Tak til modkørende MCist før bakkelukning
Fra : Thomas Makro

Dato : 06-09-04 21:48

På vej til bakkelukningen i dag hilste jeg vanen tro på en modkørende
motorcyklist, der dog besvarede min hilsen på en utraditionel måde.
Nej, jeg fik ikke fingeren Han gav derimod tegn til at køre
langsomt. Jeg kørte nu rimelig behersket i forvejen, men sørgede
naturligvis for ikke at komme til at køre for stærkt. Og ganske
rigtigt, det sædvanlige sted på Fasanvej stod politiet og vinkede mig
ind. Jeg fik ikke øje på noget fartmålerudstyr, men derfor skal jeg
alligevel sende en stor tak til den modkørende MCist, der var så
venlig at advare mig. Så mange tak for det!

For første gang oplevede jeg en betjent der bad mig tage hjelmen af,
for at se om det nu var mig der var på billedet. Det var det næsten -
det er nemlig et gammelt grimt billede af mig, fra før jeg fik skæg,
men billeder på kørekort skal jo være både gamle og grimme, så jeg fik
lov at køre videre.
Netop som jeg skulle til at køre videre, satte en Harley med fri
udblæsning i gang fra kantstenen. Harleyens fører så ret gnaven ud.
Hold k*** hvor jeg hader fri udblæsning! Jeg kunne ikke lade være at
spørge betjenten hvorfor de ikke havde gjort noget ved det. Han
svarede at det havde de skam også, og at det var derfor at harleyens
fører var så sur. He he, sådan skal det bare være!

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-09-04 22:00

Sikker samme tumpe der kom forsent derind og med hornet i bund og uden hjelm
pressede sig frem af Cykel stien endda på den venstre cykelbane

KEGLE altså HUSK lige at alle alm mennesker dømmer alle os Mc´ister pga
sådan en latterlig opførsel....

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-09-04 22:28

Hov jeg mener self ham Harley gutten !!
Inden nogen misforstår

Fra : Daniel Overby

Dato : 06-09-04 22:48

> [...]
> pressede sig frem af Cykel stien endda på den venstre cykelbane
> KEGLE altså HUSK lige at alle alm mennesker dømmer alle os Mc´ister pga

Han møvede sig fremad - og det tog vist også en evighed for ham at komme
deropad... Så kan han lære at tage fri fra arbejde.

Egentlig utrolig så utålmodige folk er - skal partout møve sig fremad...

- Daniel

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-09-04 09:55

Eg Egemarke wrote:
> Sikker samme tumpe der kom forsent derind

Har aldrig været derinde så derfor spørgsmålet. Hvad kommer man for sent til
? Er der gratis øl, strip eller kører Pjerrot i dødsdrom ?

/jim

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-09-04 00:12

Thomas Makro wrote:

> [...]
> svarede at det havde de skam også, og at det var derfor at harleyens
> fører var så sur. He he, sådan skal det bare være!

Aaah nu fører jeg lige emnet ind på det her... For jeg er satme også træt af
fri udblæsning!
Vores genbo har fået ny nabo.. Og denne nabo har en eller anden
harley/wannabee og der er der også fri udblæsning på.. Inden hver køretur
skal maskinen stå i tomgang i 5 min... argh det er trættene

Begynder at kunne forså den person som her på usenet havde "Samfundstabere
kører Harley" i hans signatur :(

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 07-09-04 00:22

Anders Houmark wrote:
> Thomas Makro wrote:

[snip]

> Begynder at kunne forså den person som her på usenet havde
> "Samfundstabere kører Harley" i hans signatur :(

Ny sig i den anledning

hvordan skiller man en harley Davidson ad, på 2 minutter?
- man stiller den i tomgang, og så klarer den selv resten
-bo-gsxR (17/12/2002)

Fra : Jan

Dato : 07-09-04 04:40

> Begynder at kunne forså den person som her på usenet havde "Samfundstabere
> kører Harley" i hans signatur :(

Med chance for en laaaaang tråd

Se emnet længere nede i rækken af indlæg med emnet "Lille lektion om for
mange heste og for lidt hjerne"

Hold kæft hvor jeg hader Plastik raketter, for sådan er der desværre mange
der også kører i traffikken.
Og ang. "Samfundstabere" tjaaa, meget muligt men med de stillinger vi
besidder i vores lille kreds af Harley kørere, så er det for mit vedkommende
fint nok at være samfundstaber

Men mon ikke det var nemmere at forklare overforboens genbo ell. hvordan var
det lige det var LoL at det er temmelig generende, så vedkommende ikke
risikerer at blive uvenner med naboerne, jeg mente da at vi som MCister
hjalp hinanden

Jan
Overlærer og Harley kører som hilser på alle og altid stopper hvis en
tohjulet, over 50ccm, har problemer, uanset "hudfarve" (også på cyklen)

"Skær ikke alle over en kam, man kunne får brug for deres hjælp en dag"

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-09-04 15:56

Jan wrote:

> Og ang. "Samfundstabere" tjaaa, meget muligt men med de stillinger vi
> besidder i vores lille kreds af Harley kørere, så er det for mit
> vedkommende fint nok at være samfundstaber

Det var nu heller ikke mig der mente det, citerede bare en anden person...
Ved godt at de fleste Harley kørere har pengepungen i orden :)

