Køb IKKE Transport Giant
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-09-04 17:35

Lige en advarsel!

"Transport Giant" fra JoWood er noget makværk. Det værste er at signalerne
ved jernbanesporerne er ubrugelige. Når der er to spor, og det ene er
optaget og signalet viser dette, vælger toget alligevel ikke det frie spor.
Der er oven i købet et signal ved det frie spor som viser det er ledigt! Jeg
har spillet diverse "tog-spil" før hvor jeg ikke havde nogle problemer med
til download, og principperne i manualen er rigtige, men det virker bare
ikke i spillet.

Og det er patchet til version 1.20, problemerne er der stadig!

På JoWoods egen forum er der også flere som kritikserer netop signalerne.

Spillet ryger tilbage til forretningen imorgen

Mvh

Emil

--
MS FS2002 Add ons (5 forskellige) til salg i dk.marked.privat.spil.computer

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-04 19:37

> "Transport Giant" fra JoWood er noget makværk. Det værste er at signalerne

Alene det at det er JoWood der er producent burde få alle advarselslamper
til at blinke og gå en lang bue uden om spillet.

--
Anmeldelser af spil, software og hardware til pc og Amiga m.v. finder du
under DaMat Computer.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-09-04 20:33

> Alene det at det er JoWood der er producent burde få alle advarselslamper
> til at blinke og gå en lang bue uden om spillet.

Jeps... Var da også indstillet på et "andenrangs" spil, hvor layout,
menuerne osv ikke var det bedste/flotteste/mest logiske. Men når der nu er
trafik-signaler til tog med i spillet, må man da også forvente at de virker!
Dette har afgørende betydning når man vil udvikle et raffineret spor-system,
og det er ikke muligt i Transport Giant.

JoWood kan rende mig et vist sted! Håber blot at kunne få pengene tilbage
for "spillet".

Mvh

Emil

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-04 20:52

> JoWood kan rende mig et vist sted! Håber blot at kunne få pengene tilbage
> for "spillet".

jeg ville nok heller opdigte en undskyldning, jeg mener er du sikker på der
ikke var en ridse i cd'en?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-09-04 21:06

> jeg ville nok heller opdigte en undskyldning, jeg mener er du sikker på
der
> ikke var en ridse i cd'en?

Så får jeg vel bare en ombytter, altså den samme spil? Jeg har efterhånden
køb en del PC-spil hos Betafon, så den ene gang må de da tage varen tilbage?

Men ellers tak for idéen.

Mvh

Emil

Fra : Gerner

Dato : 08-09-04 21:31

On Wed, 8 Sep 2004 21:32:35 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote
in dk.spil.computer:

Jeg synes ikke der kan siges noget imod deres traffic giant, prøv en demo
http://www.jowood.com/gamers/?lang=en&site=2&ScreenID=4597&GameID=trafficgiant

Så prøver jeg en demo af trans. giant.

Er din version af trans. giant 1.2 ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 09-09-04 00:46

On Wed, 08 Sep 2004 22:30:33 +0200, Gerner <nospamadressen@postkasse.org> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>in dk.spil.computer:

>Jeg synes ikke der kan siges noget imod deres traffic giant, prøv en demo

Nåhja, man kommer ikke langt uden en doc.

Prøvede også lige locomotion demo, eeeeeeeeeeeeek, børnespil.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 07:00

> Nåhja, man kommer ikke langt uden en doc.
>
> Prøvede også lige locomotion demo, eeeeeeeeeeeeek, børnespil.

Børnespil?

Det er rent faktisk "Transport Tycoon 2" der er på vej fra selveste Sawyer,
så det kan da ikke være helt galt?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-09-04 07:26

Nicolai wrote:

> Det er rent faktisk "Transport Tycoon 2" der er på vej fra selveste
> Sawyer, så det kan da ikke være helt galt?

Tag dig ikke er Gerner, han er gruppens Troll.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 08:24

> Tag dig ikke er Gerner, han er gruppens Troll.

Nu tror jeg ikke vi er mange der ikke kender Gerner, men denne gang troede
jeg faktisk han ikke trollede.

Måske tog jeg fejl.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 09-09-04 07:26

Jeg syntes også det er ret synd, at de endelig laver noget ligende Transport
Tycoon, og så bliver den en fiasko, med ekstremt mange fejl og den største
fejl over alle ingen multiplayer!

Prøv www.openttd.com istedet. Det er total fedt, og man kan spille op til 8
spillere i multiplayer.

Mvh Michael

Fra : malfoy_96

Dato : 09-09-04 14:12

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Børnespil?
>
> Det er rent faktisk "Transport Tycoon 2" der er på vej fra selveste
Sawyer,
> så det kan da ikke være helt galt?

Jeg tror nu, at Gerner hentyder til det meget aldrende Locomotion hvor man
ser en togbane fra oven med et antal stationer også skal man styre x antal
lokomotiver til stationerne uden at de støder sammen - har vist ikke meget
at gøre med Transport Tycoon 2 at gøre. Du kan finde det her.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=1821

Malfoy

Fra : Gerner

Dato : 09-09-04 16:00

On Thu, 9 Sep 2004 15:12:29 +0200, "malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>lokomotiver til stationerne uden at de støder sammen - har vist ikke meget
>at gøre med Transport Tycoon 2 at gøre. Du kan finde det her.

Nej, du tager fejl den demo, som jeg kikkede på er den nye, og ikke et
puslespil. Spillet kan rates 3 år og op.

Det gamle, eller lign. locomotion spillede jeg på amigaen, så vidt jeg husker.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 19:41

hehe ja, det er mange år siden :)

> Nej, du tager fejl den demo, som jeg kikkede på er den nye, og ikke et
> puslespil. Spillet kan rates 3 år og op.
>
> Det gamle, eller lign. locomotion spillede jeg på amigaen, så vidt jeg
> husker.

Må indrømme, der ser skuffende ud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 13:18

Nicolai wrote:

> Børnespil?

Jeg ved ikke hvad Gerner har gang i. Han er i mit killfilter.

> Det er rent faktisk "Transport Tycoon 2" der er på vej fra selveste
> Sawyer, så det kan da ikke være helt galt?

Jeg har lige leget med demo'en og jeg kan ikke vente på at spillet
kommer på gaden.

Det bliver et dyrt efterår (Locomotion _og_ RCT3)

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 10-09-04 14:37

> Jeg har lige leget med demo'en og jeg kan ikke vente på at spillet
> kommer på gaden.
Jeg synes den ligner Transport Tycoon alt for meget - faktisk kan jeg ikke se
nyhederne?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 15:46

Nicolai wrote:

> Jeg synes den ligner Transport Tycoon alt for meget - faktisk kan jeg
> ikke se nyhederne?

Den understøtter bla. højere skærmopløsninger. Klart en fordel på en
20" skærm

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 10-09-04 17:47

> Den understøtter bla. højere skærmopløsninger. Klart en fordel på en
> 20" skærm

Ikke just nok til at argumentere for nykøb - er transport tycoon 6-8 år
gammelt? :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 19:46

Nicolai wrote:

> Ikke just nok til at argumentere for nykøb - er transport tycoon 6-8
> år gammelt? :)

Ja, TT har en del år på bagen... Og er fuldstændigt uoverskueligt på
sådan en stor skærm.

Min desktop's opløsning er 1280*960 - det kan Locomotion følge med til

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 10-09-04 19:22

> Jeg ved ikke hvad Gerner har gang i. Han er i mit killfilter.

Han gav vel bare hans mening om en demo han har prøvet.

> Jeg har lige leget med demo'en og jeg kan ikke vente på at spillet
> kommer på gaden.
>
> Det bliver et dyrt efterår (Locomotion _og_ RCT3)

Nu har jeg ikke prøvet demo men jeg formoder du har ret :)

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 19:47

Kenneth Iversen wrote:

> Han gav vel bare hans mening om en demo han har prøvet.

Det er muligt - jeg ved det som nævnt ikk'...

> Nu har jeg ikke prøvet demo men jeg formoder du har ret :)

Det er 124MiB - bare kom igang med at hente...

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 11-09-04 10:01

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Det er muligt - jeg ved det som nævnt ikk'...

> Det er 124MiB - bare kom igang med at hente...
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Ifølge Betafon´s hjemmeside er locomotion udkommet i går, og koster 199.
Desværre kan jeg ik selv lige komme derind i i dag. Men til jer andre med
mulighed, så erd et altså udkommet. Vil glæde mig til at høre jeres meninger
om det.

Og hvorfra har du hentet en demo? Det har jeg ikke selv kunnet finde.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-09-04 13:33

Hans K. Pedersen wrote:

> Ifølge Betafon´s hjemmeside er locomotion udkommet i går, og koster

Okay. Jeg fandt den ikke på spilpriser.

> Og hvorfra har du hentet en demo? Det har jeg ikke selv kunnet finde.

Lidt Googling:
http://www.3dgamers.com/games/locomotion/

Jesper G. Poulsen

Fra : Gerner

Dato : 11-09-04 11:41

On 10 Sep 2004 18:47:09 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in dk.spil.computer:

>Det er muligt - jeg ved det som nævnt ikk'...
Prøvede også lige locomotion demo, eeeeeeeeeeeeek, børnespil.
##############################

Når man smider mudder på andres meninger kaldes det mudderkast, og hvis du ikke
kan respektere min mening at spillet ligner noget for børn, så er du bare et
lortehoved, mutanttroll.

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-04 16:02

> [...]
> ikke
> kan respektere min mening at spillet ligner noget for børn, så er du bare

Så kender vi alle Gerner igen - jeg har ondt af ham - det er jo tydeligt han
har det svært :)

Fra : Gerner

Dato : 11-09-04 18:02

On Sat, 11 Sep 2004 17:01:53 +0200, "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Så kender vi alle Gerner igen - jeg har ondt af ham - det er jo tydeligt han
>har det svært :)

Du har bare ondt af dig selv. Overfør ikke dine medicinske vanskeligheder på
andre. Eller slå en skid så klarer din hjerne eller lad være med at tænke med
røven som du plejer.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-04 21:54

> [...]
> på
> andre. Eller slå en skid så klarer din hjerne eller lad være med at tænke

Touche - I rest my case ;)

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 11-09-04 14:30

> Det er 124MiB - bare kom igang med at hente...

Det er gjort. Spillet har potentiale men det kræver højere opløsning,
syntes jeg.

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-09-04 15:17

Kenneth Iversen wrote:

> Det er gjort. Spillet har potentiale men det kræver højere opløsning,
> syntes jeg.

Højere opløsning?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 11-09-04 20:13

> Højere opløsning?

Ja opløsningen er for lav. Men det bliver vel lavet om til udgivelsen.

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 08:20

Kenneth Iversen wrote:

> Ja opløsningen er for lav. Men det bliver vel lavet om til udgivelsen.

Hvilken opløsning tænker du på?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 12-09-04 08:47

> Hvilken opløsning tænker du på?

Skærmopløsningen er 800x600 i demo´en. Det er for lidt, IMO.

/Kenneth Iversen

Fra : Peter T.

Dato : 12-09-04 09:12

Kenneth Iversen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Skærmopløsningen er 800x600 i demo´en. Det er for lidt, IMO.

