/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nu skal vi til at køre Mc med bilkørekort ~
Fra : Eg Egemarke


Dato : 06-09-04 10:53

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846

Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


 
 
Soren Lindholt (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 06-09-04 11:02

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>

Fjoget... det er bare for at de kan sælge nogen flere...
Jeg ku forestille mig de skulle kigge lidt på statistikkerne over uheld 45
erne før de tillader dette.
Noget der *ku* være godt: Ophæv/nedsæt afgiften på 4takts 125ere... så skal
i bare se...

Søren




Moller (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-09-04 11:20

Eg Egemarke wrote:

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.

   "- Der findes modeller på markedet, som kører 40 til 50 km pr. liter.
De små køretøjer fylder ikke meget i trafikken, og de er nemme at
parkere, siger Kai Andersen til Ritzau."

   Så skal der satme ske noget med de parkerings regler så der blir bedre
gennemsigtighed, og muligheder for at parkere igen... f.eks. i KBH
området. Hvis det argument skal bruges....

   hmmm, om det er en god eller dårlig ting... lad nu statistikkerne tale
for det, bare de ikke sættes sammen med resten MC'erne som de gjorde med
45'erne.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

anders majland (06-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-09-04 11:29

> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.

Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
80'erne.
I england har jeg heller ikke helt styr på reglerne for deres Learnes
permit (med det røde L der skal sidder synligt), men der må der f.eks
ikke køres med passager.

Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Bjørn S (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 06-09-04 12:22

anders majland wrote:
> Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
> 80'erne.

Samme regel gjaldt også i Norge frem til -80, men jeg tror den blev
afskaffet (også for dem som havde ældre kørekort) helt sammen med
indførelsen af de, dengang, nyere laminerte kørekort.

> Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB

As usual, tro på alt, eller tro på Ekstrabladet ;-/

--
/Bjørn




Steen Gruby (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-09-04 21:38

On Mon, 6 Sep 2004 12:29:10 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

Hej Andres.
>
>Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
>80'erne.

Det er korrekt.
Reglen har været således i Tyskland i mange år.
>
>Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB

Tjaeh, men enhver lempelse af de firkantede regler er velkommen, og
hvis det kan være med til at fjerne ØV-erten gra gaderne er det OK for
mig.
Et andet skud mod denne trafikale misforståelse er snakken om at 30 KM
knallerten skal have nummerplade og øges til 45 KM.
Bare de bliver på cykelstierne

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-09-04 13:14

In article <413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk>,
egemarke@hotmail.com says...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>
>

Det er prøvet før!

+'er:

Det er nemt at parkere
Kunne forurene mindre
Billigere end en bil
Kunne løse en del trafikproblemer ... om sommeren

-'er:
Der ville komme ekstra pres på offentlig transport om vinteren, da
nogle ville vælge bilen helt fra
Skatteprovenue'et ville falde drastisk!

Jeg tør væde på at sagen, som de andre gange, ender i Skatteudvalget,
der siger nej p.gr.a. udsigten til færre kroner i statskassen.
Tidspunktet er rigtig dårlig valgt, da bilsalget er faldet enormt i
forvejen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-09-04 20:16

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> -'er: Der ville komme ekstra pres på offentlig transport om
> vinteren, da nogle ville vælge bilen helt fra

Pedalcykler giver nok til en hvis grad samme påvirkning.

> Skatteprovenue'et ville falde drastisk!

....og det vil næppe være godt at slippe folk løs med 100 km/t, som
slet ikke kender noget til tohjulet køreteknik.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Henrik Nielsen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 06-09-04 13:22

Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for så mange
ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de ikke kan finde
ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?

Mange af dem som kører (ikke alle), viser jo tydeligt at de aldrig har lært
at køre 2-hjulet. Jeg synes det kunne være helt fint med nogle flere MC'er,
men det kræver et minimum af MC-teori....!!

Prøv lige at vende den rundt, hvis en person som kun har kort til MC,
pludselig må kører små biler... Nej vel.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jim Andersen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-09-04 16:22

Henrik Nielsen wrote:
> Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for
> så mange ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de
> ikke kan finde ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?

Nix. Men det kunne vel også være fordi de plejer at køre ca 80 km/t ?

/jim



Christina R. (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 07-09-04 10:58

> > Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for
> > så mange ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de
> > ikke kan finde ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?
>
> Nix. Men det kunne vel også være fordi de plejer at køre ca 80 km/t ?

Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne ud i
livsfarlige situationer!
Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er, så
SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone (og altså
for stærkt).

Mvh. Christina R (der selv har kørt øv'ert i mange år, og til sidst var træt
af at sætte livet på spil hver dag, pga. emsige bilister!)

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



Moller (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-09-04 11:32

Christina R. wrote:

> Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne ud i
> livsfarlige situationer!
> Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er, så
> SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone (og altså
> for stærkt).
>
> Mvh. Christina R (der selv har kørt øv'ert i mange år, og til sidst var træt
> af at sætte livet på spil hver dag, pga. emsige bilister!)
   

   Ja, det er også den sygelige chikane mod 45'ere som fik kærsten til at
sælge sin RS50 igen :( dråben kom da jeg styrtede på den pga. en bil
kørte ud foran mig, og så skred fra gernings stedet. Der blev kun kørt
nogen få min. kørsel, og så var den til salg efter det, da hun hele
tiden tænkte på at det ku være hende næste gang.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

anders majland (07-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-09-04 12:33

> Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne
> ud i livsfarlige situationer!
> Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er,
> så SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone

Eller køre ud foran osv... Der er en meget markant forskel på hvordan
jeg oplever bilister fra min Aprilia Leonardo (scotoer der forfra ligner
en øv'ert) og fra min Tenere.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Ques (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Ques


Dato : 10-09-04 05:41

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
>

Nu er det vist blot et ønske fra importørerne, hvorfor det næppe er noget,
"vi skal til."
Den slags dukker jævnligt op i alle brancher og fluks får EB det hele til at
lyde som et lovforslag, der allerede er til tredjebehandling i Folketinget



Torben Scheel (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-09-04 08:08

Ques wrote:
> Nu er det vist blot et ønske fra importørerne, hvorfor det næppe er
> noget, "vi skal til."
> Den slags dukker jævnligt op i alle brancher og fluks får EB det hele
> til at lyde som et lovforslag, der allerede er til tredjebehandling i
> Folketinget

Jeps, lad os håbe at DMC er på banen så der bliver tilføjet lidt fornuft.

--
vh
Torben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste