fartkontrol .de vs .dk
Fra : .salem

Dato : 07-09-04 12:56

hej

lige et typsik Salem spørgsmål :)

for 1 år siden fik jeg taget et foto i en fartkontrol. Jeg ved at hvis jeg
vender tilbage til tyskland så kan tysk politi tilbageholde bilen indtil
bøden er betalt.

Når jeg nu sælger min bil og den nye ejer tager til tyskland hvad så?

Hvis han ikke har sit reg.papir med så har han et problem ikke?

..salem

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-04 13:16

> lige et typsik Salem spørgsmål :)
>
> for 1 år siden fik jeg taget et foto i en fartkontrol.

Ikke sjovt, har prøvet det selv. Det er meget billigere at gå til en
professionel fotograf, og resultatet er meget bedre.

Per

Fra : .salem

Dato : 07-09-04 14:21

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke sjovt, har prøvet det selv. Det er meget billigere at gå til en
> professionel fotograf, og resultatet er meget bedre.
>
> Per

hehe fedt

de er vist meget hårdere i tyskland ikke. mener jeg kørte 160 hvor man må
kører 80.

..salem

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-04 14:42

> hehe fedt
>
> de er vist meget hårdere i tyskland ikke. mener jeg kørte 160 hvor man må
> kører 80.

Fyy

Per

Fra : .salem

Dato : 07-09-04 15:43

> Fyy
>
> Per

jamen......jamen...... jeg troede man måtte trykke alt hvad man ville.

..salem

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 15:54

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> jamen......jamen...... jeg troede man måtte trykke alt hvad man ville.

Du troede du skulle slå en prut, men så sk.. du ;), Facts er at der sjældent
er fri hast. i D., enten officielt el pga. den øvrige trafik. Mit forslag er
at du køre ned og betaler din "gæld".

Fra : .salem

Dato : 08-09-04 08:43

Mit forslag er
> at du køre ned og betaler din "gæld".

tager du pis på mig?

skal jeg så også gøre Kvikly opmærksom på at de har taget 150 kr. for for de
6 flasker vin jeg lige har købt?

..salem

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-04 19:29

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> skal jeg så også gøre Kvikly opmærksom på at de har taget 150 kr. for for
> de
> 6 flasker vin jeg lige har købt?

Ja, for de var prissat til 129;- ;))))

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-09-04 04:38

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Facts er at der sjældent
> er fri hast. i D., enten officielt el pga. den øvrige trafik.

Dertil kommer at hvis du køre mere end 130 på Autostraderne, hvor der ikke
er fastsat max hastighed, og bliver indblandet i et uheld, så får du andel
i skylden, uanset om du faktisk er skyldig eller ej,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-04 14:53

> [...]
> vender tilbage til tyskland så kan tysk politi tilbageholde bilen indtil

Intet problem. En udstående bøde er kun effektiv i 6 mdr.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 18:21

En helt masse bits fra Henrik B. til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Intet problem. En udstående bøde er kun effektiv i 6 mdr.

Er den?

Jeg fik da en gang at vide, enen udestående bøde kun er effektiv i 6 mdr.
_hvis_ det tyske politi har sendt bødeforlægget videre til det danske politi,
som så kan forsøge at opkræve den.
Har tyskerne ikke gjort det er bødeforlægget effektivt i 3 eller 5 år.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Guild can be difficult but nonetheless usefull"
-- unknown

Fra : Henrik B.

Dato : 08-09-04 02:00

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg fik da en gang at vide, enen udestående bøde kun er effektiv i 6 mdr.
> _hvis_ det tyske politi har sendt bødeforlægget videre til det danske

Tysk politi videresender ikke bøder til dansk politi.

M.v.h.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-09-04 04:35

Henrik B. skrev:

> Tysk politi videresender ikke bøder til dansk politi.

Men hvordan er det med de nordiske lande, er det en vandrehistorie at de
sender bødeforlæg til pollitiet i bilens hjemland, eller er der noget om
det?

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-04 11:35

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvordan er det med de nordiske lande, er det en vandrehistorie at de
> sender bødeforlæg til pollitiet i bilens hjemland, eller er der noget om
> det?

Det er korrekt. Bliver du blitzet i f.eks. Sverige, så kommer der også en
efterfølgende hilsen via det danske retssystem.

M.v.h.

Fra : Frank Hansen

Dato : 09-09-04 13:09

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er korrekt. Bliver du blitzet i f.eks. Sverige, så kommer der også en
> efterfølgende hilsen via det danske retssystem.

Hva så hvis vi er ude i noget med at miste kortet? "Overfører" de også det?

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 12:27

"Frank Hansen" <fhansen@delete.spinner.dk> skrev i en meddelelse

> Hva så hvis vi er ude i noget med at miste kortet? "Overfører" de også
> det?

Jeps

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-04 12:42

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps

Ikke mig bekendt. Noget med at et andet lands myndighed ikke kan indrage dit
kørekort - kun tildele bøde.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-09-04 16:48

En helt masse bits fra Frank Hansen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hva så hvis vi er ude i noget med at miste kortet? "Overfører" de også det?

Nej. Landet kan kun forbyde dig at føre bil, lastvogn o.l. i det enkelte land.
Men ikke fratage dig kørekortet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Made no sense to leave the bed"
-- Jethro Tull: We used to know

Fra : Troja

Dato : 11-09-04 19:59

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk
> Det er korrekt. Bliver du blitzet i f.eks. Sverige, så kommer der også en
> efterfølgende hilsen via det danske retssystem.

Har en bekendt der blev stoppet til et stort Harley træf i sverige
(Helsinborg), han havde lige en tand for mange pripps i sig (1,71) kan ikke
huske dato, men det er vel 2-3 mdr. siden og der er intet kommet fra sverige
ud over bøde + 1års forbud mod at køre i sverige... men intet fra dansk
politi.

Fra : Per O.

Dato : 08-09-04 21:37

..salem wrote:
> [...]
>
> Når jeg nu sælger min bil og den nye ejer tager til tyskland hvad så?
>
> Hvis han ikke har sit reg.papir med så har han et problem ikke?

jeg læste for nylig, at de ikke gemmer bøden mere end seks måneder. Hvis du
kommer derned i mellemtiden, er du i farezonen, hvis de stopper dig for
noget andet .. ellers ikke. De har ikke tid til at tjekke om alle danske
biler har en fartbøde stående i banken

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-04 00:09

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg læste for nylig, at de ikke gemmer bøden mere end seks måneder. Hvis
du

Korrekt...

M.v.h.