Spam-mail udebliver
Fra : Jørgen

Dato : 09-09-04 07:01

Hvad er der dog sket? Jeg installerede SpamFighter, og det var en kolossal
hjælp. Den fangede 70 - 80 spammails hver dag, og den gjorde det rigtigt
godt. Fælden var lige til at tømme hver morgen.

Men nu - Jeg sidder ligesom Jeppe i Baronens seng "Drømmer jeg eller er jeg
vågen?" Jeg mener ikke at have gjort noget som helst for det. Jeg har kun
fået 5 - 6 stk på en uge, og min regulære post fungerer upåvirket af det.
Hvad kan der være sket?

Hilsen Jørgen

Fra : Gevaldi

Dato : 09-09-04 07:17

Jørgen skriblede:
> [...]
> gjort noget som helst for det. Jeg har kun fået 5 - 6 stk
> på en uge, og min regulære post fungerer upåvirket af

Der er sket det at du ikke har læst
den email du har fået fra TDC.
De indførte d. 31.8. et Spam og
Virus filter, og samtidig blev der lavet
2 nye mapper på din webmail med
navnene på disse to funktioner.

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen

Dato : 09-09-04 11:25

-
> /Gevaldi

Det er nok rigtigt, for der kommer sommetider noget, jeg ikke helt forstår
betydningen af, og så ignorerer jeg det. Jeg har i hvert fald ikke selv
gjort noget for at sætte den service i gang.
Hvad er det for to mapper, du nævner? Hvor er de anbragt? Er det de fangede
spammails, der er der? Dem burde jeg kunne se, for der kan jo af en
fejltagelse været smuttet alm breve med. Det skete da i begyndelsen med
SpamFighter.
Mvh
Jørgen

Fra : Gevaldi

Dato : 09-09-04 11:53

Jørgen skriblede:

> Det er nok rigtigt, for der kommer sommetider noget, jeg
> ikke helt forstår betydningen af, og så ignorerer jeg
> det. Jeg har i hvert fald ikke selv gjort noget for at
> sætte den service i gang.

Det skulle du heller ikke, de blev aktiveret default.
Ønsker du ikke disse tjenester skal du selv via din
webmail slå dem fra.

> [...]
> kunne se, for der kan jo af en fejltagelse været smuttet
> alm breve med. Det skete da i begyndelsen med SpamFighter.

Nu skrev jeg to mapper, men det er kun en kan
jeg se. Det er en mappe der er oprettet i din
webmail, og de spammail der havner der i kan
du ikke hente hjem til dit mailprogram, de kan
kun ses via webmail.

Her er hvad der står på din webmail ved TDC
ang. disse to features:

Det centrale virusfilter scanner som standard alle
dine mails, før du modtager dem. Hvis der findes en
virus i en mail, så fjernes den inficerede del af
mailen, og der indsættes i stedet en tekst, der
fortæller om indgrebet.

Filteret er baseret på McAfees anti-virus produkt,
som er et af de absolut førende på markedet.

Det centrale spamfilter scanner som standard alle
dine mails, før du modtager dem. Hvis en mail
kategoriseres som spam, vil den blive anbragt i
mappen Spam.

Filteret er baseret på Symantec Brightmails anti-spam
produkt, som er det førende på markedet, og som
anvendes af 9 af de 12 største internet-udbydere i
USA.

--
/Gevaldi