Fremgangsmåde for afmelding
Fra : Peter L. Jensbøl

Dato : 07-09-04 21:51

Hej dk.fritid.bil.

Er der nogen der kan fortælle om fremgangsmåden for afmelding af bil?
Jeg har en gammel Escord som køre godt og hver dag, men jeg ønsker ikke at
få den gjort klar til syn næste gang.

Når tiden er skal man op på Motorkontoret og afmelde bilen og aflevere
nummerpladerne, men hvad med skrotpræmie - er den stadig gældende og i så
fald hvad er tariffen?
Køre man den selv til en egenvalgt skrotter eller får man en anvist af
Motorkontoret?

På forhånd tak for evt. svar.

Hilsen Peter Jensbøl

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 12:51

"Peter L. Jensbøl" wrote:

> [...]
> fald hvad er tariffen?
> Køre man den selv til en egenvalgt skrotter eller får man en anvist af

Start på <http://www.bilordning.dk/>, der er bl.a. et punkt der
hedder "Hvad skal jeg gøre, når bilen skal skrottes?"

I korte træk vælger du en ophugger på listen, medbringer din
registreringsattest og så udbetaler ophuggeren dig overskuddet af
skrotpræmien. "Overskud" skriver jeg fordi ophuggeren tager ca.
900-1000 kroner for at miljøbehandle din bil, så selv om
skrotpræmien er på 1500 eller 1750 kroner, så får du ikke det hele
udbetalt. Hvor meget den enkelt skrothandler tager for at
miljøbehandle din bil må du ringe og høre på forhånd, men regn med
lige under en tusse..

Du får kontanterne i hånden, samt en kvittering på at du har
afleveret bilen til miljøbehandling. Ophuggeren skrotter herefter
bilen og afleverer nummerpladerne på motorkontoret. Et par uger
senere får du evt. overskydende vægtafgift refunderet på en check
med posten, og det samme gælder forsikringen, motorkontoret giver
besked til forsikringen om at din bil er skrottet og forsikringen
sender dig en check med det der er til overs.

...og ja, du kan godt få skrotpræmie for en bil uden nummerplader,
det kræver blot at bilen har været indregistreret efter
skrotningsordningen trådte i kraft, 1. juli 2000.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter L. Jensbøl