Kribensis yngel
Fra : Silverflame

Dato : 11-05-01 18:22

Hej NG!
Så er den gal igen. Denne gang er det mine Kribs, der har fået yngel og
idag blev de så 'vist rundt' i akvariet af deres forældre. Jeg vil lade
ynglen blive i forældrenes akvarie (jeg ved godt at der så vil falde mange
fra, men de skulle jo være særdeles ynglevillige) men hvad bør jeg foretage
mig mht. fodring? Jeg lagde mærke til at de nipper til planter, rødder osv.
og går ud fra at de finder og æder en del alger... men er det nok? Evt.
kunne man jo drysse lidt pulveriseret flage foder i akvariet ved
fodringstid... Nogen gode idéer???

MVH SF (Lykkelig 'far' igen-igen!)

Fra : Laura

Dato : 14-05-01 19:07

flagefoder og det der "artemiakrymmel" (tørret) spiser de.. Forældrene passer
MEGET godt på dem. I mit seneste kuld er der overlevet mindst 45, det er deres
3. kuld, i 2. overlevede 25 i det 1. ikke nogen, for der havde de kun en hule
på bunden. (nu har de en der ligger lidt oppe på en sten, så tager de ungerne
med ind for at sove klokken 19.
Tillykke fra Laura