ligestilling sorte enker
Fra : Andropov

Dato : 07-09-04 23:07

Når en muslim martyr mand kommer i himmelen møder han 72 jomfruer.
Men hvad med de sorte enker....

Møder de 72 jomfru mænd....

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 23:17

Andropov wrote:
> Når en muslim martyr mand kommer i himmelen møder han 72 jomfruer.
> Men hvad med de sorte enker....
>
> Møder de 72 jomfru mænd....

Nope....kan ikke huske hvad det er de "møder", men det var ihvertfald ikke
det....

Fra : ThomasB

Dato : 07-09-04 23:37

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Når en muslim martyr mand kommer i himmelen møder han 72 jomfruer.
> Men hvad med de sorte enker....
>
> Møder de 72 jomfru mænd....

Faktisk er "jomfruer" oversat forkert i koranen - der skulle stå "figner".
Det var en eller ande religionsforsker der havde fundet ud af det.. (så det
i tv)

Tænk sig at begå selvmord for 17 figner...

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 23:52

ThomasB wrote:

> Faktisk er "jomfruer" oversat forkert i koranen - der skulle stå
> "figner". Det var en eller ande religionsforsker der havde fundet ud
> af det.. (så det i tv)
>
> Tænk sig at begå selvmord for 17 figner...

*g' surt....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-09-04 01:56

Hej Christina

> Faktisk er "jomfruer" oversat forkert i koranen - der skulle stå
> "figner". Det var en eller ande religionsforsker der havde fundet ud
> af det.. (så det i tv)
>
> Tænk sig at begå selvmord for 17 figner...

Tænk sig at leve et liv, hvor man slavisk følger, hvad der står i den bog
bogstav for bogstav.

Gud bevare atheismen!

Mark

Fra : Bhatu Peter

Dato : 08-09-04 09:02

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej Christina

> Tænk sig at leve et liv, hvor man slavisk følger, hvad der står i den
> bog bogstav for bogstav.
>
> Gud bevare atheismen!

Gud bevare personalehåndbogen....

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Paul

Dato : 08-09-04 11:10

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> Gud bevare personalehåndbogen....

*LOL* Det er pænt filosofisk ovenstående...

M.v.h.

Paul

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-09-04 17:53

ThomasB wrote:

> [...]
> det i tv)
>
> Tænk sig at begå selvmord for 17 figner...

Mand hvor ville jeg føle mig røvrendt. Hvor lang tid kan vi forvente der
går før der kommer indlæg i dk.videnskab.jura fra selvmordsfolk der vil
have pengene tilbage?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : ThomasB

Dato : 09-09-04 22:17

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Mand hvor ville jeg føle mig røvrendt. Hvor lang tid kan vi forvente der
> går før der kommer indlæg i dk.videnskab.jura fra selvmordsfolk der vil
> have pengene tilbage?

Der vil nok gå *rigtig* lang tid :)

Fra : Per O.

Dato : 11-09-04 08:19

ThomasB wrote:

> Faktisk er "jomfruer" oversat forkert i koranen - der skulle stå
> "figner". Det var en eller ande religionsforsker der havde fundet ud
> af det.. (så det i tv)
>
> Tænk sig at begå selvmord for 17 figner...

Tjaee, det er jo åbenbart mentalt underfrankerede som sprænger sig selv i
luften m.m. ... det må da hermed være bevist !

Per O.

Fra : Corax

Dato : 13-09-04 08:28

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Tjaee, det er jo åbenbart mentalt underfrankerede som sprænger sig selv i
> luften m.m. ... det må da hermed være bevist !

*Kigger på verdens konflikter og konkluderer, at f.eks. palæstinensere har
*mange* ikke-religiøse grunde til at gribe til terror*. Religion er en
nyttig undskyldning, men religion er aldrig en grund i sig selv. Der ligger
altid noget virkeligt bagved.

- Corax

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-04 19:43

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> *Kigger på verdens konflikter og konkluderer, at f.eks.
> palæstinensere har
> *mange* ikke-religiøse grunde til at gribe til terror*.

Nævn én god grund til at sprænge uskyldige kvinder og børn i luften. Er alt
tilladt i din verden, hvis man har en "god sag"?

> Religion er en
> nyttig undskyldning, men religion er aldrig en grund i sig selv. Der
> ligger altid noget virkeligt bagved.

Hvilket? Hvad ligger bag palæstinensernes terror med selvmordsbomber? Hvad
lå bag tjetjenernes drab på mindst 400 civilister, primært børn, i Beslan?

--
-Jens B.

Fra : Corax

Dato : 16-09-04 20:36

> "Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> Nævn én god grund til at sprænge uskyldige kvinder og børn i luften. Er
> alt
> tilladt i din verden, hvis man har en "god sag"?

Jeg satte spørgsmålstegn ved rigtigheden i at påstå at det var religionernes
skyld. Jeg forsvarede ikke de handlinger folk gør i religionernes navn.

> Hvilket? Hvad ligger bag palæstinensernes terror med selvmordsbomber? Hvad
> lå bag tjetjenernes drab på mindst 400 civilister, primært børn, i Beslan?

Du vil måske påstå, at de gør det "fordi de er religiøse" eller "fordi de er
onde"? Den slags forklaringer vil hverken religionsvidenskaben, sociologien
eller psykologien acceptere. Hvorfor gør folk den slags? Tja, i disse to
tilfælde har vi at gøre med folk, som har levet med krig i mange år, som
lever under fattigdom, som generelt set ikke har et højt uddannelsesniveau,
som dagligt udsættes for ubehageligheder (her under drab), som mener at have
retten til deres eget land, som har en anden kultur end det folk der
bestemer over dem, som ikke har fysiske magtmidler nok til alm. krig etc.
etc. etc. Om det er *gode* grund til at udøve terror skal jeg ikke gøre mig
til dommer over, men man kan da konstatere, at der er mange ikke-religiøse
faktoere som kan motivere folk.

- Corax

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-04 21:12

> Jeg satte spørgsmålstegn ved rigtigheden i at påstå at det var
> religionernes skyld. Jeg forsvarede ikke de handlinger folk gør i
> religionernes navn.

Vel gjorde du ej. Jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren der. Sorry.

--
-Jens B.

Fra : PerX ...

Dato : 13-09-04 13:06

In article <chu90e$rv5$1@news.net.uni-c.dk>, digital@NEJTAK-osterbo-
net.dk says...

> Tjaee, det er jo åbenbart mentalt underfrankerede som sprænger sig selv i
> luften m.m. ... det må da hermed være bevist !

Nej, det er desperate mennesker.