Størrelse på P-plads ?
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 06-09-04 17:23

Hej NG

Er der en der ved hvad standard størrelsen er på en P-plads ?

--
Morten Hansen

Fra : Basil

Dato : 06-09-04 18:29

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der en der ved hvad standard størrelsen er på en P-plads ?

For Føtex' arkitekt er det lidt mindre end en lille bil
Undskyld, jeg kunne ikke lade være.
Kender desværre ikke svaret.
Kai

Fra : Lau

Dato : 06-09-04 20:11

> For Føtex' arkitekt er det lidt mindre end en lille bil
> Undskyld, jeg kunne ikke lade være.
> Kender desværre ikke svaret.
> Kai

Hvorfor undskylder du? - du kendte jo svaret!
/Lau

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 05:58

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor undskylder du? - du kendte jo svaret!

Nemlig, der er ingen fast std. for private. For off. er nogle mål som er
ønskelige, men ikke "fastsat ved lov".

Fra : Lars

Dato : 06-09-04 18:32

On Mon, 6 Sep 2004 18:22:43 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Er der en der ved hvad standard størrelsen er på en P-plads ?

Iflg. <news:jKHXc.4633$593.1733@news.get2net.dk>:
'En "god brugbar" P-bås er 2,5 x 5,0 og med 7 meter manøvreareal
(plads til at svinge ind og ud på)

Skal man økonomisere med pladsen er man nede på 2,4 x 4,8 og så
skal man helst ikke længere ned.'

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Eivind

Dato : 06-09-04 18:39

> Skal man økonomisere med pladsen er man nede på 2,4 x 4,8 og så
> skal man helst ikke længere ned.'

Orrk jo
De kan sagtens komme længere ned - helt ned til 2.1

Eivind

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 06-09-04 18:53

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote in news:413ca0c4$0$295
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Orrk jo
> De kan sagtens komme længere ned - helt ned til 2.1
>
> Eivind

Jep så jeg idag, sådan en fiat Ducato, er ikke sådan at få ind på sådan
en plads, de burde skydes med gummikugler, de fjolser der laver sådan
nogle pladser. Og det er sq værst i kjøvenhavnstrup, hvor jeg ellers
altid kan finde rigeligt med plads, hvis der er to pladser ledige, og
betaler gerne for begge pladser, selv om de andre bilister er lidt
irreteret over at jeg tager så meget plads, men så kan de jo prøve at
køre i sådan en stor bil, godt man ikke kører rundt i en Hummer.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 07:34

En helt masse bits fra apollo14 aka Kenneth Rugaard til dk.fritid.bil gav
følgende:

[...]

> Og det er sq værst i kjøvenhavnstrup, hvor jeg ellers
> altid kan finde rigeligt med plads

Jeg bemærkede faktisk noget sjovt i en af stræderne i København for ikke så
lang tid siden. Optegningerne til de eksisterende P-båse var temmeligt slidt
og der blev så lavet nye optegninger. Det "sjove" er så at man kan se at de
lige har skrumpet pladserne sammen, således at der er kommet 2-3 pladser mere
(det er P-båse hvor man parkerer i forlængelse af hinanden).
Helt morsomt blev det da en lille blondine (og det var hun sgu'!) i en Grand
Cherokee, kun havde ca. 8-10 cm på hver sin side (foran og bagved). Hun så
pænt trist ud over situationen...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Stupidity has a certain charm -- ignorance does not"
-- Frank Zappa

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-04 10:35

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> [...]

Grand
> Cherokee, kun havde ca. 8-10 cm på hver sin side (foran og bagved). Hun så

Utroligt folk ikke har mere respekt for sådan en stor bil :)
Jeg har oplevet der er stor forskel på folk om de holder tilbage om man
kommer i en lille 106 eller en st. car
Bremsen bliver afprøvet væsentlig mere i 106eren end i st. car ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 06-09-04 19:13

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote in message

> [...]
> (plads til at svinge ind og ud på)
>
> Skal man økonomisere med pladsen er man nede på 2,4 x 4,8 og så

OK - kunne ikke lige hente indlæget..... sikkert fordi det
er get2net.....
Er det så hvad vejafmærkningsbekendtgørelsen siger ?

--
Morten Hansen