Unge drenge kan slet ikke magte hurtige kn~
Fra : Per

Dato : 09-09-04 08:43

Hej NG!

Når jeg kører rundt i byen og ser de her unge knægte køre på deres
voldtunede knallerter, så er det tydeligt for mig at de slet ikke har styr
på knallerten og alle dens kræfter.

DE kan simpelthen ikke magte knallerten - det er meget tydeligt at de ikke
er uddannede til at køre mere end de tilladte 30 km/t. Der er en grund til,
at det ved lov er vedtaget at netop 30 km/t er max hastighed. Og det er
fordi man netop som ung knægt ikke har overskud til at se hvor galt det kan
gå og slet ikke kan overskue konsekvenserne af at køre alt for stærkt.

I er slet ikke rutinerede nok til at køre over 30 km/t - i er jo ikke
uddannede til det. Tænk på f.eks. ambulancefolk de bliver uddannede til at
køre over de tilladte hastigheder - det er i ikke og bliver det heller ikke
med mindre i bliver ambulancefolk eller politibetjente.

Tænk jer om og istedet glæd jer til at i får et kørekort, det så giver
mulighed for at køre op til 130 km/t.

Alt andet er ganske vist for uforsvarligt - og hvor travlt er det lige man
kan have det når man er 16 -18?

Nej vel!

Mvh. Per!

Fra : Hekto

Dato : 09-09-04 09:25

In article <4140096c$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
mesked@hotmail.com says...
> [...]
> mulighed for at køre op til 130 km/t.
>
> Alt andet er ganske vist for uforsvarligt - og hvor travlt er det lige man

Sådan er det ... sådan har det altid været!

Hastigheden på 30km/t (25km/t EU) er bestemt ud fra flere forhold,
bl.a. aldresbetingede.
Da alderen blev sat ned til 15, flød det medhavarerede og invaliderede
knallertkørere, og alderen blev hurtigt sat op til 16 igen. De var
simpelthen ikke modne nok til at begå sig i trafikken, på trods af at
reaktionsevnen er væsentligt bedre hos unge end hos ældre.

Selvfølgelig vil alle køre stærkere! Det er der kun et effektivt middel
imod! ... Darwin, survival of the fittest!
Den kloge og fornuftige ... og heldige ... overlever. Dem uden
styrthjelm og trafikkultur ... gør ikke!

Så sådan vil det fortsat være!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Rasmus

Dato : 10-09-04 07:48

Jeg syntes dit indlæg er meget ensidigt, og skære alle over en kam ! Nogle
kan snilt tumle en tunet kanllert, det handler om "talent", nogle har og
andre har det ikke. Ligesom nogle har boldøje og andre ikke kan ramme en
bold !
Et andet problem er de nye scootere, som er meget hurtige i optræk, på en
gammel puch eller yamaha skulle man dog skifte gear, og bruge hjernen lidt.
Idag skal man bare vride øret på svinet og så køre man 80-90 i løbet af få
sekunder.

Boys will be boys !! Og drenge i knallertalderen er nysgerige og
skruelystne, og det udmynter sig som regel i skruen på, og tuning af
knallert.

Fra : Ulf

Dato : 10-09-04 14:20

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message news:<41414df8$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Boys will be boys !! Og drenge i knallertalderen er nysgerige og
> skruelystne, og det udmynter sig som regel i skruen på, og tuning af

Vi ved jo alle at grænsen ligger ved de 30 Km/t..
Men som jeg selv kan sige det er det jo sjovt at køre stærkt, og ikke
fordi at min egen knallert er tunet.
For det ene er det at jeg ikke gider betale bøder!
For det andet, vil jeg ikke miste min kværn!
Og som det sidste gider jeg ikke dø, på et stykke metal!

Kan lige tilføje at jeg er 16, og kender mange som kører af HT....
Jeg vil dog hellere vække lidt opsigt, med chrome og stil...!

I stedet for at vække alle i en miles omkreds, og med en knækpot, og
power filter!

Hilsen Ulf

PS.

Link til min kværn!

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16539

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-09-04 20:11

Ulf skrev:

> Link til min kværn!
>
> http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16539

Respekt! Den er satme flot!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : mikkel paulsen

Dato : 14-09-04 18:45

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.09.10.19.10.40.851629@website.tuxx.dk>...

> Respekt! Den er satme flot!

JA den er sgu flot!!! desuden har rigtige drenge en Yamaha!

Mikkel Paulsen Yamaha XS 400

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-09-04 14:38

> og hvor travlt er det lige man kan have det når man er 16 -18?

Det var dog en ualmindeligt mærkelig udtalelse at komme med...

At det er ulovligt er et ubestrideligt faktum som vi ikke skal diskutere, men
du er måske i stand til at erklære dig fejlfri? Din højrefod ligger aldrig lidt
for tungt på speederen? Du kører aldrig over for rødt eller glemmer at blinke
når du skifter vognbane på motorvejen. Okay, jamen det kan jeg jo bare tage
hatten af for.

