Plæneklipper
Fra : UnSuB

Dato : 11-05-01 08:56

Hej,

I den her gruppe MÅ der være et godt råd at hente.

Jeg står og skal investere i en plæneklipper, men er lidt i tvivl hvad jeg
skal gå efter.
Mærke, heste, selvkørende osv.
Jeg har en temmelig stor plæne - nok omkring de 1500m3 tæt græs uden mos.
Er der nogen der har nogle gode råd/erfaringer?

Anders.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-05-01 10:23

"UnSuB" <unsubdk@excite.com> wrote in message

> [...]
> Jeg har en temmelig stor plæne - nok omkring de 1500m3 tæt græs uden mos.
> Er der nogen der har nogle gode råd/erfaringer?

Jeg har lige investeret efter de samme behov...

Jeg endte med at købe en Husqvarna Master Pro. Det er en professionel model
som kan holde til arbejdet...

Problemet er at "alle" græsslåmaskiner er beregnet til villahaver formentlig
3-500 m2 - og til at holde måske 10 år.
- de kan ikke holde til det du vil udsætte dem for, ret længe.

Selvkørende er håbløst - de kører for langsomt når grunden er så stor som
din og min.

Jeg har givet 4990,- for min maskine som er hamrende simpel.
Tryk 3 gange på en gummibold før start
Træk sikkerhedshåndtaget ind til håndtaget
Træk i startsnoren
Når man slipper håndtaget stopper den igen

- og så er der er et centralt håndtag for justering af højde.

Der er det hele - men det er lavet af solide materialer og motoren er
monteret med gummibøsninger så der er ikke mange rystelser i håndtaget.

Efter at have brugt den nogen gange kan jeg se at "manden" havde ret - det
er det eneste fornuftige køb...

mvh
Michael Schrøder

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-01 20:29

On Mon, 14 May 2001 11:22:42 +0200, "Michael Schrøder" <mis@fabel.dk>
wrote:

>Selvkørende er håbløst - de kører for langsomt når grunden er så stor som
>din og min.

??
Så er det i hvert fald de forkerte maskiner du har prøvet.
På mit arbejde har vi et par stiga-klippere, modellen kan jeg desværre
ikke huske men det er oppe i pro-modeller af en slags, dem skal man gå
rimelig stærkt for at følge med. (Og jeg hører ikke til dem som går
langsomt i forvejen)
En selvkørende maskine er en hamrende stor hjælp når man har store
arealer eller hvis det er en smule bakket.

Men man skal selvfølgelig helst prøve maskinen inden køb for at se om
'det er noget'.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk