Nogen der har noget at sige om en Seat Alh~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 09:03

Søster model til VW Sharan, så noget om den?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 16:28

Morten Fruergaard skrev i Message-ID:
<413c19c4$0$210$14726298@news.sunsite.dk>:

> Søster model til VW Sharan, så noget om den?

Jeg så du tidligere har stillet spørgsmål til 115 HK TDI.

Hvis du forstår tysk er dette et fantastisk forum <www.sgaf.de> - her er
jeg selv meldt til. Her er alt om teknik, ombygning osv.

Umiddelbart er den stort set identisk med Sharan (Galaxy er lidt mere
forskellig), men Sharan holder nok værdien bedre skulle man tro.

Sammenlign udstyrsniveauet på de forskellige modeller. Det er mit
indtryk (jeg har haft min i et par måneder) at der findes flest Sharan
Trendline på markedet.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 17:09

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg så du tidligere har stillet spørgsmål til 115 HK TDI.

Jep...

> Hvis du forstår tysk er dette et fantastisk forum <www.sgaf.de> - her
> er jeg selv meldt til. Her er alt om teknik, ombygning osv.

Tysk..., Nein.

> Umiddelbart er den stort set identisk med Sharan (Galaxy er lidt mere
> forskellig), men Sharan holder nok værdien bedre skulle man tro.

Ja, men det gør også at Seat er mere attraktiv for mig, som brugt, da jeg er
ligeglad med navnet...

> Sammenlign udstyrsniveauet på de forskellige modeller. Det er mit
> indtryk (jeg har haft min i et par måneder) at der findes flest Sharan
> Trendline på markedet.

Hvad har du?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 18:05

<413c8b89$0$202$14726298@news.sunsite.dk>:

> Tysk..., Nein.

Det er en skam. Der er guld-info der. Det er værd at oversætte med
Babelfish.

Der er også <http://www.fordgalaxy.org.uk/>

> Ja, men det gør også at Seat er mere attraktiv for mig, som brugt, da jeg er
> ligeglad med navnet...

Jow, men så får du jo også mindre når du sælger.

> Hvad har du?

Sharan 1.9 TDI 115 Hk Trendline Van. 10/2001 med 150K på klokken.
Efterinstalleret fartpilot, senere med efterinstalleret bordcomputer.
17'' alu. Sort.

Nok info? :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 18:42

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
> Jow, men så får du jo også mindre når du sælger.

Ja, men jeg tror at forskellen bliver mindre...
Og ved køb i dag, har jeg valget mellem en Seat der er 1 år nyere, 30.000 km
mere, men med klima, fartpilot, oliefyr, 6 elruder mv.

> Sharan 1.9 TDI 115 Hk Trendline Van. 10/2001 med 150K på klokken.
> Efterinstalleret fartpilot, senere med efterinstalleret bordcomputer.
> 17'' alu. Sort.
>
> Nok info? :)

Niks.

Pris og km, da du købte den?
var det svært at eftermontere bordcomputer?
Billede... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 18:56

<413ca14a$0$215$14726298@news.sunsite.dk>:

> Pris og km, da du købte den?

140K km - 138K kr privat.

> var det svært at eftermontere bordcomputer?

Er ikke sket endnu. Jeg får nok en mand i Tyskland til at gøre det. Det
koster ca 1K. Det kostede det også at få eftermonteret fartpiloten - VW
ville have 4K!

> Billede... .-)

Se Sharan-forummet!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 19:03

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
> 140K km - 138K kr privat.

OK.

> Er ikke sket endnu. Jeg får nok en mand i Tyskland til at gøre det.

OK. Hvad koster 1k? Montering eller inkl. dele? Hvis det er det hele, så er
det yderst interessant.

> Se Sharan-forummet!

hmm...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-09-04 20:54

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Er ikke sket endnu. Jeg får nok en mand i Tyskland til at gøre det. Det
> koster ca 1K. Det kostede det også at få eftermonteret fartpiloten - VW
> ville have 4K!

Det lyder interessant - hvor meget info er der i sådan en bordcomputer? Er
det ham her der installerer:
http://stores.ebay.de/Klawes-Kfz-Technik_W0QQsspagenameZl2QQtZkm eller har
jeg misforstået det?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 19:19

<413ca662$0$214$14726298@news.sunsite.dk>:

> OK. Hvad koster 1k? Montering eller inkl. dele? Hvis det er det hele,
> så er det yderst interessant.

Alles! OK, så skal man lige til ned omkring Hannover - jeg ved dog ikke
om han er begyndt officielt med bordcomputerne endnu - jeg skulle være
prøveklud (det var mig der sagde til ham at det kunne han jo udvide sin
gesjäft med).

Jeg kommer på de kanter 2-4 gange om året, så det er ingen omvej for
mig.

Om det kan installeres hurtigt og billigt et naturligvis afhængigt af
årgang osv.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 19:30

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
> Om det kan installeres hurtigt og billigt et naturligvis afhængigt af
> årgang osv.

Når jeg nu køber en søster til din slæde, så hører du nok fra mig...
Dvs. det er noget, han laver selv?
Kommer det til at ligne noget originalt?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 20:24

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38728&item=2489028605>

> Dvs. det er noget, han laver selv? Kommer det til at ligne noget
> originalt?

Ja og ja.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 20:34

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38728&item=2489028605

Det har den.. .-)

> Ja og ja.

OK.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 20:39

<413cbba6$0$208$14726298@news.sunsite.dk>:

> Det har den.. .-)

Ikke forstået? Husk at nævne mit navn... :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-04 05:28

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
> Ikke forstået? Husk at nævne mit navn... :)

Du sendte et link til en fartpilot...
Det har den bil, som jeg har kig på...

Hvis du sendte linktet for, at jeg viste, hvor jeg kunne få en bordcomputer,
så tak..
Jeg vil gerne høre når/hvis du får det i... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 21:34

..°o.O Thomas O.o°. skrev i Message-ID:
<413cc04c$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Det lyder interessant - hvor meget info er der i sådan en
> bordcomputer?

Gns hastighed (både tur + gemt), gns forbrug (både tur og gemt),
forbrug, køretid.

> Er det ham her der installerer:
> http://stores.ebay.de/Klawes-Kfz-Technik_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

Ja, men jeg ved som sagt ikke om han er officielt begyndt.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-04 07:32

> Gns hastighed (både tur + gemt), gns forbrug (både tur og gemt),
> forbrug, køretid.

Det lyder billigt med 1k for det hele - både ny arm, bordcomputer til
instrumentbræt og installation. Tør ikke tænke på hvad en VW forhandler
herhjemme ville tage

> Ja, men jeg ved som sagt ikke om han er officielt begyndt.

Skal nok lade være med at kontakte ham - du må meget gerne melde tilbage,
når du hører mere om dit projekt.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-09-04 17:24

<413d5581$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Det lyder billigt med 1k for det hele - både ny arm, bordcomputer til
> instrumentbræt og installation. Tør ikke tænke på hvad en VW
> forhandler herhjemme ville tage

Jeg har spurgt: de mener slet ikke det kan lade sig gøre, hvilket er
noget vrøvl. Man kan endda gøre det selv hvis man har VAG-COM og lidt
værktøj/fingerfærdighed (jeg har ingen af delene! :) )

Prisen er vistnok også midlertidig - det kan godt være den bliver €200,
men det skulle være det.

OK. Det skal jeg nok.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-09-04 17:26

<413d38dc$0$202$14726298@news.sunsite.dk>:

> Hvis du sendte linktet for, at jeg viste, hvor jeg kunne få en
> bordcomputer, så tak.

Det er samme sted.

> . Jeg vil gerne høre når/hvis du får det i... .-)

OK. Jeg skal nok prøve at huske at komme med feedback. Jeg har som sagt
fået monteret fartpilot der: alt i orden (det er med faktura og det
hele).