RAM til iMac Rev. B?
Fra : Erik

Dato : 11-05-01 19:23

Hvis man er PC-nørd, hvad er så den rigtige betegnelse for den type RAM,
der skal i en iMac rev. B?

Erik

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-05-01 22:17

Erik <bogus1974@hotmail.com> wrote:

> Hvis man er PC-nørd, hvad er så den rigtige betegnelse for den type RAM,
> der skal i en iMac rev. B?
>
> Erik

De hedder SO DIMM RAM og der er 2 slots. Hvis du virkelig skal have
noget ud af din iMac, så skal der mindst 160 MB i - men så kører den
også perfekt. Du kan få en 128 klods i dag til ca. 700,00. Med lidt
fingerspitz gefühl kan du sætte en ny klods i på en halv time.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-01 22:36

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote in

Også set til 436 kr. for 128 MB PQI RAM hos www.prcdata.dk...

--
René

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-05-01 09:22

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote in

> Også set til 436 kr. for 128 MB PQI RAM hos www.prcdata.dk...
>
> --
> René

Incl. moms ???? Det dælme billigt. Det vil jeg huske.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 09:24

> [...]
> også perfekt. Du kan få en 128 klods i dag til ca. 700,00. Med lidt
> fingerspitz gefühl kan du sætte en ny klods i på en halv time.

Det skal måske lige siges at hvis ikke er så fingerferm, så kan det være
lidt svært med rev. B Men der er nogle gode steder på nettet hvor
man kan se hvordan man gør - jeg kan bare ikke lige huske hvor Det
er lang tid siden jeg gjore det (med 10 tommelfingere

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik

Dato : 13-05-01 18:14

> [...]
> også perfekt. Du kan få en 128 klods i dag til ca. 700,00. Med lidt
> fingerspitz gefühl kan du sætte en ny klods i på en halv time.

Tak for det. Jeg har skiftet RAM i den tidligere, men havde på
fornemmelsen, at der var penge at spare ved at købe i en PC-butik. De
ryster på hovedet f mig, når jeg siger "RAM til en iMac?"...

Erik

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-05-01 18:36

> [...]
> fornemmelsen, at der var penge at spare ved at købe i en PC-butik. De
> ryster på hovedet f mig, når jeg siger "RAM til en iMac?"...

Der er masser af PC bikse hvor du kan få den rette RAM, men som
sædvaneligt ved PC folk ikke en skid om Mac - lige bortset fra når de
skal kritisere vores computer.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-05-01 19:36

> Der er masser af PC bikse hvor du kan få den rette RAM, men som
> sædvaneligt ved PC folk ikke en skid om Mac - lige bortset fra når de
> skal kritisere vores computer.

Pudsigt som den tommelfinger regel også kan gælde den anden vej rundt.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-05-01 21:06

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Pudsigt som den tommelfinger regel også kan gælde den anden vej rundt.

Jeg synes ofte at mange Mac folk faktisk ved ganske meget om PC'ere idet
mange benytter PC'ere på deres arbejdsplads eller har en "tvungen"
hjemmePC ordning.

Jeg tror mange her i gruppen vil kunne sige at de har et glimrende
kendskab til PC verdenen. Sådan er det ikke den anden vej rundt.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-05-01 09:09

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror mange her i gruppen vil kunne sige at de har et glimrende
> kendskab til PC verdenen. Sådan er det ikke den anden vej rundt.

Kendskabet begrænser sig så desværre til Windows 98 og Me! :)

Jeg tror dit argument med "tvungen hjemmePC ordning" kan sammenlignes
med mit "udmærkede" kendskab til MacOS? Jeg kan starte maskinen og sætte
en emailkonto op, bruge diverse programmer og ændre skærmopløsning og
baggrundsbillede, og jeg er tvunget til at bruge MacOS cirka 2-3 dage om
ugen. Jeg tror det er tilsvarende det "udmærkede" kendskab de fleste
Mac-brugere har til en Windows-maskine, og jeg tvivler stærk på at ret
mange har prøvet Windows 2000 Pro, der i mine øjne er den eneste
velfungerende Windows-version.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen