Fri, 10 Sep 2004 00:01:49 +0200
"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote:

> "Kim Schulz" skrev i

> Okay du er undskyldt! men telelinse? - Bruger du ikke S5000 lissom
> mig?

tjaa en TCON-17
Fra vinduet hvor jeg bor vil jeg tro af der er 3-400m til
nærmeste bygning hvor der kunne være en hund og hvor det ville give
mening at sætte billedet ind under denne kategori (ingen forretninger
eller lignende - nærmeste ting er en børnehave).

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 11:28

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Emnet er "Hunde må ikke medtages i butikken"

Skudt for under en time siden uden for vores lokale butikscenter:

http://www.fotolog.dk/archives/110904/HT0C2616.jpg

Jeg lå på ryggen foran hunden, og de passerende fandt situationen
"upassende" Never mind - jeg har en bred ryg.

Justeret under RAW-konvertering mht. lysstyrke og kontrast. Drejet ½ grad i
PS og kørt igennem mit netop indkøbte skarphedsfilter; Focalblade. EXIF-info
skulle være til rådighed.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-09-04 12:34

"Jens Bruun"

> [...]
> PS og kørt igennem mit netop indkøbte skarphedsfilter; Focalblade. EXIF-info

Wow - en sort hund i en hvid verden - Fantastisk udtryk, der er
noget næsten Disney karrikatur over det udtryk. Og det monotome
i murstenes repetitive rytmiske mønster. Her står hunden stolt, stærk
og modig, som en monumental bronce statue, men fundamentet er
skævt og det er et liv op af bakke, og drømmende som skulle være
fulde af håb, er fulde af frygt og tvivl. Og genetiske minder om en tid
hvor den strejfede rundt på et barskt landskab og hylede mod månen
for at samle sin flok.
Stærkt billede fordi det kan tolkes som meget mere end et billedet af
en hund foran et indkøbs center den 11. september 2004.. -max-

PS.. OT.. (det er sjældent jeg kommer med politiske kommentarer)
Et minuts stilhed for de der omkom i WTC og hvis liv er hævnet ved
militær magt til milliarder af dollars. En tanke også til de hundredtusinder
der lige nu dør af AIDS, sult og masse mord i Afrika og som stadig venter
på hjælp.. Nogen gange gør vi mere for de døde end de levende
Der er et Jødisk ord om det at række hånden ud til andre - Hvis ikke
dig - hvem..? Hvis ikke nu - hvornår..?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 14:57

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

[klip]
> Stærkt billede fordi det kan tolkes som meget mere end et billedet af
> en hund foran et indkøbs center den 11. september 2004.

Og jeg som troede, det blot var et billede af en hund

> PS.. OT.. (det er sjældent jeg kommer med politiske kommentarer)

Befriende med en politisk kommentar. Vi er nok ikke helt enige rent
politisk, men du har ganske ret i, at dags dato maner til reflektion og
eftertænksomhed. Verden er ikke blevet bedre, og det er svært at være
optimist, når vi ser, hvor skidt vi behandler hinanden over hele kloden.

Fra : Erik W.

Dato : 11-09-04 14:55

"Jens Bruun" skrev i news:chujuq$56l$1@news.cybercity.dk...
> Skudt for under en time siden uden for vores lokale butikscenter:
>
> http://www.fotolog.dk/archives/110904/HT0C2616.jpg

Det er et godt billede, taget fra en god vinkel. Kunne have været godt at få
forpoterne med, måske med en kraftig vidvinkel.

> Jeg lå på ryggen foran hunden, og de passerende fandt situationen
> "upassende" Never mind - jeg har en bred ryg.

Jeps man får nogle undrende blikke, når man fotograferer i byen, men mon
ikke man vænner sig til det efterhånden

Mvh Erik

Fra : Carina

Dato : 11-09-04 16:20

http://www.aussies.dk/sunny.html

Jeg lader for det meste mine hunde blive i bilen - men ikke altid er de på
det samme sted når jeg kommer tilbage *G*

konica Q-m100 (fra oldtiden) - intet lavet ved billedet, så i får det med
røde øjne og de dårlige farver som kameraet gengiver.
/Carina

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 16:10

"Carina"
> [...]
>
> konica Q-m100 (fra oldtiden) - intet lavet ved billedet, så i får det med
> røde øjne og de dårlige farver som kameraet gengiver.

Very strange.. Som du selv siger om farver og øjne..
Derudover mangler der noget der ligner komposition,
så godt du ikke brugte tid på at rette farver og øjne..

