Kan det nu passe?
Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 08:34

"Det er den ellers så populære 1.8T 4-cylindrede dieselmotor, der vol­der
problemer."

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1890

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-09-04 08:47

Kim Kristensen wrote:
> "Det er den ellers så populære 1.8T 4-cylindrede dieselmotor, der vol­der
> problemer."
>
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1890

Det ser ud til at det er alm misligholdelse der udløser problemerne.
Den der smør' godt kør' godt - skift olie tit og der er færre problemer.

Mvh
Roberto

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 08:56

"Roberto Saldo" <mailto:rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
"Re: Kan det nu passe?"

> Det ser ud til at det er alm misligholdelse der udløser problemerne.
> Den der smør' godt kør' godt - skift olie tit og der er færre problemer.
>
> Mvh
> Roberto

Jeg tænker nu mere på 1,8T diesel, er der lavet sådan en. Det er muligt at der er,
men er 1,8T ikke en benzin?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-09-04 09:12

Kim Kristensen wrote:

> "Roberto Saldo" <mailto:rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Re: Kan det nu passe?"

> Jeg tænker nu mere på 1,8T diesel, er der lavet sådan en. Det er muligt at der er,
> men er 1,8T ikke en benzin?

Jo.

Hvorfor skulle de lave en 1.8 turbo diesel når der er en eksisterende 1.9L?

Mvh
Roberto

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 09:23

> [...]

> Jo.
>
> Hvorfor skulle de lave en 1.8 turbo diesel når der er en eksisterende 1.9L?

Præcis, så er det deres benzin eller dieselmotor som har problemet?

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 09:30

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jo.
>
> Hvorfor skulle de lave en 1.8 turbo diesel når der er en eksisterende
1.9L?

Helt klart en journalist-bøf, den findes ikke ;). Men det kan næsten være
lige meget, for prob. gælder alle motorer: De lange serviceintervaller
UDPINER olien, så hvis olien først skiftes når den beder om det, så skal det
være NU ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-04 13:10

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> UDPINER olien, så hvis olien først skiftes når den beder om det, så skal
det
> være NU ;).

Nope, så skulle det være for 2.000 km siden.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 15:10

"Jørgen M. Rasmussen" skrev i en meddelelse
"Re: Kan det nu passe?"

> [...]
> UDPINER olien, så hvis olien først skiftes når den beder om det, så skal det

Ja uden tvivl. Havde det været noget der dækkede DK havde jeg ikke været i tvivl
om at det var diesel det drejede sig om, men amerikanerne eksempelvis er vist ikke
til dieselmotorer i den størrelse. Eller kort "gælder det her benzin eller
dieselmotoren?"

Normale 10.000 km serviceintervaller er vel efterhånden undtagelsen, VW betaler
tilsyneladende for dem der har overholdt gældende relger på området. Det er kun
dem der ikke har fulgt reglerne der kan futte ned og købe en økonomipakke
tudekiks, for de skal naturligvis selv æde regningen. Nogle med langt
serviceinterval har snedigt nok forlangt hyppigere skift af motorolie og filter,
det tager næppe mere end 30 min. at få det skiftet.