Præcedens i skattesag
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 07-09-04 09:38

Hvorledes finder man ud af om der er præcedens i en sag. Sagen er:

"I 2002 lukkede jeg et anpartsselskab, i firmaet var et underskud. Jeg
havde for ca 150000,- i overarbejdstimer til gode som aldrig var blevet
udbetalt pga af manglende likviditiet. Nu har skattevæsnet så sendt mig
en regning hvor de mener jeg skal svare skat af de 150000. Kan dette
have sin rigtighed når jeg nu aldrig har fået pengene udbetalt?"

Er der nogen der kan hjælpe skattevæsnet nævnte skattelovens §4c.

mvh
Jesper Sørensen

Fra : Peder Porse

Dato : 07-09-04 18:15

Jeg tror, man har ment statsskattelovens § 4c:

§ 4

Som skattepligtig Indkomst betragtes med de i det følgende fastsatte
Undtagelser og Begrænsninger den skattepligtiges samlede Aarsindtægter,
hvad enten de hidrører her fra Landet eller ikke, bestaaende i Penge
eller Formuegoder af Pengeværdi, saaledes f.Eks.:

c. af et Embede eller en Bestilling, saasom fast Lønning, Sportler,
Embedsbolig, Naturalydelser, Emolumenter, Kontorholdsgodtgørelse (med
Hensyn til Kontorudgifter jfr. § 6b.), samt Pension, Ventepenge, Gaver
(jfr. dog herved Bestemmelsen i § 5b.), Understøttelser, Klosterhævning,
Livrente, Overlevelsesrente, Aftægt og deslige;

men hvad der er rigtigt kan ikke afgøres i denne forbindelse. Var det
"dit" selskab..har du ikke anmeldt krav tilLønmodtagernes Garantifond
eller i forbindelse med lukning af selskabet--likvidator?

pp

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 07-09-04 18:53

> men hvad der er rigtigt kan ikke afgøres i denne forbindelse. Var det
> "dit" selskab..har du ikke anmeldt krav tilLønmodtagernes Garantifond
> eller i forbindelse med lukning af selskabet--likvidator?

Det var mit helt eget. Jeg havde indskudt anpartskapitalen som jo også
er tabt.

mvh
Jesper

Fra : Peder Porse

Dato : 07-09-04 20:05

Men du var ansat af selskabet, du hævede løn hver måned, der var en
ansættelseskontrakt, der også tog stilling til betaling for overarbejde
,,,,,og du var direktør i selskabet?
pp

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 07-09-04 20:08

Peder Porse wrote:

> Men du var ansat af selskabet, du hævede løn hver måned, der var en
> ansættelseskontrakt, der også tog stilling til betaling for overarbejde
> ,,,,,og du var direktør i selskabet?
> pp

Der var en kontrakt hvor der stod min faste løn, jeg mener ikke der stod
noget nævnt om overarbejde. Jeg fik min faste gage. Overtiden opstod
efter noget sygdom hvor der var meget arbejde. Jeg var også direktør i
selskabet.

mvh
JEsper

Fra : Peder Porse

Dato : 08-09-04 04:49

Og hvorfor blev dit løntigodehavende ikke udbetalt?
pp

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-09-04 05:03

Peder Porse wrote:
> Og hvorfor blev dit løntigodehavende ikke udbetalt?
> pp

Det var pga af manglende likviditet. Så jeg tilbageholdt udbetalingerne.

mvh
JEsper

Fra : Peter

Dato : 08-09-04 16:10

"Jesper Sørensen" <"s961595 SPAM "@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det var pga af manglende likviditet. Så jeg tilbageholdt udbetalingerne.

Det er nok en god ide du tager kontakt til told og skat og dokumenterer, at
beløbet aldrig er udbetalt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peder Porse

Dato : 08-09-04 16:34

Hvordan "lukkede " du selskabet? Konkurs, likvidation eller hvad?
pp

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-09-04 17:26

Peder Porse wrote:

> Hvordan "lukkede " du selskabet? Konkurs, likvidation eller hvad?
> pp

Jeg indgav konkursbegæring, men da der var penge på en konto skulle det
behandles af en kurator.

mvh
Jesper

Fra : Peder Porse

Dato : 08-09-04 17:56

Anmeldte du ikke dit tilgodehavende i boet eller til Lønmodtagernes
garantifond?
pp

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-09-04 19:47

Peder Porse wrote:

> Anmeldte du ikke dit tilgodehavende i boet eller til Lønmodtagernes
> garantifond?

Joh det er jo det jeg bliver beskattet af jvf mit første indlæg og jeg
kunne ikke få penge fra lønmodtagernes garantifond da jeg selv ejede
firmaet. Desuden dækker de kun op til 70000 så vidt jeg husker.

mvh
Jesper