Eksploderende kartofler
Fra : Helle Krog

Dato : 06-09-04 21:36

På min svigermors vegne har jeg lovet at stille et spørgsmål vedr. hendes
kartofler.

I snart 20 år har hun formået at dyrke gode kartofler, men nu fortæller hun,
at de i år ³eksploderer² under kogningen. Ja, det lyder meget underligt, men
det er det ord, hun anvender. Nærmere adspurgt virker det nu snarere, som om
de revner eller flækker pludseligt...

Sorten skulle være Revelino, og hun tænker nu, om de kan have ligget for
længe i jorden, om det er den megen regn eller noget helt tredje, der er
skyld i det. Eller er det mon bare en sprængfarlig sort...?

Helle

KROG
www.changereality.biz

Fra : Peter Schroeder

Dato : 07-09-04 07:45

"Helle Krog" skrev
> Sorten skulle være Revelino, og hun tænker nu, om de kan have ligget for
> længe i jorden, om det er den megen regn eller noget helt tredje, der er
> skyld i det. Eller er det mon bare en sprængfarlig sort...?

Hvis det er nogen trøst, så tér mine Revelino sig på
samme måde.
Jeg tror at de har fået for lidt vand i juli. Eller for meget...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply