Websider kan ikke hente data fra Access DB~
Fra : Salva

Dato : 08-09-04 20:56

Vi bruger en Access 2003 database på vores intranet.

Mit problem er, at hvis man åbner databasen i Access så er der ikke adgang
til den fra websiderne. De melder bare fejl.

Er det ikke muligt at have databasen åben samtidigt med at websiderne kan
trække data ud fra den?

-Salva

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 11-09-04 10:40

> [...]
> til den fra websiderne. De melder bare fejl.
>
> Er det ikke muligt at have databasen åben samtidigt med at websiderne kan

Nej, for databasen bliver låst af den bruger, der har åbnet den (og der
oprettes en [databasenavn].ldb -fil, hvor dennes brugernavn står).
Men er det ikke muligt for jer at lave et web-interface, hvorfra ændring af
databasen sker? (Yderligere spørgsmål i
dk.edb.internet.webdesign.serverside).

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Salva

Dato : 11-09-04 10:52

> [...]
> oprettes en [databasenavn].ldb -fil, hvor dennes brugernavn står).
> Men er det ikke muligt for jer at lave et web-interface, hvorfra ændring

Det kunne jeg godt men pt er det nemmere at bare åbne selve Access filen og
redigere i den.

-Salva

Fra : Finn T

Dato : 16-09-04 11:40

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg godt men pt er det nemmere at bare åbne selve Access filen
og
> redigere i den.

Lidt sent svar...men du kan lave en autoexec og autoluk i din acces. De to
makroer kopiere så et lille start html ud der fortælller at data er under
opdatering. Når autoluk makro kører kopieres den oprindelig html/asp kode
tilbage.

Mine brugere er glade for de adviseres hvorfor der ikke er adgang og den er
vedligeholder data slipper for stress og sure miner

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-09-04 20:18

> [...]
> til den fra websiderne. De melder bare fejl.
>
> Er det ikke muligt at have databasen åben samtidigt med at websiderne kan

Prøv at kontrollere (Funktioner - Indstilllinger - Avanceret) om databasen
er sat til at åbne med udelt adgang.

Jan