bogføring
Fra : Lone Hansen

Dato : 08-09-04 19:37

Hej NG
Hvad er den mest korrekte måde at bogføre på, når jeg utager fra lageret til
eget forbrug
På forhånd tak

Lone Hansen

---

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-09-04 20:01

Lone Hansen wrote:

> Hej NG
> Hvad er den mest korrekte måde at bogføre på, når jeg utager fra lageret til
> eget forbrug
-snip-

Prøv at kigge her: http://www.hanspeter.dk/bog/Velkommen.html

Jeg mener at der står noget der og nogle gode eksempler (jeg prøver selv
at komme igennem den når jeg i ny og næ får tid)

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 09-09-04 05:05

"Lone Hansen" <malmberg@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Hvad er den mest korrekte måde at bogføre på, når jeg utager fra lageret
til
> eget forbrug
> På forhånd tak

***Momsregistreret:
Krediterer
lagerbeholdning (kostprisen, fx. 100 kr.)
udgående moms (25 kr.)

Debiterer
privatforbrug/private hævninger (125 lr.)

***Ikke momsregistreret:
Krediterer
lagerbeholdning (fx. 125 kr.)

Debiteres
privatforbrug/private hævninger (125 lr.)

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
fjern FJERNES hvis du mailer direkte

Fra : Lone Hansen

Dato : 12-09-04 19:22

Tak for svarerne.
Jeg har et nyt spørgsmål.
Jeg har hesteopstaldning og udtager løbende foder, fra lageret til de
opstaldede heste. Efterfølgende får de så en samlet regning på opstaldning
alt incl.
Hvordan bogføres dette mest korrekt.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lone Hansen

PS. Husk altid at smile. Det får folk til undre sig
over, hvad du har gang i.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-04 16:45

Lone Hansen wrote:

> [...]
> Jeg har hesteopstaldning og udtager løbende foder, fra lageret til de
> opstaldede heste. Efterfølgende får de så en samlet regning på opstaldning

Se, nu er du nået udover bogføringsspørgsmål og ind i spørgsmål om,
hvad skatterne vil anse som et grundlag for beskatning af brugsværdi af
egne heste,
eller mere væsentlig, som indtægt ved potentielt hobbybetonet virksomhed.

Så det rigtige svar er (som vanligt) at du bør søge en lokal landboforening
om en aftale om regnskabsbistand, og lav den det første år med en fast
pris på max 7 tkr, så kan du altid vurdere, om de 60 - 70.000 kr fradrag
er værd at kæmpe for, eller det er bedre at få max fradrag for en indtægt
på 1 - 9.000 kr pr år, og så rentefradrag mv.

Beklager at det er lidt kryptisk, men der er meget stor forskel på baggrund
for dit spørgsmål, når skatten skal med..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.