> [...]
> hvordan var det lige det var LoL at det er temmelig generende, så
> vedkommende ikke risikerer at blive uvenner med naboerne, jeg mente

Jeg tror ikke rigtig det ville gå ind på lystavlen..Og det er også langt
nemmere at brokke sig på nettet end over for manden
Han har forresten 1 bil stående hvor udstødningen er røget af, dette
forhindrer dog ikke at der bliver kørt med den.. Bil nummer 2 smed også
pakningerne så der var fri udblæsning på den.... det blev dog lavet efter et
par uger, hans små børn kunne nok ikke lide at køre i den..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan

Dato : 07-09-04 17:04

> Det var nu heller ikke mig der mente det, citerede bare en anden person...
> Ved godt at de fleste Harley kørere har pengepungen i orden :)

Jeg ved det var et citat, er bare såååå træt af at sættes i bås, fordi man
syntes det er sjovt at renovere gamle Harleyer, og pengepungen bliver ikke
ved med at være iorden når man kører på sådan nogle LoL
Forøvrigt må (og gør) ældre maskiner larme mere end nye endda hele 3 db som
er ca. det dobbelte, men jeg kan forestille mig udfra din beskrivelse at det
er "rene" rør der sidder på vedkommendes.

> Jeg tror ikke rigtig det ville gå ind på lystavlen..Og det er også langt
> nemmere at brokke sig på nettet end over for manden

Bare kom af med det men pas på tastaturet hvis du vil banke i bordet LoL

> [...]
et
> par uger, hans små børn kunne nok ikke lide at køre i den..

Hmm, det lader til han ikke har råd til at have sine køretøjer

Jan

Fra : Charlotte petersson

Dato : 07-09-04 09:54

Hvad lavede HAérne og Bandidos også derude og ved optoget?
1) Hvem har lukket dem ud af fænglserne,
2)Hovrfor slogs de ikke så vi kan få muget ud idem.( og de i det mindste
kunne birage til underholdningsvlærdien)

Det er en bunke tumper, der ikke skulle ses sammen med ordentlige mennesker
som de fleste af os er, de skulle tage og fedte af fra vores arrangementer.

hejsa
Charlotte, der hader dem, og helst ikke vil være på samme verdensdel som de
åndsforladte rocker kriminelle

Fra : Moller

Dato : 07-09-04 10:10

Charlotte petersson wrote:

   <SNIP>
   En masse om hvordan Charlotte ikke bryder sig om rockere..
   <SNIP>

   uden dem, eksisterede bakkeåbning, og lukning ikke, så de har nok mere
ret til at være der en de fleste af os andre.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Denise

Dato : 07-09-04 10:27

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
>
> uden dem, eksisterede bakkeåbning, og lukning ikke, så de har nok mere
> ret til at være der en de fleste af os andre.

??????????? Ikke forstået

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-09-04 10:39

> [...]
>
> uden dem, eksisterede bakkeåbning, og lukning ikke, så de har nok mere
> ret til at være der en de fleste af os andre.

Nu var det ikke mordere og narko handlere der startede bakke turene.Jeg
mener at det var Bjørn Andersen og Rense-karl med venner der begyndte
og når det gik hedt til fyldte de pølse farve i springvandet.
Hej Palle.

Fra : Denise

Dato : 07-09-04 10:58

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Nu var det ikke mordere og narko handlere der startede bakke turene.Jeg
> mener at det var Bjørn Andersen og Rense-karl med venner der begyndte

Korrekt. Og betegnelsen var dengang (ca. 1964-1965) Motorcyklister, blev dog
senere ændret - dog ikke til hverken HA, Bandidos, som gudskelov ikke
fandtes, eller rockere.

> og når det gik hedt til fyldte de pølse farve i springvandet.

og måske liiige lidt mere

--
Hilsen Denise

Fra : moses

Dato : 07-09-04 14:15

Lars Molnit har ret.
Bakketraditionen havde ikke eksisteret, hvis ikke de grupper som vi idag
kender som HA, Bandidos og andre
havde holdt traditionen vedlige gennem 80erne.
Det var dem som i den periode fik aftalt med politiet at eskortere dem ud
til Bakken.
Der var nemlig allerede dengang bambusraketter med ,som absolut skulle vise
hvor dygtige de var
først uanset at der var røde stoplys.
Det kunne nemt have betydet at traditionen var blevet forbudt.

> Nu var det ikke mordere og narko handlere der startede bakke turene.Jeg
> mener at det var Bjørn Andersen og Rense-karl med venner der begyndte
> og når det gik hedt til fyldte de pølse farve i springvandet.

Så vidt jeg husker gik det lidt mere hedt til end pølsefarve.

Den gang gik det ud på virkelig at lukke Bakken.
Stort fremmøde af alle Storkøbenhavns politifolk.
Boder og værtshuse blev smadret og både politifolk og Bjørn "Rasmussen" og
Co
kom hjem med blod på tøjet.

Jo; det var en rigtig god tradition som vi bør genindføre,
fremfor at acceptere at Ha og Bandidos tillader at blande sig blandt
almindelige motorcyklister. :-/

Uanset hvem der skal have æren for at have startet eller vedligeholdt
traditionen,
er det en fed tradition hvor alle sociale lag mødes med et fælles mål at
nyde turen og motorcyklen ud til Bakken.
At vise hele Danmark at motorcyklister har et helt specielt sammenhold, som
går på tværs af alle samfundets grænser.

Jantelov og mopserier har vi rigeligt af, så vi har ikke brug for
"Charlotter" som absolut skal forsøge at bringe det ind i vores kredse.

Moses

Fra : Denise

Dato : 07-09-04 16:15

moses wrote:
> [...]
> havde holdt traditionen vedlige gennem 80erne.
> Det var dem som i den periode fik aftalt med politiet at eskortere

For lige at få sat tingene på plads. Det var _ikke_ HA og Bandidos der fik
noget som helst igang med politiet, traditionen var længe startet inden de
som tilløbere deltog i den.

> og Bjørn
> "Rasmussen" og Co
> kom hjem med blod på tøjet.

Igen for lige at få tingene korrekt, Andersen

> Jantelov og mopserier har vi rigeligt af, så vi har ikke brug for
> "Charlotter" som absolut skal forsøge at bringe det ind i vores
> kredse.

Men hun har lidt ret alligevel, ikke ?

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Moller

Dato : 07-09-04 16:42

Denise wrote:

> For lige at få sat tingene på plads. Det var _ikke_ HA og Bandidos der fik
> noget som helst igang med politiet, traditionen var længe startet inden de
> som tilløbere deltog i den.

   Nej, de hed ikke det dengang, men de to grupper er kommet som udspring
fra rockerne fra dengang...

> Men hun har lidt ret alligevel, ikke ?

   Nej, ikke for at godkende visse personers daglige væremåde, så er
bakkeåbbningen for alle folk som køre MC, og er glad for det.

   Hvis vi skal til at udelukke folk pga. et rygmærke, eller andet, så er
springet til at udelukke alle honda ejere, kvinder som styre selv deres
maskiner, folk med anden religion end lige flertallet i flokken mener er
den rigtige osv.

   Vi er i et land, hvor folk er stolte af at brokke sig osv. og derfor er
det dejligt at vi har to dage årligt hvor alle grupper osv. fra
forskellige dele af samfundet kan være fælles om at nyde den samme ting,
uden at skulle være for fine til at nogen bestemte ikke må være i flokken.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Denise

Dato : 07-09-04 17:03

Moller wrote:

> Nej, de hed ikke det dengang, men de to grupper er kommet som
> udspring fra rockerne fra dengang...

Altså, dem der startede bakkeåbning/lukning i sin tid var ikke rockere. Så
man kan absolut ikke sige, at HA og Bandidos er udspring fra dem. De er
udspring fra forskellige andre kriminelle rockere, som ikke har med sagen at
skaffe, altså ikke har med dem at gøre, som startede og deltog i
traditionen. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det, men tro mig
på mit ord.

> [...]
> er springet til at udelukke alle honda ejere, kvinder som styre selv
> deres maskiner, folk med anden religion end lige flertallet i flokken

Nu sagde jeg ikke hun havde ret i det hele, men karakteristikken synes jeg
da passer meget godt, og det var det jeg mente

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Armand

Dato : 07-09-04 16:55

moses <moses@get.dk> skrev i en
> [...]
> havde holdt traditionen vedlige gennem 80erne.
> Det var dem som i den periode fik aftalt med politiet at eskortere dem ud

Det er sgu' noget af en vildfarelse!
Politiet blev blandet ind i sagen fordi et medlem (Futte?) fra Rødovre MC
henvendte sig omkring det forsvarlige i at private spærrede vejkrydsene af
så kolonnen blev bemærket. På det tidspunkt var KBH's politi ikke opmærksom
på seancen og hvilke datoer at sagen stod på; men efterfølgende fik det
etatens bevågenhed qua eskorten som den er idag :-|
Gad vide hvordan de kriminelle narkobaroner har kunnet få kreditten for lige
dét!?

- -
Armand.

Fra : Moller

Dato : 07-09-04 16:57

Armand wrote:

> [...]
> etatens bevågenhed qua eskorten som den er idag :-|
> Gad vide hvordan de kriminelle narkobaroner har kunnet få kreditten for lige

   DR har æren for det... de havde et program om det dankse rockermiljø's
historie , og deri sagde de at rockere stod for starten med
bakkeåbningen.... men så har de lavet enn bøf igen igen, ala sige HD
er verdens bedste motorcykler.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 08-09-04 19:26

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> [...]
> historie , og deri sagde de at rockere stod for starten med
> bakkeåbningen.... men så har de lavet enn bøf igen igen, ala sige HD

Nu var det jo baggrunden for politiets engagement, at jeg svarede på :-|

Som jeg har ladet mig informere er det vist ikke helt galt at lade Gruby,
Denise og alle de andre i det daværende rockermiljø (som ligger langt fra
det vi i dag regner for rocker-miljøet) tage æren: Turen, hvis kronologiske
udspring er diffus, opstod blandt de motorcyklister der hængte ud på
Nørrebro-cafeteriet (var det?): "67"!

--
Armand.

Fra : Denise

Dato : 08-09-04 21:10

Armand wrote:
> [...]
> Turen, hvis kronologiske udspring er diffus, opstod blandt de
> motorcyklister der hængte ud på Nørrebro-cafeteriet (var det?): "67"!

Hej
Ikke for at fortsætte med at koge suppe på det, men jeg skrev for et par år
siden nogle historier fra de glade dage, frit efter min hukommelse. Vedr.
bakketingen har jeg fundet dette frem http://shor.ter.dk/675060985.
M.h.t. tidspunktet, det første avisudklip jeg har med mig selv er fra
storkespringvandet 64 eller 65, det var enten efter en bakkeåbning eller
bakkelukning, og det var ikke for at få et slags ritual, det var fordi vi
hele tiden kom på bakken alligevel, så skulle vi selvfølgelig også åbne og
lukke den. M.h.t. til politieskorte mener jeg det opstod spontant, da
politiet ikke kunne styre det, da alle kørte overfor rødt for at følges ad.
Om nogle har talt med politiet om det ved jeg ikke, men i såfald burde jeg
kende dem, da vi allesammen kendte hinanden dengang. Jeg kan ikke huske
noget med nogle fra Rødovre MC, men kan huske Sverigesgade lidt senere kørte
med os. Og nogle fra Brøndby kom også til senere. Min første mand fandt jeg
blandt en af dem fra Brøndby Efterhånden kom jo ravl og krat og kørte
med.
NB! Og vi brød os absolut ikke om betegnelsen rockere. Rockere var på det
tidspunkt knallertkørere, eller andre der rendte rundt og spillede smarte
med lædderjakker men ingen motorcykel havde.
Jeg kan altså godt lide at få tingene sat på plads

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-09-04 22:08

On Wed, 8 Sep 2004 20:25:56 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

> [...]
>det vi i dag regner for rocker-miljøet) tage æren: Turen, hvis kronologiske
>udspring er diffus, opstod blandt de motorcyklister der hængte ud på

Nu er det nok lidt tåget hvad jeg kan huske fra dengang, men sikkert
er det, at man dengang startede fra flere destinationer.
Jeg var blandt dem der startede fra Nærum, og jeg erindrer intet om
hverken organitiation eller eskorte.
Det tætteste jeg kan komme på "eskorte" var når Snupper-Jensen besøgte
os på cafeteriet i Nærum, hvilket faktisk var meget hyggeligt.
Hvornår man samlede det meste af optoget fra Nørrebrogade ved jeg ikke
med sikkerhed, men jeg vil skyde på 67 eller 68.
Husk på at jeg solgte min Velocette i 69, og var da endegyldigt "ude"
i ca. 30 år.
Jeg er enig med Denise i begrebet "rocker" fra dengang.
Det blev ikke anvendt internt, men af pressen og dækkede mest
knallertlømlerne.
Jeg tror tingene tog fart det år hvor politistationen på Bakken blev
"rømmet" for dens normale beboere og festen fortsatte der
Jeg skal lige pointere at jeg ikke var med det år - Jeg var soldat på
Bornholm, så det har nok været i 67.
Selvfølgelig var der nogle rødder med til både åbning og lukning
dengang, men de fleste var rimeligt fredelige og minder meget om dem
der deltager i dag
Hvem der skal have "æren" for indstiftelsen af traditionen fortoner
sig i historien - Hvis man spørger mig vil jeg mene at den opstod
spontant og at det er ufatteligt at den lever videre i dag.
Al respekt for det og for at der er nogen der gider at deltage under
de rolige forhold der hersker i dag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 08-09-04 23:02

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> Selvfølgelig var der nogle rødder med til både åbning og lukning
> dengang, men de fleste var rimeligt fredelige og minder meget om dem
> der deltager i dag

Til lukningen var det nu ikke kun "rødderne", der satte brand i den i de
år sidst i 60erne. Flere gange skete det, at en restaurant eller
forlystelse brød i brand den aften - meget behændigt nu sæsonen var slut
Årsagen blev oftest angivet som kortslutning.

Et par år eller fem yngre end du var jeg mere til spilleautomater end
dans i Valhalla og Place Pigalle. En gang under en ildebrand blev jeg
hentet hjem af min far, fordi min mor ikke kunne forstå, at jeg ikke kom
hjem af mig selv, når brandbilernes sirener hylede på Bakken. - Jo men
jeg skulle da lige spille mine frispil...

- den har jeg hørt for et par gange siden til de runde og andre
mærkedage

Ellers husker jeg kun vagt motorcyklisterne fra de aftener på Bakken,
men ikke hvad vi kaldte dem - jo, læderlakker, ikke? De kom oftest
gående i flok i deres klæderjakker med hjelmen - en æggeskal var det jo
dengang - i hånden og fyldte gerne hele vejen på tværs, så andre
bakkegæster måtte smyge sig udenom. Dengang var der jo mange
uniformerede grupper blandt gæsterne på Bakken - soldater fra de
forskellige værn, CF'er og norske rødrusser m.fl. - men få førte sig
frem så massivt som læderjakkerne, hvis vi et øjeblik kalder dem det.

En af læderjakkerne mødte jeg senere på rekrutskolen i Oxbøl i '69, hvor
han var oversergent i en anden enhed. Han havde tidligere gået i klasse
med min bror, så jeg havde en undskyldning for at tiltale ham uopfordret
- tja, tiderne og sæderne var anderledes dengang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Denise

Dato : 09-09-04 08:10

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> hjem af mig selv, når brandbilernes sirener hylede på Bakken. - Jo men
> jeg skulle da lige spille mine frispil...

Hi hi, klart nok.

