lav vægtafgift?
Fra : .salem

Dato : 07-09-04 14:22

har set nogle bilannoncer hvor der står lavvægtafgift. eks. en jeep cherooke
v8.

hvordan kan den have lav vægtafgift???

..salem

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 07-09-04 14:28

On Tue, 7 Sep 2004 15:22:18 +0200, ".salem" <a@a.dk> wrote:

>har set nogle bilannoncer hvor der står lavvægtafgift. eks. en jeep cherooke
>v8.
>
>hvordan kan den have lav vægtafgift???

Vægtafgift kører ikke kun efter vægt. Det er en miljø/vægt-afgift.

F.eks. er VW Lupo nede på 150 kr. på grund af ekstremt lavt
brændstof-forbrug på 3 liter pr. 100 km.

Men jeg kender ikke noget til jeep.

mvh

John

Fra : Leonard

Dato : 07-09-04 14:44

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote:

>F.eks. er VW Lupo nede på 150 kr. på grund af ekstremt lavt
>brændstof-forbrug på 3 liter pr. 100 km.

Forkert, det er 80 kr. / halvår, altså svimlende 160 kr. pr.år, rent
tyveri - det er forøvrigt kun for 3L modellen.

--
Leonard

Fra : Ivan Madsen

Dato : 07-09-04 14:33

On Tue, 7 Sep 2004 15:22:18 +0200, ".salem" <a@a.dk> wrote:

>har set nogle bilannoncer hvor der står lavvægtafgift. eks. en jeep cherooke
>v8.
>
>hvordan kan den have lav vægtafgift???

Uden at have set annoncen, vil jeg tro, der er tale om et eksemplar,
som er indregistreret før juni eller juli 98, hvor man indførte en
afgift på ca. 5000 kr/år for privat benyttelse af gulpladebiler.
--
Ivan P. Madsen
Saxo 1.4 SX.

Fra : .salem

Dato : 07-09-04 15:42

> [...]
> som er indregistreret før juni eller juli 98, hvor man indførte en
> afgift på ca. 5000 kr/år for privat benyttelse af gulpladebiler.

passer nok meget godt

grand cherokee 5,2 V8 fra 1998 kr. 3.100

..salem

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-04 21:49

..salem telepaterede følgende til sin PC:

> har set nogle bilannoncer hvor der står lavvægtafgift. eks. en jeep
> cherooke v8.
>
> hvordan kan den have lav vægtafgift???

Der kan henvises til 2 ting.

Dels at den nok er fra før 3. juni 1998, så der ikke er tillægsafgift.
Desuden er det en benzin, så der er ikke tillæg for diesel..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : .salem

Dato : 08-09-04 08:41

meddelelse news:413e1e9d$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> .salem telepaterede følgende til sin PC:

> Der kan henvises til 2 ting.
>
> Dels at den nok er fra før 3. juni 1998, så der ikke er tillægsafgift.
> Desuden er det en benzin, så der er ikke tillæg for diesel..

ok. tak for det

..salem