Jeg går ud fra jeg er en af dem dit indlæg er møntet på, og der findes givetvis
"knallertbøller" som ikke har styr over hvad de gør... men jeg kan naturligvis
kun tale for mig selv...

Jeg kører dagligt godt og vel 40 km. for at komme til og fra skole (for os ude
på landet er offentlig transport sjældent et brugbart alternativ), og ja, dem
har jeg sku ikke tålmodighed til at tilbagelægge med 30 km/t., så min scooter
er blevet "modificeret" til ~60 km/t.

Du mener ikke os under 18 har tilstrækkeligt erfaring, et hurtigt blik på
speedometeret viser at jeg hidtil har tilbagelagt i omegnen af 13.000 km. på
scooter, sikkert snart ligeså langt som de fleste af jer "ældre" har kørt
(jaja, på knallert/scooter altså) gennem hele livet... hvornår har jeg så
erfaring nok?

Igen, selvfølgelig er der da nok nogen inde i de store byer der kører
uansvarligt, til fare for dem selv og andre, men min pointe er at du altså ikke
kan skære alle over en kam. Der er immervæk forskel på Københavns indre by og
så en mørk landevej i Nordjylland...

Just my 5 cents...

--
Michael

Fra : Hekto

Dato : 10-09-04 16:45

In article <4141AE43.178A4387@invalid.tld>, none@invalid.tld says...
> [...]
> (jaja, på knallert/scooter altså) gennem hele livet... hvornår har jeg så

Sjovt nok, viser statistikken og forsikringspræmierne noget helt andet!
Hvordan skel det forklares???

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-09-04 18:57

> Sjovt nok, viser statistikken og forsikringspræmierne noget helt andet!
> Hvordan skel det forklares???

Jeg har ikke læst de statistikker, siger bare han ikke kan skære alle over en
kam...
Der findes utvivlsomt også ældre der kører råddent...

--
Michael

Fra : Mythos

Dato : 10-09-04 20:16

KLIP.....

> [...]

> (jaja, på knallert/scooter altså) gennem hele livet... hvornår har jeg så

KLIP.....

Det er ikke fordi jeg siger du ikke har træning i at køre på dine to hjul,
det har du sikkert, i dit område. Hvordan tror du at du ville have det, hvis
du blev puttet ind i København ?
Jeg har kørt på en 45'er siden 98 og tilbagelagt 40.000 km i den tid, jeg
føler mig også sikker, der hvor jeg kører dagligt, men det er noget helt
andet når jeg kommer fremmede steder.
De steder hvor du ikke er vandt til at køre, der kan være "fælder" af
forskellig art, det skal der også tages hensyn til. Det er da muligt at du
så hører til de fornuftige der så kører efter de nye forhold, men hvor mange
gør det. Jeg vil godt indrømme jeg glemmer det i tide, men jeg har så også
været heldig ind til nu.

Kim Larsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-09-04 22:16

> Hvordan tror du at du ville have det, hvis du blev puttet ind i København ?

Ja jeg ville i sandheds have svært ved at finde rundt :)

Men dette ville ikke ændre sig hvis jeg kun kunne køre 30 km/t.

--
Michael

Fra : Mythos

Dato : 11-09-04 09:01

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja jeg ville i sandheds have svært ved at finde rundt :)
>
> Men dette ville ikke ændre sig hvis jeg kun kunne køre 30 km/t.

Ja, der er jo ikke så mange sving der ude mellem roerækkerne, så der er det
nemt nok (joke)

Kim Larsen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-09-04 10:03

On Fri, 10 Sep 2004 23:15:54 +0200, Michael Kjærsgård
<none@invalid.tld> wrote:

>Men dette ville ikke ændre sig hvis jeg kun kunne køre 30 km/t.

Alt andet lige så fiser verden altså ikke ligeså hurtigt forbi med 30
i timen som med 60..

Er det ikke i Sverige de har en regel der hedder at hvis man som 16-18
årig bliver stoppet på en tunet knallert mister man retten til at
erhverve kørekort indtil man er 21..

Den regel ville garanteret være effektiv..

Henrik

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-09-04 12:32

> Alt andet lige så fiser verden altså ikke ligeså hurtigt forbi med 30
> i timen som med 60..

Mit gashåndtag har sådan en smart funktion der gør at hvis man ikke drejer
det helt i bund - ja så yder motoren heller ikke fuld effekt. Smart, ikk?

--
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-04 14:25

Michael Kjærsgård skrev:

> Mit gashåndtag har sådan en smart funktion der gør at hvis man ikke
> drejer det helt i bund - ja så yder motoren heller ikke fuld effekt.
> Smart, ikk?

Den funktion har min ikke. Det er enten eller

Fra : Ulf

Dato : 12-09-04 20:12

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.09.11.13.24.59.155168@website.tuxx.dk>...

> Den funktion har min ikke. Det er enten eller

Den funktion ville jeg gerne have...
Det kan jo have en god egenskab, hvis man nu er blevet stoppet, og de
stiller den op på rullefeltet..!

Takker for kommentaren af min 4 gear...