Validere felter i excel
Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 08-09-04 09:19

Hejsa,

Jeg har brug for at få nogle oplysninger i en excel-fil. For at mindske
risikoen for tastefejl, så kunne jeg godt tænke mig at undersøge
oplysningerne med det samme de bliver tastet ind. F.eks. hvis der i feltet
telefonnummer bliver indtastet et tal på 7 cifre, så kunne den lige sige
"Næh hov, der mangler da vist et tal i dit telefonnummer."

Kan Excel sådan noget?

Mvh Nikolaj

P.S. Et link til en tutorial-agtig website vil være helt ok.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-09-04 09:41

Den 08 sep 2004 skrev Nikolaj Lundsgaard i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> hvis der i feltet telefonnummer bliver indtastet et tal på 7
> cifre, så kunne den lige sige "Næh hov, der mangler da vist et tal

Marker de celler det drejer sig om, og vælg menuen Data,
Datavalidering:

Under fanen Indstillinger vælger du
Tillad: Heltal
Data: Mellem
Minimum: 10000000
Maksimum: 99999999

Under fanen Fejlmeddelelse:
Titel: Næh hov
Fejlmeddelelse: der mangler da vist et tal i dit telefonnummer

Lars Klintholm

Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 08-09-04 10:01

> Marker de celler det drejer sig om, og vælg menuen Data,
> Datavalidering:
[...]

Nej, hvor er det cool!

Tusind tak,
Nikolaj

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-09-04 13:45

Den 08 sep 2004 skrev Nikolaj Lundsgaard i dk.edb.programpakker.ms-
office:

> Nej, hvor er det cool!

Hvad havde du regnet med?
Det er verdens bedste vi har at gøre med her

> Tusind tak,

Velbekomme

Lars Klintholm

Fra : Byens Bedste Frokost~

Dato : 22-09-04 17:24

I henhold til tidligere med validering, vil jeg gerne vide om det er muligt
at SIKRE sig at der bliver indtastet information i vigtige felter

/thomas K

Fra : Harald Staff

Dato : 22-09-04 18:57

Hei Thomas

Nei. Man kan ikke tvinge noen til noesomhelst med en computer, den eneste
sikring man kan ha er å forhindre at C skjer medmindre forutsetning A og B
er tilstede.

HTH. Beste hilsen Harald

"Byens Bedste Frokoststed" <kongenshave@kongenshave.com> skrev i melding