550 -vs- 456
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-09-04 21:58

Gutter.

Helt ærligt, hvilken ville I vælge?
Til lidt blandet kørsel, daglige småture, længere stræk på motorvejen, og
helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år. (ingen vinterkørsel)

-M

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-04 22:10

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år. (ingen vinterkørsel)

Hmm, så tager jeg bare den kommende M5'er - mon ikke den er mere praktisk
til de ting

Fra : Christian Holmgreen

Dato : 07-09-04 22:27

Morten Lorenzen wrote:

> [...]
> helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år. (ingen vinterkørsel)

550! Det er en genial bil. Havde en før min 575M'er...
456 er bedstefarmodellen...

(Bor i England)

Christian

Fra : Mogens

Dato : 08-09-04 05:26

"Christian Holmgreen" <chFJERN@FJERNepium.com> skrev i en meddelelse

> 456 er bedstefarmodellen...

Hvis man synes, at 442 hk i en V12 er "bedstefar",
har du sikkert ret. Men den er mere anvendelig ift.
familie end en 550.

Svaret er derfor, at skal man bruge mere end 2 pladser,
er 456 valget. Kører man aldrig mere end 2 "mand",
er 550 valget.

Fra : Christian H

Dato : 08-09-04 09:57

Mogens wrote:

> [...]
> familie end en 550.
>
> Svaret er derfor, at skal man bruge mere end 2 pladser,
> er 456 valget. Kører man aldrig mere end 2 "mand",

Det er en bedstefarmodel pga. de personer der køber
den! Der er fortrinsvis meget ældre herrer...

Iøvrigt er pladserne bagved på 456'eren lidt af
en joke...

C.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-09-04 20:30

"Christian Holmgreen" <chFJERN@FJERNepium.com> skrev i en meddelelse

> 550! Det er en genial bil. Havde en før min 575M'er...

Fortæl fortæl. :)

Manden har dog en 512TR i forvejen, og som han siger vil han gerne køre
Ferrari til daglig, men vil gerne have lidt mere anonymitet.

> 456 er bedstefarmodellen...

Men stilet, og mere afdæmpet, måske det rigtige valg vhis den skal være
"diskret"?

-M
Drop alle forslag om Porsche, han har en Boxter og en Cayenne...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 09-09-04 18:17

> Men stilet, og mere afdæmpet, måske det rigtige valg vhis den skal
> være "diskret"?

En "diskret" Ferrari der ikke bliver lagt mærke til? Jeg er overbevist om
at det ikke kan lade sig gøre - lyden og designet tiltrækker opmærksomheden
uanset model!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mogens

Dato : 09-09-04 18:38

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> En "diskret" Ferrari der ikke bliver lagt mærke til? Jeg er overbevist om
> at det ikke kan lade sig gøre - lyden og designet tiltrækker
opmærksomheden
> uanset model!

Der var nu ikke megen "bevægelse" omkring den 400i
forleden på KTI Roskilde...

Fra : Christian H

Dato : 09-09-04 20:28

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message news:<413f5dac$0$25982$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> "Christian Holmgreen" <chFJERN@FJERNepium.com> skrev i en meddelelse

> Fortæl fortæl. :)

Hvad er der at sige. Jeg havde en 550'er før jeg skiftede den til en
575M. Har i øvrigt også en 360 Spider og lidt andet legetøj.

Men 550'eren var jeg meget begejstret for - ganske som jeg er det
med 575M'eren. Det er en af de bedste biler til både langtur og
lidt mere "frisk" kørsel. Jeg kørte Gumball 3k i år i 575M'eren.

Hvis han vil have lidt anonymitet, så vælg en 550 i en afdæmpet
eller mørk farve. Det kan man være rimelig anonym i.

> [...]
> "diskret"?

> -M
> Drop alle forslag om Porsche, han har en Boxter og en Cayenne...

Been there - done that. Havde en 520HK 996 Ruf Turbo R - hurtig, men
lidt kønsløs. Vi tog altid en Ferrari når vi ville have sjov eller
en AMG-benz når det skulle være komfortabelt.

C.

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 21:29

Hejsa

Christian H skrev:

> Been there - done that. Havde en 520HK 996 Ruf Turbo R - hurtig, men
> lidt kønsløs. Vi tog altid en Ferrari når vi ville have sjov eller
> en AMG-benz når det skulle være komfortabelt.

Respekt for dine bilvalg

/Brian - der går ud og giver den 10 år gamle Vectra et kærligt klap

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-09-04 10:33

"Christian H" <christian_h@earthlink.net> skrev i en meddelelse

> Hvad er der at sige. Jeg havde en 550'er før jeg skiftede den til en
> 575M. Har i øvrigt også en 360 Spider og lidt andet legetøj.

Det lyder vældigt spændende, - kan du ikke fortælle hvad du har og gerne
lidt additional information?

> Men 550'eren var jeg meget begejstret for - ganske som jeg er det
> med 575M'eren. Det er en af de bedste biler til både langtur og
> lidt mere "frisk" kørsel. Jeg kørte Gumball 3k i år i 575M'eren.

Super godt initiativ, dejligt at se folk der gør hvad de har lyst til. -
Hvilken placering?

> Hvis han vil have lidt anonymitet, så vælg en 550 i en afdæmpet
> eller mørk farve. Det kan man være rimelig anonym i.

Manden er brændt totalt varm på en rød 550...

Arh, så slemt er det vel ikke? - Synes den er smuk, men lidt afdæmpet(helt
enig), men den ser altså godt ud.

> Been there - done that. Havde en 520HK 996 Ruf Turbo R - hurtig, men

Synes også 993 Ruf er smukkere.

-M

Fra : Christian H

Dato : 12-09-04 08:34

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message news:<4142c63a$0$8728$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> "Christian H" <christian_h@earthlink.net> skrev i en meddelelse

> Det lyder vældigt spændende, - kan du ikke fortælle hvad du har og gerne
> lidt additional information?

Jo da. Vi har en 360 Spider F1 (gul) + 575M F1 (titanium) +
Merc SL55AMG (blå) + Merc CL55AMG +Brabus K8 (blå).
CL'eren er konens foretrukne shopping-bil. Der er godt med
plads i bagagerummet...

P.t. har jeg bestilt en Ferrari F430 som afløser for 360'eren,
og jeg går og overvejer om jeg skal have en Murcie ved siden af
(jeg er blevet lidt småforelsket i Murci'en).

Alle bliver brugt - jeg hader det med at folk køber en fed bil,
som så ikke bliver kørt. Det er for tåbeligt - så kan du ligeså-
godt købe en mere almindelig bil.

> Super godt initiativ, dejligt at se folk der gør hvad de har lyst til. -
> Hvilken placering?

Vi kom som nummer 7 i benet længst væk (Marrakesh) og omkring
nummer 15 i mål. Men flere af den der kom før snød ved at springe
et checkpunkt over... Små fuskere...

> Manden er brændt totalt varm på en rød 550...

Det vil være et herligt valg. Han må prøve den - 550'eren er
noget nær den ideelle bil. Stinkende hurtig, men stadig til
at holde ud at køre langt i.

> Arh, så slemt er det vel ikke? - Synes den er smuk, men lidt afdæmpet(helt
> enig), men den ser altså godt ud.

Jeg synes designet er ved at være lidt "træt" - men det er så
bare min mening...

> Synes også 993 Ruf er smukkere.

Enig! Sådan een havde jeg før 996'eren... Langt mere spændende bil, ganske
enkelt fordi køreegenskaberne ikke er ligeså optimale, og interiøret havde
det gamle 911 look.

Jeg solgte primært 996'eren fordi den var kønsløs - og så havde den kun
en 63 liter tank! 63 liter! Det er sgu' at gøre grin med folk. Når man
går til den kører den jo kun et par kilometer på literen.

Under GB3K skulle 911'erene tanke dobbelt så mange gange som vores 575.
Det var simpelthen for morsomt.

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-09-04 09:28

Christian H wrote:

> Jo da. Vi har en 360 Spider F1 (gul) + 575M F1 (titanium) +
> Merc SL55AMG (blå) + Merc CL55AMG +Brabus K8 (blå).
> CL'eren er konens foretrukne shopping-bil. Der er godt med
> plads i bagagerummet...

Imponerende samling, men du mangler nu en 288 GTO før jeg bliver
rigtigt misundelig..

Må man være så fræk og spørge om du har dit eget flyselskab,
diamantmine eller oliekilde? Hvis du er almindelig lønmodtager, så
giv mig lige et praj om hvor du arbejder, så jeg kan få råd til
min 288'er..

> Alle bliver brugt - jeg hader det med at folk køber en fed bil,
> som så ikke bliver kørt. Det er for tåbeligt - så kan du ligeså-
> godt købe en mere almindelig bil.

Enig, den der med at købe en bil og stille den væk holder sgutte..

> Vi kom som nummer 7 i benet længst væk (Marrakesh) og omkring
> nummer 15 i mål. Men flere af den der kom før snød ved at springe
> et checkpunkt over... Små fuskere...

Kører du også baneræs? Jeg har lidt svært ved at forliges med
ideen om at køre som død og helvede rundt på det offentlige
vejnet, der er sgu for mange "civile" med i regnestykket.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian H

Dato : 12-09-04 22:39

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<414408A5.72FC123@carftp.com>...

> Imponerende samling, men du mangler nu en 288 GTO før jeg bliver
> rigtigt misundelig..

Hehehe... Det ville nok nærmere blive en F40 hvis det var noget
i den retning.

> [...]
> diamantmine eller oliekilde? Hvis du er almindelig lønmodtager, så
> giv mig lige et praj om hvor du arbejder, så jeg kan få råd til

Nej - jeg er ikke almindelig lønmodtager... Så går den slags
vist sjældent...

> Kører du også baneræs? Jeg har lidt svært ved at forliges med
> ideen om at køre som død og helvede rundt på det offentlige
> vejnet, der er sgu for mange "civile" med i regnestykket.

Jeg har kørt en del på bane gennem tiden og deltaget i Ferrari's
banekurser.

C.

Fra : Joe

Dato : 13-09-04 09:02

"Christian H" <christian_h@earthlink.net> wrote in message > >

> Nej - jeg er ikke almindelig lønmodtager... Så går den slags
> vist sjældent...

Hvad er du så, selvgjort eller velgjort...

Fra : Joe

Dato : 13-09-04 09:25

> Nej - jeg er ikke almindelig lønmodtager... Så går den slags
> vist sjældent...

hehe, hvis jeg nu siger Netgroup eller Tamalsoft hvad siger du så?

Fra : Christian H

Dato : 13-09-04 18:14

"Joe" <no@spam.com> wrote in message news:<BPc1d.6042$mY6.2953@news.get2net.dk>...
> "Christian H" <christian_h@earthlink.net> wrote in message

> hehe, hvis jeg nu siger Netgroup eller Tamalsoft hvad siger du så?

Hvad forventer du jeg skal sige, "Joe"? Jeg har foretaget mig
nogle forskellige ting gennem tiden, men det har sgu'tte meget
med biler at gøre.

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-09-04 22:07

Christian H wrote:

> Hehehe... Det ville nok nærmere blive en F40 hvis det var noget
> i den retning.

Argh, F40 er jo bare 288 mekanik i en langt mindre attraktiv
indpakning. Jeg synes en 288 er en fryd for øjet, der er så mange
flotte detaljer og den er køn, men også potent fra alle vinkler.
F40 er fire snit med en stiksav, en plastikbagrude og en spoiler
der hører hjemme bag på en Ascona fra teknisk skole.. Jeg kan godt
lide F40'en for det den er, en no-nonsence racerbil, simpel og
effektiv, men behøver den dog at være så grim??

> Nej - jeg er ikke almindelig lønmodtager... Så går den slags
> vist sjældent...

Æv, så ser det ud til at jeg må vente med min 288'er..

> Jeg har kørt en del på bane gennem tiden og deltaget i Ferrari's
> banekurser.

Okay, kan det ikke dække behovet? På mig virker Gumball mere som
en demonstration af hvad man kan slippe afsted med hvis man har
penge nok og er tilstrækkelig ligeglad med alt andet, end et
regulært ræs.. Kald mig gammeldags, men jeg synes racing hører
hjemme på strækninger hvor alle er indforstået med at der bliver
kørt stærkt og uvedkommende har en chance for at holde sig væk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 22:12

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lide F40'en for det den er, en no-nonsence racerbil, simpel og
> effektiv, men behøver den dog at være så grim??

Hm, F40 og F50 er nogen af de pæneste biler Ferrari nogensinde har sat på
gaden. Vil du strax gå ud og vaske din mund med grøn sæbe !!!

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 15-09-04 05:15

> Hm, F40 og F50 er nogen af de pæneste biler Ferrari nogensinde har sat på
> gaden.

Han har sikkert kun set bilen på billeder...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-09-04 17:55

Mogens wrote:

> Han har sikkert kun set bilen på billeder...

F40 har jeg set live, F50 har jeg endnu kun set på billeder. Jeg
har set en Enzo hvis det kan gøre en forskel?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-09-04 17:54

Tom wrote:

> Hm, F40 og F50 er nogen af de pæneste biler Ferrari nogensinde har sat på
> gaden. Vil du strax gå ud og vaske din mund med grøn sæbe !!!

Absolut uenig.. F40 er disharmonisk så det batter, alt for små
forlygter til alt for meget flad plade, en bagende der ser ud som
om man ikke lige gad mere og ja, jeg kunne blive ved. Alt i alt
ligner den noget japanerne kunne have bygget. F50'eren vriker
forkert i proportionerne set fra siden. Bagenden er enormt lang og
man sidder alt for langt fremme i bilen, endnu et designkiks i
mine øjne..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-09-04 18:54

> [...]
> en demonstration af hvad man kan slippe afsted med hvis man har
> penge nok og er tilstrækkelig ligeglad med alt andet, end et

Du gamle ;) har du hørt om http://www.ultimaterally.com/ hvor Christian H
sikkert også skal deltage? Jeg havde sgu gjort det samme med den vognpark!

Fra : Christian H

Dato : 15-09-04 22:10

Cosworth POWER wrote:

> [...]
> sikkert også skal deltage? Jeg havde sgu gjort det samme med den vognpark!

Hehe - den springer jeg over. Jeg har set hvordan Kimble og Lonman
kører, og det er lige en tand for voldsomt for min smag...

C.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-09-04 20:49

> Hehe - den springer jeg over. Jeg har set hvordan Kimble og Lonman
> kører, og det er lige en tand for voldsomt for min smag...

Jeg har kigget med i Extreme Gumball afsnittene - der hvor Lonman kører
inden om alle biler/lastbiler og Kimble bare sidder "fuuck I can't believe
it - he is craaazzy!!" Det får en helt anden betydning når det er Kimble
der siger det, for han kører sgu selv ret stærkt - "this is our crusing
speed" (speedometeret viser stabile 250 kmt m. autopiloten sat til :)

Det må være fedt at køre med i. Mange af de andre Cossie gutter på
passionford.com er også blevet ret tændte efter Reyland deltog, desværre gik
de ud efter et gigantisk crash. Reylands bil havde omkr. 605hk og han
skriver at han kørte fra den gule Enzo ret nemt - så du det og kan du ikke
fortælle lidt om Reyland Escort'en? :)

Fra : Christian H

Dato : 17-09-04 01:10

Cosworth POWER wrote:
> [...]
> de ud efter et gigantisk crash. Reylands bil havde omkr. 605hk og han
> skriver at han kørte fra den gule Enzo ret nemt - så du det og kan du ikke

Prøv at se:
http://www.m5board.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=28

Der er mange gumballere der er aktive der.

C.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-09-04 15:56

> Prøv at se:
> http://www.m5board.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=28
>
> Der er mange gumballere der er aktive der.

Jeg følger både m5board.com, ultimaterally.com og passionford.com, så der
har jeg læst historierne, men de skriver ikke rigtig noget om duellen.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-09-04 23:04

Cosworth POWER wrote:

> Du gamle ;) har du hørt om http://www.ultimaterally.com/ hvor Christian H
> sikkert også skal deltage? Jeg havde sgu gjort det samme med den vognpark!

Spærrer de ruterne af eller er det endnu et af de der stunts hvor
de blæser forbi den øvrige trafik for fuld skrue??

Hvis man har den form for eventyrlyst, hvorfor så ikke bruge
krudtet på sådan noget som Paris-Dakar hvor der er forholdsvis
ordnede forhold?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-09-04 20:44

> Spærrer de ruterne af eller er det endnu et af de der stunts hvor
> de blæser forbi den øvrige trafik for fuld skrue??

Spærrer ruterne af - hvad tror du selv?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-09-04 21:56

Cosworth POWER wrote:

> Spærrer ruterne af - hvad tror du selv?

Okay, så er mit indtryk af tingene vist korrekt.. Jeg har ærligt
talt svært ved at finde det ansvarlige i sådan et arrangement..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brian

Dato : 16-09-04 22:06

Hejsa

Thomas Strandtoft skrev:

> Okay, så er mit indtryk af tingene vist korrekt.. Jeg har ærligt
> talt svært ved at finde det ansvarlige i sådan et arrangement..

Det er du ikke alene om, jeg kan heller ikke se det "seje" i at
sætte andres liv på spil.

Måske det er en kedelig holdning, men det er også kedeligt at
politiet banker på døren for at fortælle, at et familiemedlem er
kørt ihjel.....

/Brian

Fra : Christian H

Dato : 17-09-04 01:17

Thomas Strandtoft wrote:

> Okay, så er mit indtryk af tingene vist korrekt.. Jeg har ærligt
> talt svært ved at finde det ansvarlige i sådan et arrangement..

Hvis du tror at alle kører 250 så tager du fejl.
De fleste cruiser med omkring 130-150 - hvilket jo ikke
er meget hurtigere end det man må hvor vi kørte. Mange kører
endnu langsommere. Bortset fra Marokko kørte jeg/vi nu heller
ikke overvældende stærkt - blot uden pauser og uden at køre
forkert.

Selv en 2CV kunne klare ruten - det siger lidt om at tempo
ikke er alt!

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-09-04 06:38

Christian H wrote:

> [...]
> endnu langsommere. Bortset fra Marokko kørte jeg/vi nu heller
> ikke overvældende stærkt - blot uden pauser og uden at køre

Okay, det beroliger mig en del, så reviderer jeg lige mit indtryk
med det samme.. Et eller andet sted burde jeg vel have sagt mig
selv, at det medierne viser kun er det absolut mest spektakulære
og ikke automatisk noget repræsentativt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-09-04 16:00

> [...]
> selv, at det medierne viser kun er det absolut mest spektakulære
> og ikke automatisk noget repræsentativt.

De følger dem der kører for at vinde dvs. Kimble (Mercedes CL3000 (det er en
alm. CL500)) og Lonman (Porsche 996 RUF Turbo R), som kører fuld power hele
tiden! Den gule Enzo har en computer i bilen som registrerer forskellige
bevægelser mv. Topspeed iflg. computeren var 366kmt!

Fra : Christian H

Dato : 15-09-04 22:08

Thomas Strandtoft wrote:
> [...]
> hjemme på strækninger hvor alle er indforstået med at der bliver
> kørt stærkt og uvedkommende har en chance for at holde sig væk..

Hver sin mening. Vi deltager lige så meget for festerne og de
sjove mennesker. Og så er jeg i øvrigt træt af alt den politiske
korrekthed nu om stunder, så det anarkistiske element tiltaler
mig...

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-09-04 23:10

Christian H wrote:

> [...]
> sjove mennesker. Og så er jeg i øvrigt træt af alt den politiske
> korrekthed nu om stunder, så det anarkistiske element tiltaler

Jeg har heller ikke noget mod fester og sjove mennesker og
skabsanarkist har jeg alle dage været, men derfra og til at blæse
rundt blandt husmødre og campister på gader og stræder synes jeg
der er et stykke.. Op i r.... med bøder, konfiskationer og diverse
domme, det er helt jeres egen sag, jeg tænker i menneskelige
omkostninger hvis noget går galt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 05:21

Morten Lorenzen wrote:

> Drop alle forslag om Porsche, han har en Boxter og en Cayenne...

Hardcore Porsche entusiaster vil så mene at han stadig mangler en
Porsche..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-09-04 13:12

> Hardcore Porsche entusiaster vil så mene at han stadig mangler en
> Porsche..

Jeps. - Men han er ikke rigtig til Porsche - Han er mere til Maserati,
Ferrari og Alfa. - Men konen ville gerne have en Cayenne, og selv synes han
at en Boxter er en OK bil til daglig brug. - Ganske vist ingen raket, men
rimelig.

