Jeg mangler noget eksperthjælp
Fra : JoHnNy

Dato : 06-09-04 13:46

Jeg har en PGO BigMax 45 knallert, som er begyndt at opføre sig underligt.
Den går simpelthen ud når jeg prøver at give den gas.
Den kan køre i tomgang i ca. 2 min. så går den også ud.
Jeg kan ikke bruge den elektroniske tænding, men skal kickstate den. Hver
gang jeg prøver det lyder det som om batteriet er ved at være fladt. Kan en
fladt batteri godt være årsag til at den går ud når jeg giver den lidt gas?

mvh

Johnny

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-09-04 17:12

Hej

Jeg ville lade batteriet med en ekstern lader og rense karburatoren. Hvis
det ikke virker
vil jeg skifte batteri.

Hilsen Mikkel

Fra : Rasmus

Dato : 10-09-04 07:54

> [...]
en
> fladt batteri godt være årsag til at den går ud når jeg giver den lidt

elektronisk tænding er afhænig af en stabil spænding, derfor er der et
batteri. Hvis batteriet er løbet tør, kan det ske at tændingen ikke ka hitte
ud af det, da spændingen så vil svinge.