|
| Nu skal vi til at køre Mc med bilkørekort ~ Fra : Eg Egemarke |
Dato : 06-09-04 10:53 |
| | |
Soren Lindholt (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 06-09-04 11:02 |
|
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>
Fjoget... det er bare for at de kan sælge nogen flere...
Jeg ku forestille mig de skulle kigge lidt på statistikkerne over uheld 45
erne før de tillader dette.
Noget der *ku* være godt: Ophæv/nedsæt afgiften på 4takts 125ere... så skal
i bare se...
Søren
| |
Moller (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-09-04 11:20 |
|
Eg Egemarke wrote:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
"- Der findes modeller på markedet, som kører 40 til 50 km pr. liter.
De små køretøjer fylder ikke meget i trafikken, og de er nemme at
parkere, siger Kai Andersen til Ritzau."
Så skal der satme ske noget med de parkerings regler så der blir bedre
gennemsigtighed, og muligheder for at parkere igen... f.eks. i KBH
området. Hvis det argument skal bruges....
hmmm, om det er en god eller dårlig ting... lad nu statistikkerne tale
for det, bare de ikke sættes sammen med resten MC'erne som de gjorde med
45'erne.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
anders majland (06-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 06-09-04 11:29 |
|
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
80'erne.
I england har jeg heller ikke helt styr på reglerne for deres Learnes
permit (med det røde L der skal sidder synligt), men der må der f.eks
ikke køres med passager.
Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Bjørn S (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 06-09-04 12:22 |
|
anders majland wrote:
> Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
> 80'erne.
Samme regel gjaldt også i Norge frem til -80, men jeg tror den blev
afskaffet (også for dem som havde ældre kørekort) helt sammen med
indførelsen af de, dengang, nyere laminerte kørekort.
> Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB
As usual, tro på alt, eller tro på Ekstrabladet ;-/
--
/Bjørn
| |
Steen Gruby (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-09-04 21:38 |
|
On Mon, 6 Sep 2004 12:29:10 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
Hej Andres.
>
>Og i tyskland hvis kun hvis bilkørekort er fra før en eller anden dato i
>80'erne.
Det er korrekt.
Reglen har været således i Tyskland i mange år.
>
>Det er vist (som sædvanligt) en noget forenklet fremstilling i EB
Tjaeh, men enhver lempelse af de firkantede regler er velkommen, og
hvis det kan være med til at fjerne ØV-erten gra gaderne er det OK for
mig.
Et andet skud mod denne trafikale misforståelse er snakken om at 30 KM
knallerten skal have nummerplade og øges til 45 KM.
Bare de bliver på cykelstierne
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-09-04 13:14 |
|
In article <413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk>,
egemarke@hotmail.com says...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>
>
Det er prøvet før!
+'er:
Det er nemt at parkere
Kunne forurene mindre
Billigere end en bil
Kunne løse en del trafikproblemer ... om sommeren
-'er:
Der ville komme ekstra pres på offentlig transport om vinteren, da
nogle ville vælge bilen helt fra
Skatteprovenue'et ville falde drastisk!
Jeg tør væde på at sagen, som de andre gange, ender i Skatteudvalget,
der siger nej p.gr.a. udsigten til færre kroner i statskassen.
Tidspunktet er rigtig dårlig valgt, da bilsalget er faldet enormt i
forvejen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jes Vestervang (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 06-09-04 20:16 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
> -'er: Der ville komme ekstra pres på offentlig transport om
> vinteren, da nogle ville vælge bilen helt fra
Pedalcykler giver nok til en hvis grad samme påvirkning.
> Skatteprovenue'et ville falde drastisk!
....og det vil næppe være godt at slippe folk løs med 100 km/t, som
slet ikke kender noget til tohjulet køreteknik.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Henrik Nielsen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 06-09-04 13:22 |
|
Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for så mange
ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de ikke kan finde
ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?
Mange af dem som kører (ikke alle), viser jo tydeligt at de aldrig har lært
at køre 2-hjulet. Jeg synes det kunne være helt fint med nogle flere MC'er,
men det kræver et minimum af MC-teori....!!
Prøv lige at vende den rundt, hvis en person som kun har kort til MC,
pludselig må kører små biler... Nej vel.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Jim Andersen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 06-09-04 16:22 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for
> så mange ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de
> ikke kan finde ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?
Nix. Men det kunne vel også være fordi de plejer at køre ca 80 km/t ?
/jim
| |
Christina R. (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Christina R. |
Dato : 07-09-04 10:58 |
|
> > Jep, nu kender jeg ikke til hvorfor scootere (45 km/t) er udsat for
> > så mange ulykker. Men mit gæt er netop, at en af årsagerne er, at de
> > ikke kan finde ud af at placere sig mv. Er der nogen som kender fakta?
>
> Nix. Men det kunne vel også være fordi de plejer at køre ca 80 km/t ?
Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne ud i
livsfarlige situationer!
Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er, så
SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone (og altså
for stærkt).
Mvh. Christina R (der selv har kørt øv'ert i mange år, og til sidst var træt
af at sætte livet på spil hver dag, pga. emsige bilister!)
--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631
| |
Moller (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 07-09-04 11:32 |
|
Christina R. wrote:
> Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne ud i
> livsfarlige situationer!
> Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er, så
> SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone (og altså
> for stærkt).
>
> Mvh. Christina R (der selv har kørt øv'ert i mange år, og til sidst var træt
> af at sætte livet på spil hver dag, pga. emsige bilister!)
Ja, det er også den sygelige chikane mod 45'ere som fik kærsten til at
sælge sin RS50 igen :( dråben kom da jeg styrtede på den pga. en bil
kørte ud foran mig, og så skred fra gernings stedet. Der blev kun kørt
nogen få min. kørsel, og så var den til salg efter det, da hun hele
tiden tænkte på at det ku være hende næste gang.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
anders majland (07-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 07-09-04 12:33 |
|
> Eller også er det fordi, at bilister generelt bare presser øv'erterne
> ud i livsfarlige situationer!
> Mange bilister har det desværre på den måde, at hvis de ser en 45'er,
> så SKAL de overhale... også hvis 45'eren kører 60 km/t i en byzone
Eller køre ud foran osv... Der er en meget markant forskel på hvordan
jeg oplever bilister fra min Aprilia Leonardo (scotoer der forfra ligner
en øv'ert) og fra min Tenere.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Ques (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Ques |
Dato : 10-09-04 05:41 |
|
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413c3393$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261846
>
> Godt nok kun 125 klassen og max 11 Kw præcis som i sverige.
>
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
>
Nu er det vist blot et ønske fra importørerne, hvorfor det næppe er noget,
"vi skal til."
Den slags dukker jævnligt op i alle brancher og fluks får EB det hele til at
lyde som et lovforslag, der allerede er til tredjebehandling i Folketinget
| |
Torben Scheel (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-09-04 08:08 |
|
Ques wrote:
> Nu er det vist blot et ønske fra importørerne, hvorfor det næppe er
> noget, "vi skal til."
> Den slags dukker jævnligt op i alle brancher og fluks får EB det hele
> til at lyde som et lovforslag, der allerede er til tredjebehandling i
> Folketinget
Jeps, lad os håbe at DMC er på banen så der bliver tilføjet lidt fornuft.
--
vh
Torben
| |
|
|