> Ellers husker jeg kun vagt motorcyklisterne fra de aftener på Bakken,
> men ikke hvad vi kaldte dem - jo, læderlakker, ikke?

Helt korrekt, indtil 1967.

Fra : Denise

Dato : 09-09-04 08:32

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
> On Wed, 8 Sep 2004 20:25:56 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> Hvornår man samlede det meste af optoget fra Nørrebrogade ved jeg ikke
> med sikkerhed, men jeg vil skyde på 67 eller 68.

Det var skam før, helt sikkert er det, at vi lukkede bakken den dag folk
"faldt" i springvandet. Jeg har et billede derfra. Den dag kørte jeg med på
Poul Pishus og min veninde med Rense. Og avisen skrev vi fik forstærkning
fra provinsen (vi havde venner fra 777 i Helsingør, der kom). Det må have
været 65.
Derudover har jeg udklip fra året efter (66) til bakkelukning, med
overskriften "Politiet takker læderjakker" - hvad siger ud så. Det handlede
om at der var udbrudt brand på bakken (ikke påsat af os) og politiet bad os
om at danne kæde for at holde folk væk.
Så deeeet

> [...]
> "rømmet" for dens normale beboere og festen fortsatte der
> Jeg skal lige pointere at jeg ikke var med det år - Jeg var soldat på

Uha, 67 var jo det store år, der begyndte man jo at køre selv. Så skulle man
ikke finde bagsæde, som man kun kunne have et stykke tid, indtil føreren
fandt ud af at det var motorcyklen og ikke personen man var interesseret i
Men så skiftede man bare bagsæde, og nogle var da også tilfreds med at
være kammerat.
Det var året hvor journalisterne virkelig blev interesserede - her er nogle
overskrifter
"Farvel til en kammerat" - en af mange begravelser
"BT på søndagstur" - de var med på turen til Møns camping
"Særforestilling på De vilde Engle" - filmen kom til Danmark
"Vi bliver jaget som vilde dyr" - Smidt ud af Nærum
"Millionær med i motorocykelsjakket" - han ville købe et sted til os, blev
aldrig til noget
"150 unge ville smadre bakken" - bakkelukning
"Vilde Engle i kamp med 45 betjente" - bakkelukning
.... og sådan fortsatte det hvert år de næste 5-7 år.

> Hvem der skal have "æren" for indstiftelsen af traditionen fortoner
> sig i historien - Hvis man spørger mig vil jeg mene at den opstod
> spontant

Netop spontant, for vi kom der stort set hver weekend hele sommeren, men til
lukning kørte vi fra 211, og derfor kom der flere og flere ukendte for at
køre med. Og "Æren" ved jeg ikke, det viser jo bare, at man ikke er ung
mere, øv men det er da sjovt man var med til at starte en så stor ting,
og det taler vi da om hver gang os "ikke helt unge" mødes derinde.

NB! Håber de lidt yngre tilgiver os lidt nostalgi flip, for det er da lidt
danmarkshistorie ikke

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-04 11:08

Denise wrote:

> NB! Håber de lidt yngre tilgiver os lidt nostalgi flip, for det er da
> lidt danmarkshistorie ikke

Mere end tilgiver - meget spændende læsning. Tak for historielektionerne til
dem der husker så langt tilbage

--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 00:49

Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en

> ..........vi kom der stort set hver weekend hele sommeren, men til
> lukning kørte vi fra 211, og derfor kom der flere og flere ukendte for at
> køre med.

211! - Ups! Ak ja, så meget for min talhukommelse

> NB! Håber de lidt yngre tilgiver os lidt nostalgi flip, for det er da lidt
> danmarkshistorie ikke

Hæ!
Gruby, Denise og så alle de andre, incl. Grauballemanden

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-04 01:34

On Sat, 11 Sep 2004 01:49:17 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Hæ!
>Gruby, Denise og så alle de andre, incl. Grauballemanden

Ja, ja - Jeg plejer at få skyld for mange forbrydelser.
Min gamle boss vil sikkert også, med glæde, anklage mig for mordet på
Grauballemanden
Men sådan er det jo ikke helt.

Jeg var med dengang, og kendte mange af de personer der betød noget i
MC kredse dengang.
Det var gode gutter som jeg kendte fra MC kredsen og andre mere
ligegyldige sammenhænge.
Hvis man spørger direkte vil jeg betragte mig selv som det man i dag
vil kalde "hang around", idet jeg kun deltog i det som jeg fandt
sjovt, og kun plejede tæt omgang med den lokale klike omkring Islev.
Der var en hel del Velocette freaks blandt dem.
Det "forhindrede" dog ikke at jeg lærte mange af dem der senere
betragtedes som "den hårde kærne" at kende.
De fleste nogen jeg i dag betragter som meget flinke fyre og en del af
min egen historie, og jeg har da truffet nogle af dem senere, og
røverhistorierne ligner sig selv
Selve historien er meget tåget i min hukommelse, og har sikkert, som
alle andre røverhistorier, fået en drejning der passer til min
nuværende situation.
Det gør den jo ikke mindre interessant - for mig altså
Derfor skal mine erindringer fra de tidlige Bakke åbne-/lukke seancer
i 60'erne sikkert tages med et gran salt.
Men derfra og til at jeg er totalt mumieficeret er der et stykke vej

