Bærearm - risiko ved at køre videre?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-09-04 14:39

I forbindelse med Pegøjen fik sat ny kobling i nævnte min mekaniker at højre
bærearm var udskifningsmoden. Men syntes ikke liiige jeg har lyst til at
give de 1800 eks moms en ny koster på denne side af den 1.

Spørgsmålet er hvad sker der ved at køre videre?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-04 16:16

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse
.. Men syntes ikke liiige jeg har lyst til at
> give de 1800 eks moms en ny koster på denne side af den 1.
>
> Spørgsmålet er hvad sker der ved at køre videre?

At du risikere forhjulsophænget bryder sammen, hvis det var rigtigt
kriminelt håber jeg han har nosser nok til bare at skifte den, uden at
spørge først!! :(.

Fra : alexbo

Dato : 06-09-04 16:21

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> At du risikere forhjulsophænget bryder sammen, hvis det var rigtigt
> kriminelt håber jeg han har nosser nok til bare at skifte den, uden at
> spørge først!! :(.

Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt, uden
at spørge ejeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-09-04 16:30

alexbo wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt, uden
> at spørge ejeren.

Ja og de dårlige skifter lige alt muligt ligegyldigt nu de er i gang
for at tjene penge.

Telefonen er opfundet, mekanikeren kan ringe og sige sin mening hvis
det er uansvarligt at køre med.

Mvh
Roberto

Fra : Thomas

Dato : 06-09-04 16:29

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt,
uden
> at spørge ejeren.

Må være ret dumt. Så ender de op med en regning kunden måske ikke vil
betale?

Mvh

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-04 17:06

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Må være ret dumt. Så ender de op med en regning kunden måske ikke vil
> betale?

Årh han kan vel få skrot-præmien ;), seriøst; med så fatal fejl er den ikke
mere værd.

Fra : Thomas

Dato : 06-09-04 17:14

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> Årh han kan vel få skrot-præmien ;), seriøst; med så fatal fejl er den
ikke
> mere værd.

hehe. Jeg synes det er helt fint at en mekanikker finder og orientere kunden
om fejl. Men har kunden nu planer om at skrotte bilen om 14 dage, så er det
ufedt at få skiftet visse ting, uden at blive spurgt først (jeg siger ikke
at man skal satse med en defekt bærearm i 14 dage, men måske man så skrotter
bilen 14 dage før man har planlagt)

Mvh

Thomas

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-09-04 17:25

alexbo wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er
> nødvendigt, uden at spørge ejeren.

I så fald ville jeg i hvert fald ikke benytte sådan et værksted mere...
Jeg ønsker ikke betale 500-600kr/time for arbejde jeg selv kan klare.

Havde de ringet for sagt hvad det ville koste nu da de alligevel har
bilen så kan man sige ja/nej som de behager een. Det ville få mig til at
stole mere på værkstedet.

mvh Bernhard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 01:21

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> I så fald ville jeg i hvert fald ikke benytte sådan et værksted mere...
..

Det ville du nok heller ikke hvis du lå under 9 fod muld, Ja han bør ringe
og give et tilbud, men hvis det er slemt og du siger nej: Ville jeg som
ansvarsbevidst person, sørge for den ikke selv kunne køre der fra. Om det
evt. bliver med politiets,SBI's hjælp ved jeg ikke.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-09-04 07:46

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> jeg som ansvarsbevidst person, sørge for den ikke selv kunne køre der
> fra. Om det evt. bliver med politiets,SBI's hjælp ved jeg ikke.

Hvis en mekaniker laver noget han ikke er blevet bedt om skal han ikke
forvente at blive betalt for det.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 08:11

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> Hvis en mekaniker laver noget han ikke er blevet bedt om skal han ikke
> forvente at blive betalt for det.

Og du må ikke køre i en farlig bil, og som mekaniker har han et medansvar
for det ikke sker. Du har det juridiske, han det moralske, hvis du ikke
forstår alvoren.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 08:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og du må ikke køre i en farlig bil, og som mekaniker har han et medansvar
> for det ikke sker. Du har det juridiske, han det moralske, hvis du ikke
> forstår alvoren.

Så ville han være stort set alene iblandt de andre 99.999% skruppelløse
svindlere.
Denne pludselige 'moral' dækker sikkert ikke at skifte for at tjene
eller fex skrive 3L sprinklervædske til 10kr/L på regningen selvom
beholderen var fuld da bilen ankom?

