Lave omdrejninger på Area51
Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 07-09-04 19:47

Hej!

Nu har jeg desperat brug for noget ekspertviden!

Jeg har en Aprilia Area51, som har kørt snart 22.000 km. Sidste år fik
jeg ny udstødning, og siden den dag har jeg haft det problem, at den
kører med MEGET lave omdrejninger næsten konstant. Lige efter start
kører den fint op i omdrejninger, men derefter daler den meget
hurtigt, og er derfor en krig om at komme op i fart. Den sniger sig
derefter op i fart, og når den når ca. 80 er den igen i sit es op til
sin tophastighed på ca. 90-95 km/t. D.v.s. mellem ca. 20 km/t og til
ca. 70-80 km/t kører den i lave omdrejninger.

Jeg har en lumsk mistanke om, at det må være udstødningen, fordi det
startede nøjagtigt samtidig med at den nye blev sat på. Den nye er en
ret billig Situ-udstødning.

Er der nogle, der har en idé til, hvad der kan være galt? Rullerne er
ikke slidt, for mekanikeren har haft den adskilt. Det er i øvrigt 5g's
ruller. Variatoren er ligeledes ret ny.

Min logiske sans siger mig, at en udstødning ikke burde have en sådan
effekt. Men da jeg er mekanisk udfordret så kan min logiske sans
sagtens drille

Håber på hjælp, for jeg er træt af at hidse mig op hver dag over den.

Hilsen

Allan Hermansen
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : RpR

Dato : 07-09-04 19:59

> Jeg har en lumsk mistanke om, at det må være udstødningen, fordi det
> startede nøjagtigt samtidig med at den nye blev sat på. Den nye er en
> ret billig Situ-udstødning.

Sito potterne er skrækkelige potter. De kører ikke ret godt, mildt sagt. Du
havde været noget bedre tjent med f.eks. Tecnigas Basic eller Proma Legal,
der begge to koster meget lidt og kører glimrende på ikke-tunede motorer.
Ellers vil jeg foreslå at du får sat lidt lettere ruller i varioen, hvis den
kobler til med ok omdrejninger med falder brat og så snegler sig afsted. En
lidt strammere trykfjeder kan også være løsningen.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 09-09-04 19:25

> [...]
>kobler til med ok omdrejninger med falder brat og så snegler sig afsted. En
>lidt strammere trykfjeder kan også være løsningen.

Hej RpR

Problemet har, desværre, løst sig selv. Jeg fik i dag konfiskeret
scooteren i en politirazzia

Man skal jo se lyst på det, så den lyse side af det er, at det var
lige det sidste, der manglede, for at overbevise mig om at købe MC i
stedet. Tager kortet i starten af næste år. Jeg er dødtræt af 45
scootere. Udover at de er pisse følsomme i transmissionen (tyder alt
jo på), så er det totalt bims at skulle køre 45 km/t på veje. Så til
næste år står den på MC!

Tak for hjælpen!

De venligste hilsener

Allan