|
| Konvertering fra ISDN horrorstory Fra : Lars Balker Rasmusse~ |
Dato : 11-05-01 13:03 |
|
Jeg har bestilt konvertering af min ISDN-linie til alm. telefon (PSTN),
og fik brev i sidste uge om at ændringen vil blive udført torsdag 10/5
mellem 12 og 16. "Det sker uden besøg af en tekniker fra TDC Tele
Danmark." som der stod.
Mmmkay... Da jeg kom hjem i går lå der et kort i entréen:
Vores tekniker har Torsdag den 10/5 kl 14:00 forsøgt at
kontakte dig angående:
X Installation af telefonforbindelse.
Du bedes kontakte os på telefon 80 80 80 80
Sært. NT-boksen til ISDN-linien har jeg selv monteret, og det er da
heller ikke noget problem at tage den af igen.
Suk. Gik hen og løftede røret på telefonen (en PSTN-telefon der sidder
i min ISDN-router, der er koblet op på NT-boksen der stadig er koblet
til linien.) Ingen klartone. Dobbelt-suk.
I dag fandt jeg så den ledning frem som jeg skulle bruge til at koble
min telefon direkte i vægstikket. Ingen klartone...
Altså var min linie hverken fugl eller fisk, så jeg ringede til 4 x 80.
De kunne kun se at min linie stadig var en ISDN-linie, og kunne
derfor(!) ikke sige noget om noget, men eftersom min linie ikke virkede
skulle jeg ringe til Fejlservice.
De henviste til Kundeserivce (4 x 80), for at jeg kunne bestille en
tekniker der kunne komme ud og fixe det!
Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
sagen. Mit telefonnummer henviser nu til min mobiltelefon, da en
automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
problemet.
Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"
| |
John K (11-05-2001)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 11-05-01 16:12 |
|
> Altså var min linie hverken fugl eller fisk, så jeg ringede til 4 x 80.
> De kunne kun se at min linie stadig var en ISDN-linie, og kunne
> derfor(!) ikke sige noget om noget, men eftersom min linie ikke virkede
> skulle jeg ringe til Fejlservice.
>
> De henviste til Kundeserivce (4 x 80), for at jeg kunne bestille en
> tekniker der kunne komme ud og fixe det!
Tak - det kender jeg godt. Jeg har også prøvet blive kastet frem og tilbage
mellem fejlservice og kundeservice.
Jeg har enda prøvet at blive kastet rundt mellem seks afdelinger i Tele
Danmark, for så til sidst at havne i den afdeling jeg først var blevet
stillet om til - manden fandt pludselig ud af at min sag var inden for hans
område :)
> Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
> forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
> sagen. Mit telefonnummer henviser nu til min mobiltelefon, da en
> automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
> kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
> problemet.
>
> Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.
LOL :)
Mvh
John K
| |
Martin Højriis Krist~ (11-05-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 11-05-01 17:34 |
|
"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
news:uu22sjdoi.fsf@balker.org...
> Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
> forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
> sagen.
Rahsgu, hvad har det med teknik at gøre?
Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe
(ellers en grim historie)
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Lars Balker Rasmusse~ (11-05-2001)
| Kommentar Fra : Lars Balker Rasmusse~ |
Dato : 11-05-01 17:55 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> writes:
> Rahsgu, hvad har det med teknik at gøre?
Se under "ting der kan gå galt for telemastodonter".
> Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe
Ja. Tag det op i dk.admin. Jeg gider ikke flere korstog.
> (ellers en grim historie)
Det gik også så nemt...
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"
| |
Bertel Lund Hansen (12-05-2001)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 12-05-01 11:12 |
| | |
Martin Højriis Krist~ (12-05-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 12-05-01 14:17 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:623qft0jaacklqgh0rhv3n1vpf092pal1p@sunsite.auc.dk...
> >Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe
> Nej, det skal være dk.telefoni.forbrydere.
Skriv et OTD
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Lars Balker Rasmusse~ (15-05-2001)
| Kommentar Fra : Lars Balker Rasmusse~ |
Dato : 15-05-01 08:54 |
|
Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:
> Mit telefonnummer henviser nu til mobiltelefonen, da en
> automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
> kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
> problemet.
Når TDC siger "mellem 7:30 og 9:30" mener de naturligvis "ca. kl 9:45".
> Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.
De morderiske tendenser blev det ikke til i denne omgang, men han havde
justeret lidt på centralen, og kom blot for at konstatere at min
telefonlinie ganske rigtigt var en PSTN-linie nu. Og så tog han
NT-boksen med sig.
Hans kommentar: Jeg ved ikke hvad der er gået galt. Sådan tror jeg
ofte det er med tele-selskaber.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"
| |
|
|