Mosten Raceday
Fra : Jake

Dato : 06-09-04 10:50

http://www.tv2oj.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=8892

Kort resume: politiet har noteret 347 trafik forseelser i forbindelse
med Mosten Raceday (både MC'er og biler). Heraf 48 for spritkørsel, 19
uden kørekort og 30 for at køre for stærkt.

/Jake
XJ 600

Fra : Moller

Dato : 06-09-04 11:23

Jake wrote:

> [...]
> med Mosten Raceday (både MC'er og biler). Heraf 48 for spritkørsel, 19
> uden kørekort og 30 for at køre for stærkt.

   Ja, så er TPT deltagerne jo rene engle.... surt at der er folk der ikke
tænker på andre end dem selv :(

   Håber ikke at det ødelægger det for næste år, og at arancørene tager
det op til vudering, hvordan deres image efter i år kan gøres bedre for
omverden.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Peter Christiansen

Dato : 07-09-04 21:01

Lad nu være med at være så hellig. Alle ved jo at sådan er det dagen
efter et træf. Det er squ da ikke noget arrangørerne kan gøre for.
Skal de lukke baren kl. 23 lørdag aften næste år for at tækkes nogen -
ja hvem bekymrer sig egentligt om det.
Jeg skal da også til Skagen næste år, selvom der blev bustet alt for
mange med promiller i blodet.

/Peter, SL1000

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 07-09-04 21:41

"Peter Christiansen" <peter.christ@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ja hvem bekymrer sig egentligt om det.
> Jeg skal da også til Skagen næste år, selvom der blev bustet alt for

Ja problemet kan bare være at politiet siger "Niks" næste år når der søges
om bevilling til alkoholudskænkning med henvisning til den måde som træffet
afvikles på. Og så vil der være en hylen og skrigen over politistat osv.

Og ja det mener jeg nu godt at de kan nægte, da en spiritusbevilling skal
tildeles efter skøn dvs. det kan afgøres fra gang til gang. Uden jeg dermed
har taget stilling til at folk kører fra stedet med en for høj promille i
blodet.

Men folk kan vel også have lov til at tænke sig lidt om går man i seng kl
0430 med en svelle i øret kan du ikke køre kl 1200 ! en klog mand sagde en
gang har du tømmermænd er din promille for høj til at køre, om det holder
100% aner jeg ikke men det er en god regel alligevel.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Moller

Dato : 08-09-04 09:23

Peter Christiansen wrote:
> [...]
> ja hvem bekymrer sig egentligt om det.
> Jeg skal da også til Skagen næste år, selvom der blev bustet alt for

   Hov hov, læs lige en ekstra gang... det jeg lagde i det var at de få
lige på kanten promiller, som blev stoppet ved TPT, var rent vand mod
det der skete ved mosten.

   TPT angemanget kunne der ikke gøres så meget ved problemet, men det ude
ved mosten er helt hen i vejret, og må da helt klart kaldes års rekorden
i værste politi racia, set fra deltagernes side.

   Og klart nok skal jeg med til TPT igen næste år :) det er en kanon
fest, og efter min mening, et must do, som er vigtigere end bakke
åben/lukke dagene, selv om jeg bor 20min fra bakke åbnings halløjet :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-09-04 22:14

"Jens B. Rasmussen" <rf900DETTESKALFJERNES@email.dk> writes:

> en klog mand sagde en gang har du tømmermænd er din promille for høj
> til at køre, om det holder 100% aner jeg ikke men det er en god
> regel alligevel.

Jep, men bare fordi man ikke har tømmermænd, kan ens promille
alligevel godt være for høj. Eller også er der bare mange der forsøger
at bagatellisere spritsager :-/ Sandheden er sikkert en kombination af
de to ting...
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Simon Nejmann

Dato : 06-09-04 13:00

On Mon, 06 Sep 2004 11:50:05 +0200, Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> [...]
>med Mosten Raceday (både MC'er og biler). Heraf 48 for spritkørsel, 19
>uden kørekort og 30 for at køre for stærkt.

Der står lidt mere i Århus Stiftidende <lettere nedsakset>:

"30 færdselsbetjente fra hele landet, 2 assistenter fra Statens
Bilinspektion, 2 folk fra Told og Skat og 1 enkelt læge til at udtage
blodprøver deltog i aktionen"

"48 trafikanter måtte af med en blodprøve i forbindelse med mistanke
om promillekørsel. 31 var billister, heraf 1 lastbil, 14
motorcyklister og 2 knallertkørere"

"25 blev taget uden kørekort (frakendt eller aldrig taget)"

"Told og Skat fik materiale til at starte 43 sager"

"40 motorcykler vil blive indkaldt til syn, heraf 35 Harley Davidson"

"Videooptagelser over weekenden afslørede forseelser som overhaling
over fuldt optrukne linier og i uoverskuelige kurver, der vil
resulterer i et antal frakendelser af kørekortet. Hertil kommer 9
betingede frakendelser for overtrædelse af hastighedsgrænserne."

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-09-04 13:20

Jeg var på Jyllandsringen (600 DBA Cup, DTC, Porsche mfl.) og undrede mig
over at vi ikke så en eneste politibil på vej hjem. Men de har åbenbart
været til Mosten alle sammen. Vi kunne ellers godt have brugt lidt
trafikregulering i Resenbro...

Men det er kedelige tal...

--
Mvh.