-M

Fra : Niels Skaaning

Dato : 08-09-04 07:20

> [...]
> helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år. (ingen vinterkørsel)

Hvad er det du ævler om? Er det Ferrari-modeller eller hvad?

NS

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 07:38

> Hvad er det du ævler om? Er det Ferrari-modeller eller hvad?

Nej, nej - nye Citroën´er..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 08-09-04 09:18

> [...]
> helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år. (ingen vinterkørsel)

Nogle tager datteren...... andre øh..... faderen...

Jeg er synes selv at der er noget specielt over Ferraris "personbiler" Har
altid godt kunne lide den gamle 400 model, V12 3-400 hk og automatgear, det
gør mig blød i knæene

Men andre synes slet ikke at de 2 ting hører sammen, "familiebil" og
Ferrari, så jeg tror ikke du kan få et entydig svar på dit ellers gode
spørgsmål. Jeg er dog ikke helt klar over om, 550'eren tilbyder 2 kvarte
sæder bagi? Men 456'eren er ihvertilfælde mere familie end 550'eren

Mvh

Thomas

(der selv om han boede i England eller på Bahamas, næppe ville kunne
financiere en 456'er)

Fra : Christian H

Dato : 09-09-04 20:24

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message news:<chmf70$kke$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> spørgsmål. Jeg er dog ikke helt klar over om, 550'eren tilbyder 2 kvarte
> sæder bagi? Men 456'eren er ihvertilfælde mere familie end 550'eren

Der er absolut ingen bagsæder i 550!

Christian

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 12:30

Morten Lorenzen wrote:

> Helt ærligt, hvilken ville I vælge?

Ingen af dem, jeg ville gå på jagt efter en 288 GTO hvis ellers
sådan en er til at betale.. I mine øjne er de nye
frontmotoriserede Ferrarier ikke "rigtige" Ferrarier, havde Enzo
levet var de garanteret ikke sat i produktion. Enzo ville have
insisteret på at centermotorer var en mere optimal løsning, og at
amerikanerne så ønsker sig frontmotor og en større kabine ville
han have hånlatter tilovers for. Enzo ville være stolt af
360'eren, men 456 og 550 er jeg sikker på ville få samme
karakteristik som dengang Fiat tvang ham til at lave den der 400
sedan, "en bil for idioterne!" citat slut Enzo F.

Hvis Ferrarien *skal* være fabriksny, så må 360'eren være svaret -
naturligvis med den klassiske gearstang og ikke det der
"paddleshift", jo mindre elektronik der er mellem fører og bil des
bedre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 08-09-04 12:47

> [...]
> naturligvis med den klassiske gearstang og ikke det der
> "paddleshift", jo mindre elektronik der er mellem fører og bil des

Hmm, var 365 Daytona ikke også med frontmotor ?
Muligt at du hellere ville ha' en upraktisk og larmende bil med centermotor,
men jeg tror stadig at 99% af kunderne ville være yderst tilfreds med en 575
og få alligevel nogensinde kommer ud til grænsen, hvor centermotor ville
være en fordel.
Det er altså stadig en potent supersportsvogn med vejgreb 20 gange bedre end
de øser vi andre kører rundt i, så jeg tror virkelig ikke forskellen er så
stor, andet end at en 575 er mere komfortabel og praktisk end en hidsig 360.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 13:22

"Thomas H." wrote:

> Hmm, var 365 Daytona ikke også med frontmotor ?

Jo, og Enzo har da lavet mange biler med frontmotor, da det var
normen i gamle dage. Efter han byggede sin første centermotorbil
var det dog slut med at bygge flere af slagsen, lige med
undtagelse af den der 400 som blev bygget under protest, kun fordi
Fiat ellers ville smække kassen i.

> [...]
> og få alligevel nogensinde kommer ud til grænsen, hvor centermotor ville

Hvad tror du, hånden på hjertet, Enzo ville have ment om samme
kundegruppe?? Enzo byggede ikke biler for at tækkes kunderne, han
byggede motorer og indså nødvendigheden af også at have biler at
putte motorerne i. For at fremhæve motorernes egenskaber mest
muligt var det vigtigt at bilerne var så optimale som muligt.
Ferrari blev legendarisk _fordi_ Enzo havde de krav og var totalt
ligeglad med hvad folk så ellers mente om tingene.

Det er da meget muligt at rigtigt mange mennesker vil være
tilfreds med en 456, 550 eller 575, men det bliver det ikke en
ægte Ferrari af. En Ferrari er ekstremet, det sublime. Mainstream
italienske volumenprodukter har det alle dage været Fiat der har
stået for, så efter min mening bør 456, 550 og 575 hedde Fiat og
ikke Ferrari. Havde Enzo været i live idag havde Ferraris
modelprogram bestået af 360'eren og den nye Enzo og fabrikken
havde være på fallittens rand, men Enzo havde foretrukket det
fremfor at sætte sit navnetræk på en "superfiat", upåagtet at
denne så kørte rigtigt godt..

> [...]
> stor, andet end at en 575 er mere komfortabel og praktisk end en hidsig 360.

Enig, en 575 har ry for at køre forrygende, men den er langtfra
ekstrem nok til at være en ægte Ferrari som Enzo ville have bygget
den og derfor er den i mine øjne en "fuser"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian H

Dato : 09-09-04 20:36

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<413EF97F.63A1669D@carftp.com>...

> Enig, en 575 har ry for at køre forrygende, men den er langtfra
> ekstrem nok til at være en ægte Ferrari som Enzo ville have bygget
> den og derfor er den i mine øjne en "fuser"..

Så er det jo heldigt du ikke har en - eller hvad?

Jeg finder det interessant det synspunkt du anlægger typisk indehaves
af personer som ikke har råd til bilerne alligevel. Men det er måske
blot en tilfældighed.

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 05:37

Christian H wrote:

> Så er det jo heldigt du ikke har en - eller hvad?

Ja, jeg klarer mig nok alligevel..

> Jeg finder det interessant det synspunkt du anlægger typisk indehaves
> af personer som ikke har råd til bilerne alligevel. Men det er måske
> blot en tilfældighed.

Hvis det havde været den der jantelovsting, så havde jeg skrevet
at Ferrarier var for folk med svigtende potens og manglende
fantasi, men det gjorde jeg jo netop ikke, vel? I stedet gik jeg
ind og betragtede de nuværende modeller udfra den stil Enzo
Ferrari lagde for dagen dengang han var ved roret. Nogle af dagens
modeller matcher Enzo's designfilosofi, andre gør ikke - i mine
øjne er det det der afgør om det er den ægte vare eller ej..

Tror du seriøst på at gamle Enzo nogensinde ville have sagt ordene
"Nå, nok med det centermotorpjat, lad os få motoren om foran igen
så vi kan få bygget nogle kabiner med bedre pladsforhold"?? Lyder
det helt ærligt som ham?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian H

Dato : 10-09-04 22:57

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<41412F5B.87B7C022@carftp.com>...

> [...]
> "Nå, nok med det centermotorpjat, lad os få motoren om foran igen
> så vi kan få bygget nogle kabiner med bedre pladsforhold"?? Lyder

Hehe - muligvis ikke. Men på den anden side så ville han jo også
have V-12. Centermotor og V12 kan jo kun forliges med Enzo p.t.

De første centermotor Ferrari'er kom jo iøvrigt først på banen
efter han var trådt tilbage, så vidt jeg husker. Han trådte da
tilbage i '72 eller deromkring - og de første (bortset fra Dino'en
som ikke officielt er en ferrari) kom senere. Faktisk var 365
jo lige kommet frem på det tidspunkt (hvis jeg husker rigtigt - jeg
har ikke lige checket).

Men omvendt så lavede han biler for at tjene penge til F1 - og
det kan jo så være lige fedt om det er det ene eller det andet.
Sandheden er at det jo ikke er nogen der kan sige noget om hvad
han ville sige i dag.

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-09-04 08:16

Christian H wrote:

> Hehe - muligvis ikke. Men på den anden side så ville han jo også
> have V-12. Centermotor og V12 kan jo kun forliges med Enzo p.t.

Det kan du selvfølgelig godt have en pointe i..

> [...]
> som ikke officielt er en ferrari) kom senere. Faktisk var 365
> jo lige kommet frem på det tidspunkt (hvis jeg husker rigtigt - jeg

Jo, men hans tilbagetrædelse var vist så som så, godtnok stod han
ikke længere som direktør af firmaet, men hans indflydelse i
firmaet var stadig massiv. I virkeligheden var der vel nærmest
tale om at han blot overlod den daglige drift til en anden og i
stedet helligede sig "visionerne"..

> Men omvendt så lavede han biler for at tjene penge til F1 - og
> det kan jo så være lige fedt om det er det ene eller det andet.

Det var jo så ikke den holdning han lagde for dagen da firmaet
blev dikteret at lave 400 serien til amerikanerne.

> Sandheden er at det jo ikke er nogen der kan sige noget om hvad
> han ville sige i dag.

Helt korrekt. Jeg synes dog et eller andet sted godt man kan få et
fingerpraj om det ved at kigge på de ting han sagde dengang han
var i live..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian H

Dato : 09-09-04 20:30

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<413EED43.381B231F@carftp.com>...

> [...]
> frontmotoriserede Ferrarier ikke "rigtige" Ferrarier, havde Enzo
> levet var de garanteret ikke sat i produktion.

Du lever i en drømmeverden. Enzo har produceret masser af
frontmotor Ferrari'er.

> [...]
> naturligvis med den klassiske gearstang og ikke det der
> "paddleshift", jo mindre elektronik der er mellem fører og bil des

Og helst uden synkronisering, så du skal lave dobbelt udkobling eller
hvad?

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 06:02

Christian H wrote:

> Du lever i en drømmeverden. Enzo har produceret masser af
> frontmotor Ferrari'er.

Korrekt, i gamle dage og lige indtil den dag han fandt på at
montere motoren bag sæderne. Siden den første centermotoriserede
Ferrari kom på gaden (Berlinetta Boxeren i 1971), har der kun
været en eneste frontmotoriseret Ferrari, 400-modellen, som Fiat
tvang ham til at bygge som studehandel for ikke at vippe ham af
pinden som styrmand for Ferrari. Den næste frontmotoriserede
Ferrari kom først efter Enzo's død i 1988. Check Ferraris
modelhistorie og se at jeg har ret, <http://www.ferrari.it> er et
godt sted at starte..

Med 400 serien mener jeg den bil der startede som 365 GT4, blev
til 400 og senere til 412..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian H

Dato : 10-09-04 23:02

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<4141355D.5797B21@carftp.com>...

> [...]
> godt sted at starte..
>
> Med 400 serien mener jeg den bil der startede som 365 GT4, blev

512BB kom først i 1976. 308 i 1975. Check Ferrari's website. Der
er en liste over årgangene.

Med til historien hører at i starten af 70'erne begyndte Maserati
at producere Bora og naboen fra Lambo havde netop præsenteret
Countach prototypen. Det er en del af årsagen til at Ferrari
begyndte på centermotorer - det lå i tiden dengang.

Tiden i dag er til både centermotorer a'la 360 samt GT'er som
550/575. Det ville nok også Enzo indse, mon ikke.

C.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-09-04 08:05

Christian H wrote:

> 512BB kom først i 1976. 308 i 1975. Check Ferrari's website. Der
> er en liste over årgangene.

Samme sted bør du så checke 365 GT4 BB fra 1971, den ser
garanteret bekendt ud..

> [...]
> Countach prototypen. Det er en del af årsagen til at Ferrari
> begyndte på centermotorer - det lå i tiden dengang.

Det skal du nok have ret i, da Miuraen kom på gaden måtte de
øvrige jo også med på vognen..

> Tiden i dag er til både centermotorer a'la 360 samt GT'er som
> 550/575. Det ville nok også Enzo indse, mon ikke.

Det er så det jeg ikke lige føler mig overbevist om, Enzo var jo
ikke ligefrem kendt for det store strategiske overblik, han lavede
jo bilerne sådan som han ville have dem, og så var han dybest set
ligeglad med om folk brød sig om dem eller ej, sålænge der var
penge nok i kassen til at køre Formel 1.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-09-04 18:18

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> Til lidt blandet kørsel, daglige småture, længere stræk på
> motorvejen, og helt sikkert en del på landevej. Under 10.000 km/år.

Har du solgt Sierra'en ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen