forlængere til spejle-arme
Fra : Thomas

Dato : 11-05-01 14:42

De spejle der sider på fuldkåben på min GS500E sidder på så korte arme at
jeg for at se ordentligt bagud, skal trække armen lidt ekstra ind og læne
mig mod spejlet...ellers ser jeg bare mig selv.

Bemærkede så at på det venstre spejl er der monteret et stykke hårdt gummi
af en art som forlænger armen med ca3 cm. Det er ikke helt nok, men tanken
er god nok.
Hvor kan jeg evt anskaffe noget tilsvarende forlængerstykker på ca 10 cm?
Det skal gerne være lidt standard så jeg ikke skal bøvle for meget med at
skære til og bore huller ect.

Fra : Henry

Dato : 12-05-01 20:57

> Hvor kan jeg evt anskaffe noget tilsvarende forlængerstykker på ca 10 cm?
> Det skal gerne være lidt standard så jeg ikke skal bøvle for meget med at
> skære til og bore huller ect.

Mon ikke det var bedre at finde nogle spejle der var længere fra fødslen?
Prøv at tjekke www.louis.de bestil eventuelt et katalog (gratis).

Henry

Fra : Thomas

Dato : 13-05-01 14:28

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message

> Mon ikke det var bedre at finde nogle spejle der var længere fra fødslen?
> Prøv at tjekke www.louis.de bestil eventuelt et katalog (gratis).

Jo. problemet er bare at jeg ikke er helt klar over hvilket kåbenavn de
skal passe til.. ok samme problem gælder natuligvis også for forlængrene..
hmm... bestildte en gang et andet kåbeglas til cyklen.. gs500e med fuldkåbe
og det passede not.. lader til at der er mere end een standard fuldkåbe til
modellen.

Men nu da det er gået op for mig at samme problem gælder for forlængrene,
så... du har nok ret-

Fra : Ole Mogensen

Dato : 13-05-01 13:06

Thomas wrote:

> [...]
> Det skal gerne være lidt standard så jeg ikke skal bøvle for meget med at

Du skal være klar over at , jo længere arme, jo flere vibrationer i spejlet.
Det er "næsten" en naturlov .

Ole

Fra : Thomas

Dato : 13-05-01 14:29

> Du skal være klar over at , jo længere arme, jo flere vibrationer i
spejlet.
> Det er "næsten" en naturlov .

Ja det er jeg klar over.. må nu nok bare finde mig i det, for det er lidt
uhensigtsmæssigt at jeg skal flytte hovedet rimelig langt ud til siderne og
trække armene til mig, for ordentligt at kunne se bag ud.
Jeg havde dog ikke regnet med de helt lange spejle.. bare en 10 cm eller så.