Nyt kædekit synger - FZR600
Fra : Carl Dragert

Dato : 08-09-04 15:45

Jeg har lige skiftet til et DID VM X-Ring kædekit. Når farten er over 50 kmt
hyler/synger det, hvis jeg lukker for gassen gør den det stadig men mindre
kraftigt.

Først troede jeg at kæden var for stram, men den synger stadig efter at jeg
har løsnet den (nu er den med garanti ikke for stram

Det gamle foreste tandhjul havde gummibelægning på siderne som kæden hvilede
på, det har det nye ikke. Synger den fordi der ikke er gummi på tandhjulet?
eller hvad er der galt?

Carl Dragert
FZR600

Fra : anders majland

Dato : 08-09-04 16:01

> Synger den fordi der ikke er gummi
> på tandhjulet?

Ja - og det betyder ikke noget

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Moller

Dato : 08-09-04 16:09

anders majland wrote:

> Ja - og det betyder ikke noget

   Kun for mageligheden, og pengepungen :) da original tandhjulet har
vibrationsdæmpningen, og uoriginale ikke har det :) nogen maskiner kan
man holde det ud på, andre ikke... nogen mærker koster det orignale 3-4
gange så meget, andre koster det ca. det samme eller lidt mindre end de
uoriginale :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-09-04 17:23

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> [...]
> holde det ud på, andre ikke... nogen mærker koster det orignale 3-4 gange
> så meget, andre koster det ca. det samme eller lidt mindre end de

Tak, det var lige det jeg håbede på at få at vide. Jeg spørger Aagesen om
prisen på et org. hjul, og hvis det er dyrt vil jeg komme til at holde af
lyden

Carl Dragert
FZR600

Fra : Carl Dragert

Dato : 10-09-04 17:47

Et originalt kædehjul med gummi koster over 500 kr.
Jeg synes faktisk at det er en liflig lyd kæden frembringer

Carl Dragert
FZR600

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 17:30

Carl Dragert skrev i meddelelsen
<413f1acc$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Det gamle foreste tandhjul havde gummibelægning på siderne som kæden
hvilede
>på, det har det nye ikke. Synger den fordi der ikke er gummi på tandhjulet?
>eller hvad er der galt?

Sådan er livet :-| Løsningen er et originalt forreste kædehjul.

mvh
Orla

Fra : Asger Steffensen

Dato : 08-09-04 21:34

Kæden synger - hmm - det må vel være noget med negro spirituals - "we shall
overcome", "Swing Low, Sweet Chariot", "My Lord What a Morning" og
lignende...

(*fnis*)

Asger
V-Strom