Min viden om hunde er måske lidt begrænset, men
jeg ser dem da ofte i dagslys og der er de jo flotte
og søde, så det er da noget at overveje, skud den
igen i dagslys. Der er ikke noget godt at sige om det
billede, et gammelt kamera er ingen undskyldning -
sorry.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 12-09-04 19:02

"Carina" skrev i news:PIE0d.4745$Px5.567@news.get2net.dk...
> http://www.aussies.dk/sunny.html
>
> Jeg lader for det meste mine hunde blive i bilen - men ikke altid er de på
> det samme sted når jeg kommer tilbage *G*

Hej Carina
Dejligt at se en ny deltager. Det er en sjovt billede af en køn hund du har
bidraget med.
Det er et billede som viser en sjov situation, som nok betyder mest for dem
som har været der , eller for mennesker som kender hunden og jer. Som
billede betragtet af en udenforstående, synes jeg dog ikke det fungerer ret
godt, først og fremmest fordi blitz brugt i mørke er svært at have med at
gøre. Ved at beskære billedet ned til kun at omfatte døråbningen kunne du
nok få historien bedre frem, og slippe for noget af det udbrændte hvide. Men
det er et billede der er svært at rette op på.
Håber at se et billede fra dig i næste runde også.
Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-09-04 22:25

"Erik W."
> Emnet er "Hunde må ikke medtages i butikken"

I denne uge fik jeg fantastiske billeder af smukke gamle
skæve eksistenser, vidunderlige legende børn, hehe men
ugens emne - uhm.. Men det har været sjovt at be folk om
at binde deres hund til en stolpe så jeg kunne få et billede
til denne konkurrence - Denne hund, og jeg er ellers ikke
hundeelsker, var utrolig charmerende og villig til at optræde,
der burde måske nok være blevet et bedre billede ud af det.
Men jeg slås stadig med 45 fokus punkter - efter at have
nærlæst brugsanvisningen troede jeg der var tjek på det, hehe,,

Det er et billede af en hund foran en "butik" så jeg har vidst
opfyldt betingelserne, eller.. )-max-
http://amarzone.dk/hund/hund.html

Fra : Thomas Kjær

Dato : 12-09-04 14:19

On 2004-09-11, -max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:
> "Erik W."
>
> Det er et billede af en hund foran en "butik" så jeg har vidst
> opfyldt betingelserne, eller.. )-max-
> http://amarzone.dk/hund/hund.html

Dejligt billede. Men har du ikke ramt lidt ved siden af da du lysnede
hunden op? Eller er det bare mig der ser forkert.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 16:01

"Thomas Kjær"
-max-

> Dejligt billede. Men har du ikke ramt lidt ved siden af da du lysnede
> hunden op? Eller er det bare mig der ser forkert.
> [...]

Det har du ret i, jeg har været lidt sløset med efter behandlingen,
tak for det, Thomas.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 12-09-04 16:50

"-max-" < skrev i news:N2K0d.46914$Vf.2394461@news000.worldonline.dk...
> Det er et billede af en hund foran en "butik" så jeg har vidst
> opfyldt betingelserne, eller.. )-max-

De er skam opfyldt, som jeg ser det.Det er en meget smuk hund, ved du hvad
race det er?
Jeg kunne godt have tænkt mig en lidt mindre DOF. Jeg synes den trehjulede i
baggrunden giver lidt forstyrrelser omkring hundens øjne hvor opmærksomheden
naturligt samles.
Den udstråler ligesom den hund Jens har fotograferet en besynderlig ro og
værdighed.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 17:05

"Erik W."
> [...]
> naturligt samles.
> Den udstråler ligesom den hund Jens har fotograferet en besynderlig ro og

Ja det er noget tis med den rodede baggrund, skulle have
været lidt mere fokuseret på det, men den smutter altså
ind imellem ) -
Fik a' vide at det er en standart snavser, 4 år og meget sød,
selv om den blev lidt forvirret over al den opmærksomhed--
)-max-

Fra : Erik W.

Dato : 12-09-04 19:09

"Erik W." skrev i news:4140192e$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg offentliggør hvem vinderen er i en ny tråd søndag aften. Vinderen vil

> få stafetten overbragt ved et højtideligt ritual, og vedkommende vil være
> emnestiller og dommer for uge 39.

Jeg har godt nok lovet at poste i en ny tråd, men ved nærmere eftertanke
synes jeg at vinderen skal have lov til at starte en ny tråd med annoncering
af emnet for uge 39.

Jeg har valgt at Max er vinder i denne uge med billedet:
http://amarzone.dk/hund/hund.html

Billedet er det som bedst får en historie frem om det at være efterladt
udenfor. Sort/hvid klæder billedet godt, da det får strukturerne i hundens
pels til at stå frem imod en baggrund som er med til at fortælle historien.

Mvh Erik