klippet plader
Fra : Soliema

Dato : 07-09-04 21:08

Hejsa i gruppen...
ja, så skete det, desværre...
Min elsket kadett-i-lac mistede pladerne, af politiet...

mest af alt pga. en forglemmelse, da den skulle havde været til omsyn, da
synsmændene strejke for LANG tid siden...

men hvad sker det så nu???
afmelder politiet bilen ved forsikringselskabet og vægtafgift ???

glemte at spørge, da den flinke politimand stak mig en bøde på 1000 kr

/Anne Mette

Fra : Thomas

Dato : 07-09-04 21:24

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in message
> [...]
> afmelder politiet bilen ved forsikringselskabet og vægtafgift ???
>
> glemte at spørge, da den flinke politimand stak mig en bøde på 1000 kr

Godt du ikke nåede at komme til det omsyn så....... da jeg umiddelbart vil
vurdere at den ikke var gået igennem der, når politiet har klippet pladerne

mvh

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 07-09-04 21:37

Thomas wrote:
> Godt du ikke nåede at komme til det omsyn så....... da jeg
> umiddelbart vil vurdere at den ikke var gået igennem der, når
> politiet har klippet pladerne

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor mange syn bilen kan klare
hvis politiet har fået beskeden om at klippe pladerne så gør de
det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-09-04 21:37

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev :

>Godt du ikke nåede at komme til det omsyn så....... da jeg umiddelbart vil
>vurdere at den ikke var gået igennem der, når politiet har klippet pladerne

Du godeste noget vrøvl .......
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas

Dato : 07-09-04 21:39

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Du godeste noget vrøvl .......

tja.... hvis de har klippet pladerne pga defekter ved bilen, er det vel
næppe noget vrøvl

Mvh

Thomas

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 07-09-04 21:53

"Thomas" == Thomas <bambanosReMOVE@hotmail.com> writes:

> <jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> vil
> pladerne

> tja.... hvis de har klippet pladerne pga defekter ved bilen, er det
> vel næppe noget vrøvl

Den slags kigger de ikke efter, hvis pladerne bliver klippet på grund
af manglende syn. Eller ansvarsforsikring for den sags skyld.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-09-04 22:41

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev :

>tja.... hvis de har klippet pladerne pga defekter ved bilen, er det vel
>næppe noget vrøvl

Du har da vist ikke læst bogstaverne i det indlæg, AnneMette skrev

citat:
mest af alt pga. en forglemmelse, da den skulle havde været til
omsyn...

Ud fra det, kan du sgu' da ikke vurdere bilens tilstand :)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-09-04 06:18

En helt masse bits fra Thomas til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> tja.... hvis de har klippet pladerne pga defekter ved bilen, er det vel
> næppe noget vrøvl

Det havde jo så heller ikke.

Så vidt jeg har forstået skal der et §77-eftersyn af bilen hos SBI til, før
pladerne må klippes på grund af defekter.
Normalt (med et vist forbehold) klipper politiet kun pladerne med en af
følgende tre grunde:

1) Der er en forsikringssag (ansvarsforsikringen ikke er betalt).
2) Der er en CMR-sag (vægtafgift/ejerafgift ikke er betalt).
3) Der er en syns-sag (bilen ikke er blevet synet og godkendt inden for
tidsfristen).

Ad. 1, ved jeg ikke hvor mange rykkere der skal til før forsikringsselskaberne
sender sagen videre til politiet, og det varierer måske også fra
forsikringsselskab til forsikringsselskab.

Ad. 2, så er det efter 2 rykkere (ca. en måned), så vidt jeg har opfattet.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Så læs dog for helvede hvad jeg skriver før du svarer på det! IDIOT!"
-- fra en +s IRC-kanal

Fra : Soliema

Dato : 07-09-04 21:42

> Godt du ikke nåede at komme til det omsyn så....... da jeg umiddelbart
vil
> vurdere at den ikke var gået igennem der, når politiet har klippet
pladerne

hmm der er sørme ikke noget i vejen med bilen OG han kiggede slet ikke på
den, altså derfor kan politimanden ikke sige, at det er DERFOR at han har
snuppet pladerne, men fordi det aldrig er kommet til et omsyn....
på min kvittering står der også med store fede skrift : køretøjet ej
fremstillet til syn....

bilen, kan sagtens, som den står nu, klare at komme igennem, hvis den lige
fik nye bremser ov.. som man plejer at gøre, når man skal havde en bil til
syn...

/Anne Mette

Fra : Thomas

Dato : 07-09-04 21:53

> [...]
> fik nye bremser ov.. som man plejer at gøre, når man skal havde en bil til

Ok, så misforstod jeg dit indlæg..... held og lykke med at få den på benene
igen

Mvh

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-04 21:51

Thomas telepaterede følgende til sin PC:
> Godt du ikke nåede at komme til det omsyn så....... da jeg
> umiddelbart vil vurdere at den ikke var gået igennem der, når
> politiet har klippet pladerne

Hvorfor?

Dét at den ikke har været til omsyn er nok til at miste pladerne...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-09-04 06:13

En helt masse bits fra Morten Fruergaard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvorfor?
>
> Dét at den ikke har været til omsyn er nok til at miste pladerne...

Nu har jeg sådan en fin-fin politi-scanner, og jeg kan da jævnligt hører at
der er folk der skal have taget pladerne (medaljerne), fordi de er udeblevet
fra syn.
Jeg mener faktisk at de mere præcise regler for hvornår og hvordan det
foregår, står bag på synsattesten.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"One woman's Titanic is another woman's Love Boat"
-- Sarah Jessica Parker as Carrie Bradshaw in 'Sex & the City'

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-04 22:12

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> men hvad sker det så nu???
> afmelder politiet bilen ved forsikringselskabet og vægtafgift ???

Bilen afmeldes hos centralregisteret for motorkøretøjer og derved ophører
vægtafgiften også automatisk.
Forsikringsselskabet må du selv klare - så flinke er de trods alt ikke.

Kurt

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-04 22:37

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> vægtafgiften også automatisk.
> Forsikringsselskabet må du selv klare - så flinke er de trods alt ikke.

OK, Der sker det at:

Bilen bliver afmeldt hos moterkontoret fra den dag pladerner er blevet
klippet og du vil få det for meget indbetalte beløb tilbage. Du skal selv
afmelde hos forsikringen, der så laver en tilsvarende modregning. Du kan
stille til syn med bilen når den er klar til det, men du skal, hvis den skal
indregistreres igen, købe et sæt nummerplader. (hvistnok ca. 800,-) Hvis du
vil syne bilen kan du lade forsikringen stå i bero indtil synet er
gennemført. Og (det er du selvfølgelig bekendt med, men måske ikke alle
andre) Når køretøjet henstår uden nummerplader, skal det fjernes fra
offentlig vej inden 48 timer. Det kan gerne klares ved at låne et sæt
prøveplader af en venlig mekaniker, eller de kan ligefrem lejes på
motorkontoret....

Martin

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-09-04 05:48

> [...]
> vægtafgiften også automatisk.
> Forsikringsselskabet må du selv klare - så flinke er de trods alt ikke.

Det er ikke meget, man får for kr. 1000,- i dagens Danmark
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Soliema

Dato : 08-09-04 06:41

Mange tak for svaret, så må jeg igang med at ringe til mit
forsikringsselskab, da jeg ikke har tænkt mig, at syne bilene, de første par
måneder, da jeg ikke har brug for den, men det kan jo være at det kommer
igen, og det er synd at skrotte det, når den ikke fejler noget.... så det
skal være en garagesbil fra fremtiden...

> Det er ikke meget, man får for kr. 1000,- i dagens Danmark

hmm nej, desværre, men det er desværre prisen, for at være glemsom *G* og
den betaler jeg gerne.... sådan er livet jo bare *G*

/Anne Mette

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 12:27

Plader koster 1180 på motorkontoret, rent tyveri og bondefangeri, en extra
koster KUN 100, så hvorfor fanden skal de 2 første så koste 1180,- ??
Esben
Ja og tænk sig at have respekt for politiet, nej ....de kan finde på at
skyde dig og tilligemed slippe godt fra det. LORTELAND

Her forleden bestilte jeg 2 sorte sække til haven! så sender de en der
hedder Suleima og den anden Nabiha

Fra : ///JJ

Dato : 08-09-04 16:40

Esben wrote:
> Plader koster 1180 på motorkontoret, rent tyveri og bondefangeri, en
> extra koster KUN 100, så hvorfor fanden skal de 2 første så koste
> 1180,- ?? Esben

Siger du at man kan gå ned på motorkontoret og købe sig en ekstre 3. plade
for 100 kr?
I så fald skal jeg da godt nok have sådan en købt, for hvis det sker (igen)
at nogen hugger min ene plade, koster det altså ~600 kr for at få en ny!

///JJ

Fra : anders majland

Dato : 08-09-04 17:34

> Siger du at man kan gå ned på motorkontoret og købe sig en ekstre 3.
> plade for 100 kr?

Den er så bare med rød skrift og må ikke bruges istedet for de andre .
Den er beregnet til at sætte på en lygtebom, hvad pakkenellikerne spærer
for udsynet til pladen på bilen.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 19:00

anders majland wrote:

> Den er så bare med rød skrift og må ikke bruges istedet for de andre .
> Den er beregnet til at sætte på en lygtebom, hvad pakkenellikerne spærer
> for udsynet til pladen på bilen.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er de røde plader ikke af samme
kvalitet som de sorte, med indlagte "politi-vandmærker" og hele
molevitten? Hvis sådan en plade kan fremstilles i rød for en
hundrelap, så er det sgu optrækkeri at de forlanger 1180 for to
sorte..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-09-04 19:25

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Ret mig hvis jeg tager fejl,

Jamen, det gør jeg så nu

> [...]
> molevitten? Hvis sådan en plade kan fremstilles i rød for en
> hundrelap, så er det sgu optrækkeri at de forlanger 1180 for to

Der er både et fint vandmærke med øjet i hånden, men også et med en cykel.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 05:18

Lars Frandsen wrote:

> Jamen, det gør jeg så nu

Det er vel som man tager det.. Mit spørgsmål gik egentlig på om de
røde nummerplader er lige så "avancerede" som de sorte, de kunne
jo godt være af et simplere design..

> Der er både et fint vandmærke med øjet i hånden, men også et med en cykel.

...så der er ingen grund til at tro produktionsprisen er markant
lavere på en rød plade frem for en sort?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-09-04 06:26

> [...]
> jo godt være af et simplere design..

> ..så der er ingen grund til at tro produktionsprisen er markant
> lavere på en rød plade frem for en sort?

Nej, det tror jeg ikke.
Kan grunden til de "sortes" højere pris være en form for "dummebøde" for at
have "smidt" den anden væk.

Fra : Frank Hansen

Dato : 10-09-04 13:57

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> wrote in message

> Nej, det tror jeg ikke.
> Kan grunden til de "sortes" højere pris være en form for "dummebøde" for
at
> have "smidt" den anden væk.

Det kunne retfærdigøre forskellen på de 100 hhv. 600 kr. Men stadig ikke at
det første sæt skal koste 1180.

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 18:20

Lars Frandsen wrote:

> Kan grunden til de "sortes" højere pris være en form for "dummebøde" for at
> have "smidt" den anden væk.

Det ville godt nok være en sær praksis, normalt får man jo ikke
dummebøder fordi man køber ekstra af et eller andet. Hvis jeg
glemmer mine solbriller i toget på vej hjem, så koster
solbrillerne jo ikke 6 gange normalprisen fordi jeg tillader mig
at købet et par mere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-09-04 18:42

> [...]
> glemmer mine solbriller i toget på vej hjem, så koster
> solbrillerne jo ikke 6 gange normalprisen fordi jeg tillader mig

Nu er en nummerplade jo ikke bare en eller anden hyldevare, hvor du kan købe
ubegrænset ind af præcis den samme model (læs: registreringsnr.).
I tilfældet, hvor du har mistet en nummerplade er der jo pludselig 3
nummerplader til den samme bil.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-09-04 21:11

Lars Frandsen wrote:

> [...]
> ubegrænset ind af præcis den samme model (læs: registreringsnr.).
> I tilfældet, hvor du har mistet en nummerplade er der jo pludselig 3

Det er korrekt. Det kan så bare undre at når et ejerskift koster
360 kroner, dvs. papirabejdet med at opsige den tidligere ejers
forsikring, bekræfte den nye ejers forsikring og generelt ændre i
databasen kan gøres for den pris, så burde en bortkommen
nummerplade kunne løses ved at man for 360 kroner nedlægger det
gamle nummer og opretter et nyt, plus man betaler 2 x 100 kroner
for to nye nummerplader. Ialt 560 kroner.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-09-04 09:30

> [...]
> gamle nummer og opretter et nyt, plus man betaler 2 x 100 kroner
> for to nye nummerplader. Ialt 560 kroner.

Ja, det ser mærkeligt ud.
Der er nok ikke anden forklaring, at det er en lille ekstra-skat til os
"rige" bilejere

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 12:21

Soliema wrote:

> men hvad sker det så nu???
> afmelder politiet bilen ved forsikringselskabet og vægtafgift ???

Jeg var igennem turen for ca. to måneder siden. Politiet fulgte
efter mig ind på en tankstation, spurgte om det var mig der var
Thomas og om det var min bil - og så vidste jeg jo egentlig godt
hvad klokken var slået. Jeg fik dem overtalt til at vi først kørte
hjem til mig, til gengæld hjalp jeg dem så med at skrue pladerne
af. Flinke fyre, ingen ballade.

Ca. 3 uger efter modtog jeg en check fra CRM med den overskydende
vægtafgift. Et par uger senere modtog jeg en check fra min
forsikring med overskydende indbetaling. Begge dele var regnet
tilbage til den dato jeg fik pladerne snuppet og begge dele skete
helt automatisk.

Det korte af det lange er at du ikke behøver gøre noget, CRM giver
din forsikring besked om at bilen er afmeldt.

--
Hygge..
Thomas