Flænge i dæk - vulkanisering?
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-09-04 09:45

Der er kommet en flænge på ydersiden af mit ene fordæk i forbindelse med
en trang parkering. Den er måske 10cm lang, og nogle mm dyb. Man kan se
det yderste lag lærred(?) i dækket. Dækkene er kvalitetsdæk, der stadig
har en dele kilometer i sig.

Kan den slags repareres?

Kan det betale sig at reparere det?

Er der et godt sted i hovedstadsområdet der reparerer den slags?

Mvh.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 09:48

Lars L. Hansen wrote:
> [...]
> en trang parkering. Den er måske 10cm lang, og nogle mm dyb. Man kan se
> det yderste lag lærred(?) i dækket. Dækkene er kvalitetsdæk, der stadig

Nope.

> Kan den slags repareres?

Nope.

> Kan det betale sig at reparere det?

Nope.

> Er der et godt sted i hovedstadsområdet der reparerer den slags?

Nope.

Køb to nye og glæd dig over at du opdagede det inden det sprang midt på
motorvejen med 110km/t. Det er der nemlig ikke mange der synes er sjovt.

Mvh
Roberto

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-09-04 09:50

Roberto Saldo wrote:

> Nope.

Well, alle fire er kvalitetsdæk, og i hvert fald tre af dem har en del
kilometer i sig endnu :)

Mhv.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-09-04 20:24

On Tue, 07 Sep 2004 10:50:04 +0200, Lars L. Hansen wrote:

> Well, alle fire er kvalitetsdæk, og i hvert fald tre af dem har en del
> kilometer i sig endnu :)

Udentvivl, men når du nu kører hen til din dækpusher og skal have det
skiftet, så skift et sæt og smid dem bagpå. Det er noget skrammel (og
måske ulovligt?) at køre med forskellige dæk på samme aksel.

/Thomas