Automatisk åbne Excel ved lukning af Word
Fra : rondo

Dato : 06-09-04 10:32

Jeg har brug for at lave en makro eller lignende, som gør, at når jeg
lukker et Word-dokument af en bestemt type, så skal et bestemt
Excel-ark automatisk åbne op. Det skal bruges til, at nogle brugere
skal udfylde et skema i Word, og når de er færdige med dette, skal de
indtaste nogle oplysninger om skemaet i et Excel-ark. Desværre glemmer
de ofte dette, og derfor ville det være smart, hvis Excel-arket
automatisk åbnede op, når de lukkede Word-dokumenetet. Kan dette
overhovedet lade sig gøre?

Med venlig hilsen
Ronnie

Fra : Harald Staff

Dato : 06-09-04 13:52

Hei Ronnie

Plasser denne i ThisDocument-modulen:

Private Sub Document_Close()
Dim XLapp As Object
Dim Wb As Object
On Error Resume Next
Set XLapp = GetObject(, "Excel.Application")
If XLapp Is Nothing Then
Set XLapp = CreateObject("Excel.Application")
End If
On Error GoTo 0
XLapp.Visible = True
Set Wb = XLapp.workbooks.Open("C:\Temp\Book1.xls")
Set XLapp = Nothing
End Sub

HTH. beste hilsen Harald

Fra : rondo

Dato : 10-09-04 13:48

Tak for hjælpen - men nu er jeg desværre lidt af en novice indenfor
området, så kan jeg få en forklaring på, hvordan jeg finder frem til
ThisDocument-modulet?

Mvh
Ronnie

Fra : Harald Staff

Dato : 10-09-04 13:49

Åpne dokumentet.
Klikk Alt F11.
Du skal finne den i "project explorer" oppe venstre. Dobbelklikk den der.