Modtage mail hos anden person?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 13:04

Hej igen, spørgsmålene kommer i en flydende strøm fra mig nu!

Keld har ADSL fra TDC, og jeg selv fra Cybercity.

Når jeg er hos ham, kan jeg jo ikke hente mails.

Derfor har jeg i /Systemindstillinger/konti, oprettet en konto, der
selvfølgelig hedder: Hos Keld!

Har intastet mit navn og mailadresse,
Indg. SMTP: pop3.mail.dk
Brugernavn: Kelds, en masse tal.
Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk

Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

Hvad gør jeg forkert?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-09-04 13:15

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> wrote in message
> [...]
> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk
>
> Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

Du gør sådanset intet forkert .. du forbinder til Kelds
mail konto og du får fat i hans mail konto. Det er som
det skal være.

Det er ikke dit navn og din mail adresse der afgør hvilken
konto du forbinder til .. det er brugernavn og password der
afgør det.

Hvis du vil i kontakt med din mail boks skal du bruge
dit brugernavn og dit password men jeg tvivler på at
Cybercity tillader dig at gøre det fra en TDC konto.
Men .. du kan da prøve.

Alternativt skal du nok tilgå din mail via Cybercitys
webmail .. det virker overalt og fra alle internet opkoblinger.

Regards

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 13:25

In article <1094472874.6117.0@lotis.uk.clara.net>,
"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote:

> Hvis du vil i kontakt med din mail boks skal du bruge
> dit brugernavn og dit password men jeg tvivler på at
> Cybercity tillader dig at gøre det fra en TDC konto.
> Men .. du kan da prøve.

Tror du virkelig CC blander sig i det? Det ville da være en enorm gene,
hvis man opholder sig meget udenfor sit hjem.

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-09-04 13:35

"Christian Bech" <christian.bech@mail.tele.dk> wrote in message

> Tror du virkelig CC blander sig i det? Det ville da være en enorm gene,
> hvis man opholder sig meget udenfor sit hjem.

Det er meget længe siden jeg har benyttet CC men
jeg mener at kunne huske der var noget i den retning.

Regards

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-04 17:55

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Tror du virkelig CC blander sig i det? Det ville da være en enorm gene,
> hvis man opholder sig meget udenfor sit hjem.

CC har en hæderlig webmail, som man godt kan tilgå fra TDC.

Jeg har iøvrigt hørt på CC's kombinaion af IP-telefoni og ADSL - det
leverer de ikke her ud i Jylland.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 20:31

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> CC har en hæderlig webmail, som man godt kan tilgå fra TDC.

Hvis man ofte skal på via en anden forbindelse er det dælme irriterende
at være begrænset til webmail.

> Jeg har iøvrigt hørt på CC's kombinaion af IP-telefoni og ADSL - det
> leverer de ikke her ud i Jylland.

Skriv til Simon Skals - han var så venligt stemt overfor Jylland.

Selv er jeg ganske godt tilfreds med, at jeg omsider har fået taget mig
sammen til at få ADSL. IP-telefoni kan så vente et par hundrede år, men
jeg skal da nok tilat lege med Skype.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-04 21:57

nospam.ebbesen@mail.dk (Christian Bech) writes:

> Hvis man ofte skal på via en anden forbindelse er det dælme irriterende
> at være begrænset til webmail.

Korrekt.

> [...]
>
> Selv er jeg ganske godt tilfreds med, at jeg omsider har fået taget mig
> sammen til at få ADSL. IP-telefoni kan så vente et par hundrede år, men

Halloooo! Man kan spare penge på møjet....

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 22:05

> Halloooo! Man kan spare penge på møjet....

Ikke på Simon Skals.

Jeg bruger IP-telefoni til daglig og er ikke specielt imponeret over
kvaliteten. Desuden skal pointen vel også være, at dem man ringer til
bruger IP-telefoni.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-04 22:28

> [...]

> Jeg bruger IP-telefoni til daglig og er ikke specielt imponeret over
> kvaliteten. Desuden skal pointen vel også være, at dem man ringer til

Ikke med Cybercitys løsning (svjkf).

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 22:36

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Ikke med Cybercitys løsning (svjkf).

Det er vel ikke gratis, men der er måske penge at spare alligevel?

Nuvel, jeg skal have et fastnetnummer til min ADSL, så jeg slipper
alligevel ikke. Derudover skal jeg også betale til Bolignet Århus, så
set i fht. mit behov har jeg egentlig rigeligt med muligheder.

--
Christian

Fra : Jens

Dato : 06-09-04 20:35

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> CC har en hæderlig webmail, som man godt kan tilgå fra TDC.

Jeg har endnu ikke hørt om en ISP, der ikke lader én hente post hos
andre udbydere via POP3. Begrænsninger vedr. mail er altid på SMTP
(afsendelse) a.h.t. muligheden for at dæmme op for SPAM.
--

Jens F

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 16:05

> [...]

> Det er ikke dit navn og din mail adresse der afgør hvilken
> konto du forbinder til .. det er brugernavn og password der

Ja, og det er jo osse logisk, men troede af een eller anden grund, at
man kunne oprette seperat konto til de forskellige udbydere.

> Hvis du vil i kontakt med din mail boks skal du bruge
> dit brugernavn og dit password men jeg tvivler på at
> Cybercity tillader dig at gøre det fra en TDC konto.
> Men .. du kan da prøve.

Her har jeg en ide om at det er omvendt, at det er TDC, der ikke vil
tillade at bruge deres SMTP server, hvis man ikke er abbonnent :-/

> Alternativt skal du nok tilgå din mail via Cybercitys
> webmail .. det virker overalt og fra alle internet opkoblinger.

Min mail er en pop3 yahoo mail, så jeg tager den bare via browseren, men
Mail er jo nemmere
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-09-04 16:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Her har jeg en ide om at det er omvendt, at det er TDC, der ikke vil
> tillade at bruge deres SMTP server, hvis man ikke er abbonnent :-/

Det er det _ikke_.
SMTP servere bruges til at _sende_ email.
Tror du ikke, at du bare har problemer med at sende email, når du er på
Kelds TDC opkobling. Du burde kunne modtage uden problemer.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 19:08

> [...]
> Tror du ikke, at du bare har problemer med at sende email, når du er på
> Kelds TDC opkobling. Du burde kunne modtage uden problemer.

Ja, ved ikke hvad der er gået galt 1. gang, men prøver igen ved
førstkommende lejlighed
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-09-04 19:52

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Ja, ved ikke hvad der er gået galt 1. gang, men prøver igen ved
> førstkommende lejlighed

Som Rene har skrevet, er det _kun_ udgående post, du kan have problemer
med.
Ret indstillingerne, som Rene beskriver.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-09-04 13:17

Lone Schmidt wrote:

> [...]
> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk
>
> Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

det er da klart at du får kelds indbakke, du har jo autoriseret dig som
keld. Du skal autorisere dig med dine egne oplysninger uanset hvor du er.

JonB

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-09-04 13:20

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> wrote in message

For lige at uddybe det ...

> Har intastet mit navn og mailadresse,
Det er uden betydning hvad du skriver her
du kunne f.eks. skrive polle fra snave det
betyder intet.

> Indg. SMTP: pop3.mail.dk
Det er TDC`s mail server .. dine mails
ender på en cybercity server og kan ikke tilgås
via denne server.

> Brugernavn: Kelds, en masse tal.
> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
Det brugernavn og password lukker dig ind i Kelds
mailboks og giver dig adgang til hans mails. Alle disse
oplysninger relaterer på ingen måde til din mailboks
hos cybercity

Regards

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 13:22

In article <1gjp1ys.c6ie3a1ocssp4N%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk
>
> Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

Ikke noget - udover at du har sat den op til at checke Kajs post. Det
kan naturligvis også være meget sjovt, men du er nok på kanten af loven
om brevhemmelighed

Din post kommer jo ikke pludseligt til Kajs server og konto, fordi du er
hos ham, så pop3 er stadig CC's. Brugernavnet er dit eget - det er jo
din egen konto, du vil checke. Passwordet ligeledes. Forskellen er
SMTp-serveren. Her skal du bruge Kajs.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 16:05

> [...]

> Ikke noget - udover at du har sat den op til at checke Kajs post. Det
> kan naturligvis også være meget sjovt, men du er nok på kanten af loven

Det er nu Keld, der er ingen Kaj i mit liv!

Men bare rolig, Keld gav selv passwordet, og sad ved siden af, og de
fleste mails var sgu´fra mig selv!

Samtidig strider det mod min natur at "snage", og med hjernen ved jeg at
det ville blive min ulykke at begynde, for jeg tror at man overskrider
en vigtig "egenmoralsk", grænse, der gør at man (jeg) ikke kan se sig
selv i øjnene.

Og hvis Keld er i tvivl om jeg "kigger med", så kan han jo bare ændre
password.

> [...]
> hos ham, så pop3 er stadig CC's. Brugernavnet er dit eget - det er jo
> din egen konto, du vil checke. Passwordet ligeledes. Forskellen er

Ja, men har prøvet den model, men det lykkedes ikke :-/

Derfor kom hans brugernavn og PW på banen.

Jeg prøver igen næste gang, tak for hjælpen til alle
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 20:38

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det er nu Keld, der er ingen Kaj i mit liv!

Det kan vel være det samme. Det er trods alt Keld, der har hånden oppe i
Kaj.

Hvordan du så passer ind i billedet, har jeg ikke regnet ud. Carla?