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Denise

Dato : 11-09-04 12:07

Steen Gruby wrote:
>De fleste nogen jeg i dag betragter som meget flinke fyre og en del af
> min egen historie, og jeg har da truffet nogle af dem senere, og
> røverhistorierne ligner sig selv

Nu ved jeg ikke hvordan du var, da du var ung, men de fleste var jo meget
ens i deres livsopfattelsen.
Motorcykler, kammeratskab, arbejde, køre ture, rimelig upolitiske (vel mest
socialdemokrater, hvis man var noget, vi var jo fra arbejderklassen),
modstander af al narkotika - derfor også modstandere af hippier, fest, øl
og farver i weekenderne og når man ikke kørte. Dem der faldt udenfor
droppede jo ud, derfor tror jeg vi andre var ret ens. Men jeg har sikkert
set dig i Nærum, for efter arbejde var det hjem til mor og få mad, og så ind
til vennerne på MC - også i snevejr. Har du læst Jens Jessens interview i
Klassisk Bil og Motorcykel fra februar i år, der er et godt billede fra
Nærum. Der står bl.a. en i militærtøj - måske var det dig.

> Men derfra og til at jeg er totalt mumieficeret er der et stykke vej

Nemlig

Og så noget helt andet, kan du huske min kåbe der er begyndt at revne ?
Forhandleren tager den af når den sendes til vinteropbevaring og sender den
til Fyn. Der vil de så lave et eller andet forstærkning eller gummiophæng,
så det er jo meget godt.
Ha´en god weekend

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-04 14:03

On Sat, 11 Sep 2004 13:06:50 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.

> [...]
>Klassisk Bil og Motorcykel fra februar i år, der er et godt billede fra
>Nærum. Der står bl.a. en i militærtøj - måske var det dig.

Beskrivelsen passer meget godt, og gør det forresten stadig
Hippiernes eneste berettigelse var at stille til "buksevand".
Den eneste grund til at jeg faldt fra dengang var at min legekammarat
blev dræbt ved en meningsløs ulykke, og da jeg "lige" havde påtaget
mig et familieansvar var der ikke nogen grund til at gentage det
stunt.
Nej, jeg læste ikke Jens's interview, men jeg vil prøve at finde det.
Ham i militærtøjet har med garanti ikke været mig.
Dels har jeg aldrig været udenfor Bornholm i militærtøj, og dels har
jeg altid kørt i "fuld lædermundering" - Alt på eller ingen kørsel
Jeg har faktisk nogle billeder fra Nærum som jeg må have taget en gang
i sommeren 1965.

> [...]
>til Fyn. Der vil de så lave et eller andet forstærkning eller gummiophæng,

Det lyder helt fint, det var faktisk noget i den retning jeg havde i
tankerne.
Det er tilsyneladende en "fabrikationsfejl" at kåben revner, og så er
det jo ingen skam at lave konstruktive ændringer

>Ha´en god weekend

Jeg tror lige jeg vil køre mig en tur, og så er det en god weekend

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 17:55

Denise skrev i meddelelsen <4142dc68$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>modstander af al narkotika - derfor også modstandere af hippier,

Og sådan er alting så dejligt sort/hvidt når man er ung

I dag er det så andre der er "de dumme"

mvh
Orla, som ikke kan huske hvem vi var sure på ,men det var vist også de
"fremmede".... fra nabobyerne

Fra : Denise

Dato : 07-09-04 17:08

Armand wrote:
> [...]
> var KBH's politi ikke opmærksom på seancen og hvilke datoer at sagen
> stod på; men efterfølgende fik det etatens bevågenhed qua eskorten

Hmm, den er ny for mig, er den ikke ny for dig Jørgen ?

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-09-04 17:30

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> Hmm, den er ny for mig, er den ikke ny for dig Jørgen ?

Jov' nemli, den har jeg aldrig hørt før
Sagen er, som man siger, den, at har det stået i avisen, eller været i
fjernsynet, er det sandt.

--
Jørgen , Brøndby, årgang '49 en rigtig fin årgang, den
CB550F , den fine årgang 1975, så ung endnu

Fra : Armand

Dato : 08-09-04 19:28

Futte & Co. <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en

> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> Jov' nemli, den har jeg aldrig hørt før

Ifald at du heller ikke har kørt i Rødovre MC, så er det jo meget
nærliggende at det ikke er dig-Futte, at jeg omtaler!
Jeg husker samme Futte som værende den der for åben mikrofon fik lokket DR'S
kvindelige formiddags-radiovært (á Monica Krog Meyer?) med på bagsædet til
åbningen et par år senere!

I denne sag er jeg helt sikker, på at det IKKE er HA der skal krediteres, og
er nogen stærkt interesseret i det, kan jeg få verificeret navn og klub på
vedkommende ved Yellow!

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-09-04 20:00

> [...]
DR'S
> kvindelige formiddags-radiovært (á Monica Krog Meyer?) med på bagsædet til

Det er ikke mig der er omtalte Futte, det har du ret i(det er mig der er
Co. og min hund der er Futte, og Futte kører med i tanktasken)
Det jeg kommenterede var sammenhængen mellem det påståede handlingsforløb og
journalisters dovenskab sammenholdt med den holdning , at har det været i tv
eller i avisen, er det rigtigt. Resultatet ser vi nu, der er alt for mange
der tror de ved hvordan det hele startede og de fortæller det vidt og bredt.
Når jeg så , adspurgt om jeg havde hørt omtalte version, svarede som jeg
gjorde, var det ikke for at tage æren for noget Futte fra Rødovre MC
antagelig har fået æren for, men fordi jeg gennem 20 år har arbejdet i Tv
produktion og derfra har en naturlig skepsis overfor slige historier. Jeg
kørte faktisk sidst i 60'erne, men var aldrig med "de vilde engle", som de
blev kaldt blandt dem jeg kørte sammen med, på bakken. Jeg har dog besøgt
dem i deres huler, ABC på Vesterbrogade og 211 på Nørrebrogade, men det er
en helt anden historie.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-09-04 21:39

On Tue, 7 Sep 2004 11:38:49 +0200, "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej.

>Nu var det ikke mordere og narko handlere der startede bakke turene.Jeg
>mener at det var Bjørn Andersen og Rense-karl med venner der begyndte
>og når det gik hedt til fyldte de pølse farve i springvandet.

Den med pølsefarven kan jeg huske, og det var ikke springvandet men
vandorglet der var offer

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Denise

Dato : 09-09-04 08:12

> [...]
> wrote:
>
> Hej.

> Den med pølsefarven kan jeg huske, og det var ikke springvandet men

Og det var vist Gearløs der eksperimenterede med det, og sæbe blev også
brugt, det virkede vist bare ikke

Fra : Jo

Dato : 07-09-04 14:51

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> uden dem, eksisterede bakkeåbning, og lukning ikke, så de har nok mere
> ret til at være der en de fleste af os andre.

Sikke dog en omgang pis og pladder!
Både HA og Bandidos er da en samling snotdumme fjolser, der skal ckikaneres
væk fra gadebilledet.
Tak til Charlotte der ikke er bange for at sige sin mening om de kriminelle
fæhoveder, der stjæler andres motorcykler.

Jo.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-09-04 15:08

"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> writes:

> Sikke dog en omgang pis og pladder! Både HA og Bandidos er da en
> samling snotdumme fjolser, der skal ckikaneres væk fra gadebilledet.

Hvem har udnævnt dig til lovgivende, dømmende (og muligvis udøvende)
magt?

Det er et frit land og der er heldigvis ingen regler mod at bestemte
grupper deltager i bestemte og ikke mindst offentlige arrangementer.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Jo

Dato : 08-09-04 18:50

> [...]
> Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
> motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Det har jeg selv gjort, for som nogle siger, let omskrevet, så er det
vigtigt at man kan udnævne sig selv, specielt hvis der ikke er andre der kan

Og det er jo netop fordi vi lever i et frit land, at jeg kan få lov til at
sige min egen personlige mening.

De bedste hilsner

Jo.

Fra : moses

Dato : 08-09-04 12:22

"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tak til Charlotte der ikke er bange for at sige sin mening om de
kriminelle
> fæhoveder, der stjæler andres motorcykler.

JA. Respekt for Charlotte som tør tilkendegive sin mening uden og gemme sig
bag initialer og @hotmail adresser

Moses

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 07-09-04 10:24

> [...]
arrangementer.

> hejsa
> Charlotte, der hader dem, og helst ikke vil være på samme verdensdel som

Uden på nogen måde at sympatisere med den kriminelle levevis rockere lever
under, så er de jo trods alt motorcyklister.

Jeg har aldrig oplevet ballade fra hverken HA eller Bandidos (..eller
Bullshit, Undertakers og alle de andre fra dengang) til bakkeåbning og
lukning, så for mig at se, er de er vel lige så velkomne som alle andre. Jeg
har heller ikke set nogen form for territoriehåndhævelse disse dage, en
gammel MZ'er står udmærket og uden reprimander midt blandt HA's
chopper-chrom-helvede.

Kenneth S

Fra : Thorstein

Dato : 07-09-04 10:41

> Jeg har aldrig oplevet ballade fra hverken HA eller Bandidos (..eller
> Bullshit, Undertakers og alle de andre fra dengang) til bakkeåbning og
> lukning, så for mig at se, er de er vel lige så velkomne som alle andre.

Ballade og ballade:

En medkører fik i går, venligt men meget bestemt, besked om ikke at køre på
siden af de rygmærkeklædte. "Offerets" valg af køretøj faldt ikke i gruppens
smag.

Omkring uheldet ved lygten bemærkede jeg også gruppens manglende respekt for
udrykningskøretøjer - det skal dog siges, at de ikke var de eneste, der ikke
kunne finde ud af at holde til højre i kørebanen.

Før afgang, passerede jeg gruppen og kunne i den sammenhæng ikke undlade at
bemærke den "søde" lugt der bredte sig og nej, det var ikke hubba-bubba
tyggegummi de lugtede af........

Personligt mener jeg der skal være plads til os alle, men dem som får plads
skal ikke rage til sig.

/ Thorstein

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 07-09-04 10:52

> [...]

> tyggegummi de lugtede af........
>
> Personligt mener jeg der skal være plads til os alle, men dem som får

Ja, sådanne erfaringer har jeg så ikke haft, men i det lys du har set det,
må jeg jo stand corrected..

...og du har fuldstændig ret.

Kenneth S

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 07-09-04 21:02

Charlotte petersson wrote:

Hvad lavede HAérne og Bandidos også derude og ved optoget?

De kører motorcykel!
Hvad de laver resten af tiden er sagen uvedkommende

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-09-04 22:08

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> writes:

> Vedr. bakketingen har jeg fundet dette frem
> http://shor.ter.dk/675060985.

Her er det rigtige link:
<http://groups.google.dk/groups?q=bakken+denise+group:dk.fritid.motorcykel&hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcykel&selm=3da14c11%240%2418169%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1>

Så kan fremtidigere google-søgere også se din henvisning efter den er
udløbet hos shor.ter.dk :-|

(kæphest #437
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Denise

Dato : 09-09-04 08:07

"Jes Vestervang" <jes@dellen.intranet> wrote in message

> [...]
adb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1>

> Så kan fremtidigere google-søgere også se din henvisning efter den er

Tak. Jeg kan aldrig finde ud af at få hele linket med, så man ikke skal
samle det selv, derfor shor.ter

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-09-04 13:48

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> alligevel sende en stor tak til den modkørende MCist, der var så
> venlig at advare mig. Så mange tak for det!

velbekomme, skulle det være en anden gang

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 07-09-04 13:55

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message

> "Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> >
> velbekomme, skulle det være en anden gang

> [...]

Ikke for at være lyseslukker, men nu kunne det jo lige så godt være en af de
100 andre MC'ister som skulle have æren

Kenneth S
(..som både modtog og afgav håndflade-mod-jord-tegn pågældende sted)

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-09-04 18:38

On Tue, 7 Sep 2004 14:55:09 +0200, "Kenneth Sørensen"
<kenneth@SPAM_IKKE_HERkrumling.dk> wrote:

>Ikke for at være lyseslukker, men nu kunne det jo lige så godt være en af de
>100 andre MC'ister som skulle have æren
Det kan vi da prøve at opklare. Vedkommende kørte ad Toftegårds Alle
mod syd, og det var lige før lyskrydset ved Toftegårdsplads, at
vedkommende gav signalet.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-09-04 18:51

> Det kan vi da prøve at opklare. Vedkommende kørte ad Toftegårds Alle
> mod syd, og det var lige før lyskrydset ved Toftegårdsplads, at
> vedkommende gav signalet.

Og så fortsatte jeg ud mod folehaven og derfra videre mod hvidovre og derfra
videre mo...........

Jamen altså !
Hvis han så gerne vil slukke lyset, så lad ham
Min fine gamle honda kører lige godt for det, nemli !

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Kenneth S

Dato : 07-09-04 19:20

> [...]
>
> Jamen altså !
> Hvis han så gerne vil slukke lyset, så lad ham
> Min fine gamle honda kører lige godt for det, nemli !

...og hvis ikke det var så er det tanken der tæller

Jeg ville også være taknemmelig hvis det var mig der fik din hilsen.

Ingen lyseslukken herfra.

Kenneth S
(tidligere CB750, fin maskine)

Fra : Kenneth S

Dato : 07-09-04 19:07

> [...]
> Det kan vi da prøve at opklare. Vedkommende kørte ad Toftegårds Alle
> mod syd, og det var lige før lyskrydset ved Toftegårdsplads, at

Ja, hvis det var omkring 16:15-16:30 kan det godt have været mig, jeg var på
vej til Kantana MC (..som jo ligger ved Valby st).

Kenneth S
Sølv R1

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-09-04 19:58

On Tue, 7 Sep 2004 20:07:16 +0200, "Kenneth S"
<kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk> wrote:

>Ja, hvis det var omkring 16:15-16:30 kan det godt have været mig, jeg var på
>vej til Kantana MC (..som jo ligger ved Valby st).
Nååeh ja, jeg mangler tidspunktet. Det må have været omkring kl.
18:25. Da der var en del trafik, bemærkede jeg ikke den modkørende MC
model. Føreren var vistnok iført noget mere eller mindre rødt tøj -
eller var det MCen? Det er også fuldstændig ligemeget, jeg skal gerne
sende en stor tak til alle de motorcyklister der var så venlige at
advare andre mod faren for at skulle af med penge, uanset hvor og
hvornår! Bliv ved med det!

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Kenneth S

Dato : 07-09-04 20:14

> [...]
> sende en stor tak til alle de motorcyklister der var så venlige at
> advare andre mod faren for at skulle af med penge, uanset hvor og

Ja, så var det definitivt ikke ikke mig.

Kantana-folket kørte i samlet flok til Nørrebrogade kl 17:00:00
(Kantana-tid, dvs ca 17.10 for alle andre).
Fed tur bortset fra det uhyggelige styrt på Lygten, jeg sad desværre på
første parket.

Kenneth S

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-09-04 20:58

> [...]

> sende en stor tak til alle de motorcyklister der var så venlige at
> advare andre mod faren for at skulle af med penge, uanset hvor og

Tiden passer, det gør farven også, da min jakke er delvis rød

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-09-04 17:54

"moses" <moses@get.dk> writes:

> JA. Respekt for Charlotte som tør tilkendegive sin mening uden og gemme sig
> bag initialer og @hotmail adresser

Nu læste du vist ikke lige From-headeren i Charlottes indlæg? Ikke at
jeg tror der er noget galt med den adresse Charlotte bruger. I øvrigt
flot af dig at du ikke tør stå frem med dit fulde navn.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*