Humbug!

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 09:03

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Denne pludselige 'moral' dækker sikkert ikke at skifte for at tjene
> eller fex skrive 3L sprinklervædske til 10kr/L på regningen selvom
> beholderen var fuld da bilen ankom?

Rigtigt, men i tilfældet m. bærearmen ville jeg selv blive glad for et
"hint". Men med de reaktioner der er kommet, er jeg da glad for der er
indført periode.syn, så er der gode chancer for de får det "røde kort"
påetellerandet tidspunkt. Så er det bare at be' til det sker, inden ulykken
som går ud over uskyldige..

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 09:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> påetellerandet tidspunkt. Så er det bare at be' til det sker, inden ulykken

Nu kender vi jo hverken bærearm eller mekaniker.
Det var fint at mek. fortæller at den nok snart er brugt op.
Det betyder jo ikke at hjulet falder af ved næste hjørne.
Jeg tror ikke nogen er interesseret i at skule hente bilen efter et
2000kr's lille service og opdage en 6000kr's regning, pga 'nødvendige'
reparationer.

Min kollega kan ikke aflevere sin p-407 til olieskift uden at de skifter
alle 4 skiver fordi de har slået sig. Det er i mine svindel.

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 09:18

Roberto Saldo wrote:

> Min kollega kan ikke aflevere sin p-407 til olieskift uden at de skifter
> alle 4 skiver fordi de har slået sig. Det er i mine svindel.

øjne mangler imellem mine og svindel

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-04 09:40

> øjne mangler imellem mine og svindel

Ikke desto mindre er det et normalt fænomen for Pøsjø - altså at have behov
for nye skiver hver 10.000 km...

M.v.h.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-04 10:48

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ikke desto mindre er det et normalt fænomen for Pøsjø - altså at have
behov
> for nye skiver hver 10.000 km...

Jeg har kørt knap 30.000 i pegøjen og det er ikke just bedste far kørsel.
Jeg har ikke haft problemer med skæven skiver efter de blev drejet af da jeg
fik bilen.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-04 11:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:413d83c0$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg har ikke haft problemer med skæven skiver efter de blev drejet af da

Der er bunkevis af eksempler på dette, på forskellige Pøsjø-modeller.
Genboens 307 fik drejet skiver ved 10.000 erftersyn. Nu har han kørt 2500
km, og skiverne er igen skæve. Og de kører pænt.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 11:35

> Der er bunkevis af eksempler på dette, på forskellige Pøsjø-modeller.
> Genboens 307 fik drejet skiver ved 10.000 erftersyn. Nu har han kørt 2500
> km, og skiverne er igen skæve. Og de kører pænt.

Må man foreslå de køber dem hos T.Svansen, det kan umuligt blive værre- men
nok noget billigere ;)).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-09-04 19:05

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev:

> [...]
> indført periode.syn, så er der gode chancer for de får det "røde kort"
> påetellerandet tidspunkt. Så er det bare at be' til det sker, inden

Hvis nu man går med en ide om at skifte bilen ud inden for de nærmeste
måneder, så kunne det jo godt være at man vælger at skifte bilen ud noget
hurtiger, uden at have skiftet bærearmen.

Eller måske det er noget helt vitalt galt med bilen, noget der vil få
politiet til at klippe pladerne på stedet, men ejeren er en fattigrøv, der
ikke har råd til at bruge 5.000,00 på at få lavet det der er galt med
bilen.

Når jeg levere en bil til et værksted, så lægger jeg en sedel i bilen, om at
ikke aftalt arbejde ikke bliver betalt, og at jeg kan kontaktes på tlf.
xxxx xxxx for evt. indgåelse af udskiftning af hvad de måtte finde udover
det der er aftale om.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-09-04 16:31

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og du må ikke køre i en farlig bil, og som mekaniker har han et
> medansvar for det ikke sker. Du har det juridiske, han det moralske,
> hvis du ikke forstår alvoren.

Nu er det jo ikke sikkert at den er så slidt at det ikke er forsvarligt at
køre i den.

Du kan da nemt få den kasseret ved syn, men det er da ikke af den grund
noget der automatisk giver køreforbud.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-09-04 17:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og du må ikke køre i en farlig bil, og som mekaniker har han et
> medansvar for det ikke sker. Du har det juridiske, han det moralske,
> hvis du ikke forstår alvoren.

Jeg forstår skam fint alvoren i situationen men når en mekaniker
begynder at opfatte mig som en blankocheck så siger jeg nej. Han kan
ringe og prøve at overtale og få lov til at skifte den eller jeg kan
vurdere om den er god nok til de næste 10km kørsel eller blot skal
transporteres hjem. De penge det koster at få den transporteret hjem og
så selv lave den kan snildt være billigere end at få mekanikeren til at
lave den.

mvh Bernhard

Fra : BJ

Dato : 06-09-04 16:23

KLIP

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt,
uden
> at spørge ejeren.

Så kan den glade bilejer og ejeren af det ordentlige værksted mødes i
byretten efterfølgende.

Bjørn Jørvad

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-04 21:03

alexbo skrev:

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt,
> uden at spørge ejeren.

Det koster kunder. Jeg har haft min Fieste hos Scaniadam i Ballerup til
periodisk fejl, på garentien, så lukkede de det værksted, og jeg måtte
bruge alternativt værksted, i Gladsaxe, de fik så bilen ind med samme fejl,
og sendte en regning. Jeg bruger ikke Scaniadam længer, nu er bilen skiftet
ud (nå, ok den holder stadig i carporten, men om en uges tid får jeg den
nye leveret) og det er ikke til en Ford.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-04 07:08

> [...]
>
> "Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Jeps, det gør ordentlige værksteder, de skifter det der er nødvendigt,

Havde min megger gjort det havde han aldrig lagt finger på min bil igen.

Det er jo ikke nogen gavebod hvor man bare skifter efter godt befindende.
Var det sket her i firmaet vi bare havde skiftet en dims i en kunde
computer - er du gal min mester havde skudt mig ved daggry.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 15:25

> [...]

> Var det sket her i firmaet vi bare havde skiftet en dims i en kunde
> computer - er du gal min mester havde skudt mig ved daggry.

NU ER DER JO FORSKEL!!, du kunne jo komme til at køre uskyldige ihjel. Håber
du har fattet situationens alvor.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-09-04 17:41

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>fattet situationens alvor

hvad får dig til at tro at situationen overhovedet er alvorlig ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-09-04 19:30

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> NU ER DER JO FORSKEL!!, du kunne jo komme til at køre uskyldige ihjel.
> Håber du har fattet situationens alvor.

Det er vi mange der har, men du har ikke fattet en disse af alvoren.
Intet værksted er interseret i at udskifte noget i en bil, som de ikke får
betaling for, og hvis de bare skifter noget der ikke er aftalt, så kan de
få meget svært ved at få nogen penge.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-09-04 20:24

> NU ER DER JO FORSKEL!!, du kunne jo komme til at køre uskyldige ihjel.
Håber
> du har fattet situationens alvor.

Hvad hvis det var dig der smed din bil på værksted, og mekken så vurdere at
der skal udskiftes dele, til en sum du ikke er i stand til at betale? Eller
han bare smidder den til pladesmed, eller hvad ved jeg.

Du er langt ude i hampen, når du siger en mekke bare skal skifte hvad han
finde rigtigt. Bliver sjovt at se når du skal ha lavet noget på dit hus, så
kommer du hjem efter en ferie, og så er der nyt tag, og hvad der eller
medføre, selv om du bare havde bestilt en hulmurs isolering... For DU JKAN
JO GODT SE DET ER FARLIGT MED ET DEFEKT TAG!!!!!, IKK?!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 05:36

For DU JKAN
> JO GODT SE DET ER FARLIGT MED ET DEFEKT TAG!!!!!, IKK?!

Nej, ikke for andre end mig. Men et defekt forhjulsophæng kan være det, og
jo jeg syntes mekkeren bør sige det først. Men han skal samtidig SKÆRE UD I
PAP hvad det handler om.

Fra : Claus Hviid

Dato : 06-09-04 20:51

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> At du risikere forhjulsophænget bryder sammen, hvis det var rigtigt
> kriminelt håber jeg han har nosser nok til bare at skifte den, uden at

Hvor er det helt præcist at man kan se at bærearmen er moden til
udskiftning? Jeg kan forstå at der skal skiftes ophæng, bærekugler osv. men
hele armen?
Forudsat at den ikke er gennemtæret, går sådan en stump vel ikke i stykker?

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 21:00

> [...]
men
> hele armen?
> Forudsat at den ikke er gennemtæret, går sådan en stump vel ikke i

Næh men en komplet bærearm er billigere end at købe 2 stk gummibøsninger og
en bærekugle for sig

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 15:35

> Næh men en komplet bærearm er billigere end at købe 2 stk gummibøsninger
og
> en bærekugle for sig

Jeg kan købe en ny, mit das alles, hos T.Svansen for 365,-. Og får den en
gang zinks-spray+Dinitrol, er den BEDRE , meget billigere end en org., og
jeg ved det- for min bror har lavet stuntet :). + Det er et h... §!"#¤ at
skifte de bøsninger, så alene derfor, byt til nyt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 15:57

> [...]
> jeg ved det- for min bror har lavet stuntet :). + Det er et h... §!"#¤ at
> skifte de bøsninger, så alene derfor, byt til nyt.

Jep og man kan skifte dem på ca. 45 min pr side på en mondeo

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-04 23:10

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:413c686c$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> bærearm var udskifningsmoden. Men syntes ikke liiige jeg har lyst til at
> give de 1800 eks moms en ny koster på denne side af den 1.

Hvor meget har sådan en Pøsjø trillet, siden den skal have skiftet bærearm?

M.v.h.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-04 07:05

> [...]
> højre
>
> Hvor meget har sådan en Pøsjø trillet, siden den skal have skiftet

Den nærmer sig de 110.000 og er fra '98

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 07:15

Dennis Pedersen wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> bærearm?
>
> Den nærmer sig de 110.000 og er fra '98

Skift dem begge.

Svigermors Ford Ka fik dem skiftet ved 33383km (nominelt 60.000km
service ???!) De kostede 876kr/stk ex moms og løn.
Udstødningen var også skudt og ventildækselpakningen lækkede voldsomt.
Det er en 97'er.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-04 09:41

> [...]
> service ???!) De kostede 876kr/stk ex moms og løn.
> Udstødningen var også skudt og ventildækselpakningen lækkede voldsomt.

Hvad er det for nogle halvfabrikata-biler folk finder sig i at køre rundt
i??!!

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 09:44

Henrik B. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle halvfabrikata-biler folk finder sig i at køre rundt
> i??!!

Tja, vi kørte 120.000km i den gamle Ascona og bærearmene holdt til
synsmandens hammer og diverse emsige meknikere.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-04 10:00

> Tja, vi kørte 120.000km i den gamle Ascona og bærearmene holdt til
> synsmandens hammer og diverse emsige meknikere.

Det er dét jeg mener. Ved godt at mange nyere biler har bærearme i alu, men
det betyder sgutte at de skal skiftes i tide og utide. Det betyder derimod
at det er noget lort bilproducenterne laver.

M.v.h.

Fra : Mogens

Dato : 07-09-04 21:53

> [...]
> give de 1800 eks moms en ny koster på denne side af den 1.
>
> Spørgsmålet er hvad sker der ved at køre videre?

Du skriver ikke hvorfor bærearmen skal skiftes. Skyldes det rust, er
ophængets styrke naturligvis svækket, om det er i en grad, så bilen er
farlig at køre i kræver efter min opfattelse besigtigelse af en sagkyndig.

Skyldes det at en bærekugle er slidt, og det på din bil ikke er muligt at
skifte kuglen alene, kræves vel også en sagkyndig besigtigelse, for at
afgøre om det er forsvarligt at køre i bilen. Men skyldes din mekanikers
anbefaling, at en bærekugle er slidt, skal du være opmærksom på, at en sådan
skade kan medføre væsentligt forringede køreegenskaber - nedsat aktiv
sikkerhed og et voldsomt dækslid.

mvh
Mogens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-09-04 07:11

"Mogens" <Mogens-Haugaard@FDF.dk> wrote in message

> [...]
> ophængets styrke naturligvis svækket, om det er i en grad, så bilen er
> farlig at køre i kræver efter min opfattelse besigtigelse af en sagkyndig.

Det er fordi jeg ved det ikke :)
Men taget resten af bilens rusttilstand i betragtning (null rust) - er jeg
stærkt tvivlende på det er p.g.a rust den skal skiftes.

> [...]
sådan
> skade kan medføre væsentligt forringede køreegenskaber - nedsat aktiv

Jeg har været ved at bore lidt i det ->og det tyder på det er bærekuglen
fordo den laver den velkendte "klonk" lyd. Så det må være bærekuglen der er
øj.

--
/Dennis
Pug 106GTI