Gulplade varevogn m flere sæder
Fra : J S L

Dato : 06-09-04 17:34

Hej!

Kan nogen fortælle mig hvornår og hvorfor det er blevet tilladt, at køre i
en gulplade bil "varevogn" med op til 7 sæder. Jeg har ikke hørt at de var
blevet lovlige at køre i, men har set rigtg mange her i løbet af sommeren.

Mvh
Jaime

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-09-04 17:58

"J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet lovlige at køre i, men har set rigtg mange her i løbet af sommeren.

Privat bus?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-09-04 19:22

Lars Frandsen wrote:
> "J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Privat bus?

Nej - ikke "privat buskørsel", denne kategori starter først med 10
siddepladser.

Derimod kan der være tale om Speciel indretning M2, f.eks.
Kørestolindretning, institutionskørsel.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : k

Dato : 06-09-04 19:50

Mandskabsvogn !

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 18:18

En helt masse bits fra k til dk.fritid.bil gav følgende:

> Mandskabsvogn !

Med 7 sæder?

Det har jeg sgu' aldrig set.

Jeg syntes at 3 eller 4 sæder er det mest normale når man snakker
mandskabsvogne, og i enkelte tilfælde 5. Men jeg har aldrig set med syv
sæder.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Papers can't do anything right"
-- Charlie Sheen as Richard Brewer in 'Young Guns'

Fra : TGD

Dato : 06-09-04 20:03

> [...]
> blevet lovlige at køre i, men har set rigtg mange her i løbet af sommeren.

De nye regler for varevogne 50% varerum og 50% førerrum, der må ikke være
personer i varerummet men i førerrummet har man alle dage måtte stoppe bare
føreren ikke blev generet.

Fra : J S L

Dato : 06-09-04 20:53

Hej igen!

Måske jeg gemte at udtrykke mig klart nok. :C)

Det drejer sig om biler "Toyota Previa, VW Transporter" osv. osv. med mange
sæder på hvide plader, som nu kører rundt på gule plader. Biler som i "gamle
dage" kostede en halv million at købe.

Der var faktisk en bekendt, der kom med en halv sjov
forklaring...........han mente det var blevet tilladt med disse biler på
gule plader til "storfamilier"

Biler som før, kun kunne fået på hvide plader, kører nu på gule plader. Det
har ikke noget med mandskabsbiler at gøre. Bilerne er indreg. af private
brugere til privat kørsel.

Mvh
Jaime

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-09-04 21:01

J S L wrote:
> [...]
> plader. Det har ikke noget med mandskabsbiler at gøre. Bilerne er
> indreg. af private brugere til privat kørsel.

Din bekendte har delvis ret.

Du kan i dag regisere en bil til over 9 siddepladser, altså 10 - 17
siddepladser, som derefter registreres til "privat buskørsel" du må så bruge
køretøjet til transport af den "nærmeste" familie, og den er på gule plader.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jacob

Dato : 07-09-04 04:59

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bruge
> køretøjet til transport af den "nærmeste" familie, og den er på gule

Ja, men så skal du have kørekort til bus!

Jacob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-09-04 07:48

Jacob wrote:

> Ja, men så skal du have kørekort til bus!

Kun hvis du har erhveervet kortet efter 1995, tidligere var det
tilstrækkeligt med Lastvognkort.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg