Reductil og akarin
Fra : Helle Nielsen

Dato : 08-09-04 12:34

Hej.

Jeg vil høre om man må tage reductil samtidig med man får 30 mg akarin
dagligt?

Mvh Helle

Fra : Sune Vuorela

Dato : 08-09-04 12:53

On 2004-09-08, Helle Nielsen <mail@hellenielsen.dk> wrote:
> Hej.
>
> Jeg vil høre om man må tage reductil samtidig med man får 30 mg akarin
> dagligt?

Er det ikke noget din læge ved?

Er begge dele ikke receptpligtige?

--
Sune

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-09-04 14:16

Helle Nielsen wrote:
> Jeg vil høre om man må tage reductil samtidig med man får 30 mg akarin
> dagligt?

Hejsa.
Nej det må du ikke. Der er risiko for interaktion mellem de to præparater.
Du skal være helt Akarin-fri i 2 uger, inden du må begynde på Reductil. Jeg
er selv lige stoppet med 40 mg Akarin dagligt - efter en nedtrapningsperiode
på 6 uger med 20 mg/dagligt. Lige nu er jeg i den 14-dages medicinfri
periode.

Du skal snakke med din læge om det er forsvarligt at du kvitter Akarin, og
derefter trappe ud af det langsomt.
Jeg har fået Akarin 40 mg i over 1 år, men besluttede i samråd med lægen at
jeg skulle trappe ud af det, for at få bugt med mit vægtproblem (jeg har et
BMI på 33).

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Fra : Helle Nielsen

Dato : 08-09-04 18:14

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> MVH Martin
>
> Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Jeg har fået akarin i 3 år og tror desværre absolut ikke det er tiden at
stoppe med dem. Har forsøgt at trappe meget langsomt ud flere gange hvor det
er gået galt. Æv...

Mvh Helle

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-09-04 20:06

Helle Nielsen wrote:
> Jeg har fået akarin i 3 år og tror desværre absolut ikke det er tiden
> at stoppe med dem. Har forsøgt at trappe meget langsomt ud flere
> gange hvor det er gået galt. Æv...

Du kan læse lidt om Reductil og problemerne i forbindelse med samtidig
indtagelse af antidepressiver:
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/reductil.htm

Akarin har også hjulpet mig meget, og jeg har også spekuleret længe over
hvad jeg skulle. Nu ved jeg ikke hvor stor dit vægtproblem er, men jeg vejer
107 kg og "burde" vel ligge på omkring 80-85.
Det er jo svært at komme med råd til folk man ikke kender, men hvis du
ellers er sund og rask og ikke har et BMI på over ~32, kan du spørge din
læge om Motion På Recept. Hvis det skyldes for meget fedt i maden, kan du
evt. spørge efter Xenical som hæmmer optagelsen af fedt i tarmen.

Motionerer du for tiden? Du ved sikkert, at hård fysisk træning ofte er med
til at holde en depression lidt nede. Jeg ved ikke om det virker for dig.
For ellers er "motion på recept" da en mulig idé at gå videre med!

Fra : Helle Nielsen

Dato : 08-09-04 21:49

> [...]
>
> --
> MVH Martin
>
> Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Jeg vejer 20 kg for meget. Jeg er 156 cm høj og vejer 78 kg.

Vil prøve at snakke med lægen om det.

mvh Helle