Spinat
Fra : Erik

Dato : 08-09-04 22:48

Hejsa

Jeg har fået en masse spinat. Hvad kan jeg bruge det til? Gerne fedt
fattigt.

På forhånd tak
Erik

Fra : Margrete Johansen

Dato : 09-09-04 04:47

"Erik" <egpnewsFJERN@MIGhotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har fået en masse spinat. Hvad kan jeg bruge det til? Gerne fedt
> fattigt.
>
> På forhånd tak
> Erik

Stegt spinat:

Svits finthakket løg, hvidløg og ingefær i rigelige mængder i olivenolie i
en god gryde. Pas på det ikke brænder på. Tilsæt for en sikkerheds skyld
noget karry(pasta) og frisk chili. Når løgene er klare, kommer du spinaten
ned, rører rundt og damper lidt. Salt og voila - du har stegt spinat, som
kan spises sammen med ris eller hvad du nu har lyst til.

På en særlig dag kan du jo tilsætte udblødte og kogte smørbønner eller andre
bælgfrugter.

Margrete

Fra : anders

Dato : 09-09-04 09:52

jeg bruger ofte spinat i mine kødsaucer. det er rigtig godt til pasta syntes
jeg.
der er også mulighed for flødestuvet spinat (ved godt du sagde fedtfattigt,
men det smager godt ) godt med spinat i en gryde tilsæt fløde ( her kan man
nemt bruge en madlavningsfløde. tilsæt friskrevet muskatnød, salt peber og
lidt chili. nemt og godt tilbehør.

Du kan også bruge det som fyld i fx. kalkunbryst. lav en lomme i
kalkunbrystet.
Rør spinaten om med nat. flødeost, tilsæat salt peber og friskrevet
muskat.(hvis det er frisk spinat damp det først ellers brug helbladet )
Fyld det så i kalkunbrystet og pak det ind i bacon, og så i ovnen. Det har
været et hit hver gang jeg har lavet det.
Du kan få flødeosten i light og af bacon kan du bruge kalkun eller evt en
lufttørret skinke.

Spinaten kan også bruges frisk som salat, bland evt med andre salater.

god fornøjelse og velbekommen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-09-04 09:57

"Erik" <egpnewsFJERN@MIGhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har fået en masse spinat. Hvad kan jeg bruge det til? Gerne fedt
> fattigt.

- spinatlasagne ...

ras

Fra : MM

Dato : 09-09-04 17:54

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-04 22:02

Erik wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har fået en masse spinat. Hvad kan jeg bruge det til? Gerne fedt
> fattigt.
>
> På forhånd tak
> Erik

Tærte kan det også bruges til.