Hjemmelavede kåbedele??
Fra : Esben Bøll

Dato : 09-09-04 02:30

Hej alle.
JEg går og leger lidt med om jeg selv kunne bikse nogle små kåbedele
sammen til min transalp.
JEg tænkte om der var nogen som havde erfaring med sådan noget.
JEg havde tænkt mig at lave det i glasfiber men kan ikke rigtigt finde ud
af hvordan jeg skal lave en form?
JEg har prøvet at forme noget fint hønsenet og det virker egentlig godt
med undtagelse af at det jo så sidder fast bagefter og ikke kan pilles af
det hærdede glasfiber. lidt trist.

Så hvis nogen har ideer til hvordan jeg skal lave en form til glasfiberen
så må de meget gerne kontakte mig eller selvfølgelig skrive her.

Hilsen Esben

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 09:05

Esben "Bøll wrote:
> Så hvis nogen har ideer til hvordan jeg skal lave en form til glasfiberen
> så må de meget gerne kontakte mig eller selvfølgelig skrive her.

Lav kåben i net og fiber (eller hvad du nu foretrækker) fuldstændigt som du
vil have den skal være, og brug den derefter til at lave en form af, som du
så kan lave den rigtige kåbe i.

Sæt en lille produktion i gang sælg kåberne og brug fortjenesten som
supplement til en invalidepension, hvis du ikke har benyttet et effektivt
åndedrætsværn.

Carl Dragert
FZR600

Fra : rbk17

Dato : 11-09-04 11:18

On Thu, 09 Sep 2004 10:05:06 +0200, Carl Dragert wrote:

> [...]
>
> Sæt en lille produktion i gang sælg kåberne og brug fortjenesten som
> supplement til en invalidepension, hvis du ikke har benyttet et effektivt

Fra hvorda vi gør med Modelfly...
Jeg tror jeg ville lave formen i skum evt. i lidt bedre kvalitet end
det hvide "flamingo" (vi kalder det blå skum) (bruges meget til isolering).
Jeg kan ikke lige huske om vi bruger noget fedet noget som epoxyen ikke
hægner fast i eller om vi lægger plastfolie over. Men derefter er det
bare at gå amok med væv og epoxy...

> Sæt en lille produktion i gang sælg kåberne og brug fortjenesten som
> supplement til en invalidepension, hvis du ikke har benyttet et effektivt
> åndedrætsværn.

Jeg er ikke sikker i min sag, men er epoxy ikke "uskadligt" hvorimod
poly-et eller andet (luger grimt men er billigere?) giver hjerneskade.
man skal dog ikke have nogen af delede på fingerene for længe -
det trænger gemmen huden.
- er det rigtigt?

/rbk17
gsx[FR]-750

Fra : tb

Dato : 11-09-04 16:36

Jeg fik mig engang en seriøs epoxy allergi der fik hænder og hoved til at
svulme fuldstændig op + klø som bare fanden. Jeg fik medicin og må aldrig
mere røre epoxy, så helt fedt er det nok ikke!

Skal dog siges, at jeg netop har lavet noget kåbe til min cbr (udfra
afstøbning af anden kåbe), og har brugt expoy spartelmasse, glasfiber og
2.komp. maling. Uden probs. Svaret er en kulfiber maske til 200kr og en
masse engangs vinyl hansker fra apoteket til 50øre pr par...

Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-09-04 18:12

tb wrote:
> [...]
> 2.komp. maling. Uden probs. Svaret er en kulfiber maske til 200kr og en
> masse engangs vinyl hansker fra apoteket til 50øre pr par...

Nemlig! Og det SKAL være vinyl da epoxy trænger igennem latex. Desuden
er det en god ide at gøre det udendørs (medmindre man har aktiv
udluftning) det er altså ikke ufarlige substanser man roder med

--
-jens
RSV1000