Jeg er lidt af den gamle skole, men hvis spillet er godt skruet sammen, så
er opløsningen ofte ligegyldig. :)

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 11:18

Peter T. wrote:

> Jeg er lidt af den gamle skole, men hvis spillet er godt skruet
> sammen, så er opløsningen ofte ligegyldig. :)

Max er 1600x1200.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 11:16

Kenneth Iversen wrote:

> Skærmopløsningen er 800x600 i demo´en. Det er for lidt, IMO.

Nå. Den er 1280x960 hos mig (den kan ændres).

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 12-09-04 18:24

> Nå. Den er 1280x960 hos mig (den kan ændres).

Ja det kan jeg så se er efter at have startet på en "bane" :)

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 19:14

Kenneth Iversen wrote:

> Ja det kan jeg så se er efter at have startet på en "bane" :)

Sniiff

Jeg regner med at købe det (spillet) i ugen vi kommer til

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 13-09-04 13:43

> Sniiff
>
> Jeg regner med at købe det (spillet) i ugen vi kommer til
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Vil bare lige sige at jeg på nettet så det til 199 hos Betafon, men da jeg
inden jeg nåede dertil gik rundt i Fields på Amager, var der en butik der
hed EB-games (ved ik om de også er andre steder) de havde det til 179. Og en
anden spilbutik i Fields havde det til 249. Så der er stor prisforskel på
spillet. Men nu vil jeg installere det, og se om det lever op til mine
forveninger. Demoen har ikke mindsket dem i hvertfald.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-09-04 17:54

On Mon, 13 Sep 2004 14:43:22 +0200, "Hans K. Pedersen"
<hansvejbo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>spillet. Men nu vil jeg installere det, og se om det lever op til mine
>forveninger. Demoen har ikke mindsket dem i hvertfald.

Hm. Det må være Locomotion du snakker om. Transport Giant kan i hvert
fald ikke fås i Fields endnu.

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 18:11

Knud Berggreen wrote:

> Hm. Det må være Locomotion du snakker om. Transport Giant kan i hvert

De seneste 13-14 indlæg i denne deltråd har alle omhandlet Locomotion

Jesper G. Poulsen

Fra : Gerner

Dato : 14-09-04 18:23

On 14 Sep 2004 17:10:30 GMT, "Jesper G. Poulsen"

Og så har folk skiftet trådens emne ik'
Nåhnej, så kloge er i jo ikke.
--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-09-04 19:39

Gerner wrote:
> Nåhnej, så kloge er i jo ikke.

Suuuukkkkkkk........

Fra : Gerner

Dato : 14-09-04 21:39

On Tue, 14 Sep 2004 20:38:49 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

>Suuuukkkkkkk........

Åååååååååååååååååh, et af dine mere inteligente indslag.
Men du har meget meget lang vej endnu.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : JH

Dato : 15-09-04 09:24

Knud Berggreen wrote:

> [...]

Locomotion kan fås til kr. 140 + 10 i porto her:
http://www.softexchange.dk/

JH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 09:41

JH wrote:

> Locomotion kan fås til kr. 140 + 10 i porto her:
> http://www.softexchange.dk/

Tak for info

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 18:09

Hans K. Pedersen wrote:

> da jeg inden jeg nåede dertil gik rundt i Fields på Amager, var der
> en butik der hed EB-games (ved ik om de også er andre steder) de

Den findes ikke på Als

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-09-04 21:12

On Wed, 8 Sep 2004 20:36:40 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Alene det at det er JoWood der er producent burde få alle advarselslamper
>til at blinke og gå en lang bue uden om spillet.

Hm, jeg har da været rimelig tilfreds med andre spil fra firmaet.

/Knud

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 21:18

> Hm, jeg har da været rimelig tilfreds med andre spil fra firmaet.

Jeg ville da også være tilfreds hvis det kostede 199 eller 249 kr, for det
er altså ikke et topspil hvor der er kræset for detaljerne som andre spil i
samme genre. Men jeg gav 400,- kr i Betafon for den, og det gør jeg aldrig
mere med spil fra JoWood fremover.

Mvh

Emil

Fra : Kasper Aae

Dato : 09-09-04 11:00

On Wed, 8 Sep 2004 18:34:41 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>
>På JoWoods egen forum er der også flere som kritikserer netop signalerne.
>
>Spillet ryger tilbage til forretningen imorgen

Hvordan er spillet hvis man ser bort fra ovenstående problem?

--
Kasper Aae

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 11:24

Jeg

> Hvordan er spillet hvis man ser bort fra ovenstående problem?

Har du prøvet Traffic Giant? Grafikken er nogenlunde det samme, altså ok.
Landskabet kan ikke drejes rundt, et minus i mine øjne. Der kan zoomes en
smule ind og ud. Men går man ind, bliver figurerne, husene og køretøjere
kornet/grovere. Der kan ikke zoomes så meget ud, så man kan ikke rigtigt se
to byer på samme skærmflade. Dog er der et lille kort i øverste højre
hjørne, men den er ikke meget værd.
Men ærlig talt, jeg nåede ikke at spille i særlig lang tid, før jeg fandt ud
af at tog-signalerne ikke virkede efter hensigten i spillet. Det var i
mission 2. I mission 1 var der kun heste og okser med vogne at køre rundt
med, så der var der ikke særligt meget at rode med. Kan ikke give nogen
bedre anmeldelse af spillet, men som en sagde, at alene det at spillet
kommer fra JoWood gør det ikke anbefalelsesværdigt. Hvis spillet kostede 200
kr var det måske ok, men nu koster det altså 400 kr i Betafon.

Lige en ting til, der er en demoversion ude, men det er kun med mission 1
tilgængelig, og det er meget skrabet. Ingen tog, busser osv, som afslører
spillets egentlige formåen eller mangel på samme.

Til allersidst, synes jeg ikke at layoutet/menuen var særlig logisk, men det
er nok et spørgsmål om vane og smag.

Til aller aller sidst , kan jeg anbefale folk at læse om Transport Giant
på diverse forums inden de beslutter sig for om de vil købe spillet.

Mvh

Emil

Fra : Kasper Aae

Dato : 09-09-04 23:07

On Thu, 9 Sep 2004 12:23:33 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Har du prøvet Traffic Giant?

Nej, men jeg tænkte mere på hvordan spillet ville være, hvis
signal-problemet blev fixet med en patch. Det ville være lidt dumt at
bytte et spil, hvis det ville være godt spil med den lille ændring.

--
Kasper Aae

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 23:58

> Nej, men jeg tænkte mere på hvordan spillet ville være, hvis
> signal-problemet blev fixet med en patch. Det ville være lidt dumt at
> bytte et spil, hvis det ville være godt spil med den lille ændring.

Spillet ville sikkert være godt nok. Jeg ville da ihvertfald beholde det,
såfremt signal-problemet blev løst. Det blev det altså ikke i patch-version
1.20, men det kommer måske i et senere patch? Men jeg vil ikke vente på den
patch for hvis nu den overhovedet ikke kan fixes, eller det først sker om ½
år? Og det er meget nemmere at bytte spil dagen efter end 1-2 måneder
senere. Det lykkedes da også at få et tilgodehavende-bevis, men kun fordi
jeg har været trofast kunde i butikken og aldrig tidligere har klaget over
spil overfor butikken.

Nu skal tilgodehavebeviset gemmes til når "The Sims 2" kommer ud!

Mvh

Emil

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-09-04 21:16

<lime@jensen73.dk> wrote:

>Spillet ryger tilbage til forretningen imorgen

Hvor købte du det og hvor meget gav du?

/Knud

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 23:54

> Hvor købte du det og hvor meget gav du?

Gav 400,- kr for det hos Betafon. Fik et tilgodebevis, men kun fordi jeg ret
ofte kommer i butikken, og køber spil der. Det er det første spil jeg har
vendt tilbage til butikken med.

Mvh

Emil