Løs pære til min lygte?
Fra : Henning

Dato : 08-09-04 13:48

Hvor finder jeg en ganske almindelig pære, uden gevind, til min lygte?
Enten halogen 7.2v 0.5A eller almindelig gløde på 7.2v 0.6A?
Jeg har været i mange dykkerbutikker, incl hvor jeg købte lygten,
elektronikbutikker og elektrikere. Alle steder - deværre, glødepæren
er ved at udgå... På trods af at lægger jeg 400,- kan jeg købe en ny
lygte magen til - men ikke få reservedele til den

Alternativt - hvilken lygte skal jeg købe, som jeg kan være sikker på
at kunne få løse pærer til om et år? Gider ikke bruge flere tusinde
kroner, max. 1500,- (skal være opladelig!)

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Allan Norsk

Dato : 08-09-04 14:25

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Enten halogen 7.2v 0.5A eller almindelig gløde på 7.2v 0.6A?
> Jeg har været i mange dykkerbutikker, incl hvor jeg købte lygten,

Det er vist en meget speciel spænding du kører med der. Kører du med 6x1,2V
genopladelige batterier?

Jeg ville nævne Brinck elektronik, men der har du vist været.
Ellers kan det være at cykelforhandlere kan skaffe dem hjem.
Gider du besværet med owersea shipping, kan du sikekrt finde den på
www.donsbulbs.com

Kan du kun skaffe en pære med gevind skal der normalt ikke så meget
fingersnilde til at få det til at fungere med denne også.

/Allan

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-09-04 14:51

> [...]
> er ved at udgå... På trods af at lægger jeg 400,- kan jeg købe en ny
> lygte magen til - men ikke få reservedele til den

Hvad med pæren fra en MAG lygte med 6 D-celler ( 7,2 v ). Prøv spejdersport.
Alternativt måske www.farnell.com artikel nr. 306-2200 . Passer til en 7,2 v
lygte, men jeg ved ikke hvor mange W. koster ca 30 kr

Allan Hansen

Fra : Henning

Dato : 17-09-04 11:33

>Hvad med pæren fra en MAG lygte med 6 D-celler ( 7,2 v ). Prøv spejdersport.
>Alternativt måske www.farnell.com artikel nr. 306-2200 . Passer til en 7,2 v
>lygte, men jeg ved ikke hvor mange W. koster ca 30 kr

Øv, har lige fået denne pære hjem. Det er en halogen-stift, ikke en
almindelig glødepære med krave

Fra : Allan Hansen

Dato : 20-09-04 09:01

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Øv, har lige fået denne pære hjem. Det er en halogen-stift, ikke en
> almindelig glødepære med krave

Hvad så med denne her: www.rsonline.dk artikel nr. 369-2955

Allan Hansen

Fra : Henning

Dato : 21-09-04 16:52

On Mon, 20 Sep 2004 10:00:57 +0200, "Allan Hansen"
<alhansenfjern@fjernrh.dk> wrote:

>"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
>spejdersport.
>7,2 v

>Hvad så med denne her: www.rsonline.dk artikel nr. 369-2955

Præcis Har dog i mellemtiden fået prøvet af med nogle 6v 0.85A
pærer i stedet. De lyser kraftigt, hvis bare de holder til ~10 dyk er
det ok til 9,-/stk.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk