menses pandebånd
Fra : Andropov

Dato : 07-09-04 09:21

Ordnung muss sein :)

Pandebånd til kassedamer med menses

Af Erik Eisenberg - 8:01 - 7. sep. 2004

Den enorme tyske discountkæde Lidl, som er på vej til Danmark, har
vakt skandale i Tjekkiet og Polen.

Som et udslag af de hårde, tyske metoder kræver ledelsen, at
kassedamer skal går med pandebånd, når de har menstruation. Ellers har
de ikke lov at gå på toilettet.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=262024

Fra : Bhatu Peter

Dato : 07-09-04 10:08

Andropov wrote:
> [...]
>
> Som et udslag af de hårde, tyske metoder kræver ledelsen, at
> kassedamer skal går med pandebånd, når de har menstruation. Ellers har

Sig "Direktøren er Gud", ellers bliver du fyret!

Nogle af de firmaers politik er så langt ude, så man tror det er løgn. Det
ender vel med at man tilsidst skal gå med forskellige bånd, som viser,
hvilken seksualitet man er til, hvilke stillinger, man foretrækker, om man
er horney lige nu eller ej, osv.

Jeg arbejdede selv i et firma engang, hvor man ikke måtte have slips på,
fordi det mindede for meget om en fallos og blev derfor betragtet som
kønsdiskriminerende overfor kvinderne. Eller rettere, som personalechefen
udtrykte det "et slips er en mands ubevidste opfordring til en kvinde om
sex."

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-09-04 11:03

> [...]
> udtrykte det "et slips er en mands ubevidste opfordring til en kvinde om

Du kan jo ikke fortælle sådan en historie uden at give navnet på
virksomheden?!?

Det er da for langt ude... Et slips... Ffs...

Jonny.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 07-09-04 16:32

Fra : Bhatu Peter

Dato : 07-09-04 16:45

Jonny Jensen wrote:

> Du kan jo ikke fortælle sådan en historie uden at give navnet på
> virksomheden?!?

Det var i England.
Forøvrigt fik mit firma ideen efter at have besøg af manpower.

> Det er da for langt ude... Et slips... Ffs...

Jeg hørte fra en anden (en kunde), at deres kvindelige ansatte ikke måtte gå
med åbne skjorter - uanset barmstørrelse - da selve åbning i skjoten kunne
minde en mand om en vagina, og derved ville de mandlige kolleger blive
distraheret fra sit arbejde på grund af urene tanker...
Jeg har hørt så mange af de der sindssyge teorier, som i høj grad minder om
den hysteriske antirygningskampagne, bare seksuelt baseret istedet...

Når fornuften har taget fri og hysteriet overtager, er der ingen grænser for
det vilde kaos, fornuften kommer hjem til...

Fra : ThomasB

Dato : 07-09-04 10:52

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som et udslag af de hårde, tyske metoder kræver ledelsen, at
> kassedamer skal går med pandebånd, når de har menstruation. Ellers har

Mon det har noget af gøre med, at kvinderne går på toilettet oftere når de
har menstruation?

Med pandebånd har ret lov til at lukke en kasse, for at gå ud og skifte
bind.
(eller så chefen ved hvornår kan evt. kan få noget ud af sexchikane)

Man kunne nok have valgt noget mindre synligt overfor kunderne.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-09-04 16:15

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> [...]
> (eller så chefen ved hvornår kan evt. kan få noget ud af sexchikane)
>
> Man kunne nok have valgt noget mindre synligt overfor kunderne.

Hvorfor?
Jeg vil da helst betjenes af en ren kvinde.

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 16:22

Feeling 102, acting 17 wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Hvorfor?
> Jeg vil da helst betjenes af en ren kvinde.

*lol* så har man hørt den med.....

Fra : Bhatu Peter

Dato : 07-09-04 16:46

Feeling 102, acting 17 wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Hvorfor?
> Jeg vil da helst betjenes af en ren kvinde.

"ren" kvinde??? Du aner ikke hvad du går glip af....

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 11:45

Andropov wrote:
> [...]
>
> Som et udslag af de hårde, tyske metoder kræver ledelsen, at
> kassedamer skal går med pandebånd, når de har menstruation. Ellers har

How sick is that....

Fra : Samsara

Dato : 07-09-04 21:05

> [...]
>
> Som et udslag af de hårde, tyske metoder kræver ledelsen, at
> kassedamer skal går med pandebånd, når de har menstruation. Ellers har

Den er simpelthen for langt ude !

Den vil da aldrig gå i Danmark.

Venligst
Samsara

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-09-04 22:04

Samsara skrev:

> Den er simpelthen for langt ude !

Jep.

> Den vil da aldrig gå i Danmark.

Det tror jeg heldigvis heller ikke vi skal være nervøse for.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 15:43

Andropov wrote:

> Ordnung muss sein :)
>
> Pandebånd til kassedamer med menses

Tak skipper

nu har jeg lige startet en tråd i dk.forbruger med denne nyhed.

Det ser altså ud til, at folk er ret ligeglade her i landet om hvad man
udsætter medarbejdere for.

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 17:09

Andropov wrote:

> Ordnung muss sein :)
>
> Pandebånd til kassedamer med menses

Hmmmm, en af Lidl's filosofier er: Retfærdighed overfor alle er reglen i
virksomheden

Hmmm, så tror jeg at jeg skal rende rundt med pandebånd, hver gang jeg
skal slå en prut. Så er ledelsen advaret om, at det er risiko for at det
kan lugte ubehageligt.

mvh

Carsten Riis

Fra : Paul

Dato : 08-09-04 19:12

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmm, en af Lidl's filosofier er: Retfærdighed overfor alle er reglen i
> virksomheden

Jeg tror de mener retfærdighed overfor alle KUNDER. )

> Hmmm, så tror jeg at jeg skal rende rundt med pandebånd, hver gang jeg
> skal slå en prut. Så er ledelsen advaret om, at det er risiko for at det
> kan lugte ubehageligt.

Brunt pandebånd er folk med anale problemer. )

--
M.v.h.

Paul

"Don't personalize your computer. It doesn't like it!"
"People who say you're paranoid are just part of the plot"