--
Christian

Fra : Jens

Dato : 06-09-04 14:31

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Hej igen, spørgsmålene kommer i en flydende strøm fra mig nu!
>
> Keld har ADSL fra TDC, og jeg selv fra Cybercity.
>
> Når jeg er hos ham, kan jeg jo ikke hente mails.

Det kan du godt, hvis du gør det rigtigt.

> Derfor har jeg i /Systemindstillinger/konti, oprettet en konto, der
> selvfølgelig hedder: Hos Keld!
>
> Har intastet mit navn og mailadresse,
> Indg. SMTP: pop3.mail.dk

Indgående er POP3. Du skal bruge: vip.cybercity.dk

> Brugernavn: Kelds, en masse tal.

Som brugernavn skal du bruge det samme som du bruger hjemme (Cybercitys)

> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"

Brug dit eget password til din Cybercity-mail-konto

> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk

Den er til gengæld rigtig. Cybercity vil ikke lade en TDC-kunde bruge deres
mailserver til at sende post ud i verden.
--

Jens F

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-09-04 16:57

Hej Lone

Har din udbyder ikke mulighed for, at du kan læse post på webmail? - I
så tilfælde kan du blot gå ind på deres hjemmeside, vælge webmail og
indtaste dit brugernavn og password, så skulle du kunne se din post,
uanset hvor du befinder dig. Den metode kan jeg fx. bruge på Stofanet.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 19:08

> [...]
> indtaste dit brugernavn og password, så skulle du kunne se din post,
> uanset hvor du befinder dig. Den metode kan jeg fx. bruge på Stofanet.

Hej Erik Richard.

Jo det går fint, der er ikke problemer med at læse mails via browseren.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-09-04 18:45

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Keld har ADSL fra TDC, og jeg selv fra Cybercity.
>
> Når jeg er hos ham, kan jeg jo ikke hente mails.

Jo, men ikke sende.

> [...]
> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk
>
> Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

Nu har der været mange svar, hvori man kunne finde løsningen, men jeg
synes det blev lidt rodet. Her er hvad du skal gøre:

1. I Mail skal du vælge Indstillinger og Konti.

2. Nederst ser du en menu der hedder "Server til udgående post". Den
står sikkert til "vip.cybercity.dk". Her skal du vælge "Tilføj server"
og skrive "smtp.mail.dk".

3. Når du er hos Keld skal den stå til "smtp.mail.dk" og når du er
hjemme skal en stå til "vip.cybercity.dk".

Du skulle meget gerne kunne hente mails uanset hvor du er, men en
Internet-udbyder tillader som regel kun at man _sender_ mails via deres
egen SMTP-server. Derfor skal du skifte til TDC's når du er hos Keld,
men det har ingen betydning for dine mails, så andre kan ikke se hvor
du sender fra.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-09-04 20:17

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]

> egen SMTP-server. Derfor skal du skifte til TDC's når du er hos Keld,
> men det har ingen betydning for dine mails, så andre kan ikke se hvor

Tak for Jeres svar, jeg har heldigvis ikke problemer med at oprette ny
konto og tilføje SMTP servere, jeg har åbenbart bare fået noget galt i
halsen :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-09-04 22:20

> [...]

> Password: Kelds PW til "Brugernavnet"
> Udg. SMTP: smtp.mail.tele.dk
>
> Men problemet er at jeg får hans indbakke, der er noget galt!

Du burde da sagtens kunne hente dine mails hos Keld.

Ofte er det svære at sende dem, da ens SMTP er ens udbyder, men det kan
afhjælpes ved at taste flere SMTP'er ind.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-09-04 04:55

> Du burde da sagtens kunne hente dine mails hos Keld.
>
> Ofte er det svære at sende dem, da ens SMTP er ens udbyder, men det kan
> afhjælpes ved at taste flere SMTP'er ind.

Ja, men det må være mig der har klokket i det, så prøver bare igen

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens

Dato : 07-09-04 05:54

> Ja, men det må være mig der har klokket i det, så prøver bare igen

Dit ordvalg ("...det må være mig...") antyder, at Du ikke er helt med
på, hvor du har klokket i det.

Det fremgår et andet sted i tråden, at Du har en POP3-konto hos Yahoo.
Det er brugernavn og password derfra Du skal bruge, og POP3-serveren
hedder formentlig mail.yahoo.dk (eller mail.yahoo.com).

Hvis du også vil sende mail via Kelds ADSL skal du bruge samme
SMTP-server som Keld gør.

Pøj-pøj
--

Jens F

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-09-04 12:09

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]

> hedder formentlig mail.yahoo.dk (eller mail.yahoo.com).
>
> Hvis du også vil sende mail via Kelds ADSL skal du bruge samme

Merci buko, er med nu
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge