Mac
Fra : Flash G

Dato : 04-09-04 20:09

Jeg har set mig temmelig varm på den nye mac, men må desværre erkende, at
finanserne som studerende ikke strækker.

Er der nogle som ved om det er muligt at købe en mac i Sverige toldfrit, ala
"taxfree for tourists"

Eller findes der nogle butikker, som sælger mac mecd farvorable priser til
studerende?

Venlig hilsen

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-04 20:16

Flash G <whatever@whoever.dk> wrote:

> Eller findes der nogle butikker, som s?lger mac mecd farvorable priser til
> studerende?

officeline giver 5% imod forvisning af gyldigt studiekort.

Der er osse fornylig åbnet en education del på den danske Applestore.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-04 22:19

In article <tsgp02-jj.ln1@ibog.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> officeline giver 5% imod forvisning af gyldigt studiekort.
>
> Der er osse fornylig åbnet en education del på den danske Applestore.

Desværre er priserne på Mac næsten ens fra butik til butik. Der er ikke
rigtig nogen billige steder. Som nævnt kan man få en smule rabat som
studerende nogle steder. Men ellers har alle forhandlere stort set ens
priser. Apple har jo deres egen Apple Store, der sælger på nettet. Det
siges, at hvis forhandlerne skal holde de priser, og det er de jo næsten
nødt til, så tjener de ikke ret meget. Der er derfor meget lidt at sætte
prisen ned af. Man kan dog ofte spare en del ved at køre ekstra RAM et
andet sted. Apple er ret dyr med RAM.
Du spørger om Sverige. Der har været folk, der har fortalt, at
de har købt Mac i Sverige, Tyskland eller endda i USA. Det har vist især
været bærbare, hvor fragtprisen er til at overkomme. Ulempen er, at
tastaturet ofte ikke er dansk. Jeg har dog hørt, at man kan købe i
Tyskland og bestille med dansk tastatur. Styresystemet Mac OS X og de
fleste programmer er ens på alle sprog. Sprogene kommer bare som
moduler, man kan lægge til. Derfor kan du normalt vælge dansk som sprog
i styresystemet, selv om du køber f.eks. i Tyskland. Det samme gælder en
del, men ikke alle programmer. Der er nogle, der ikke er oversat til
dansk. Måske er der andre, der vil fortælle om deres erfaringer med at
købe i udlandet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-04 01:59

Hej Martin

Flash G wrote:
> [...]
> finanserne som studerende ikke strækker.
>
> Er der nogle som ved om det er muligt at købe en mac i Sverige toldfrit, ala

Nej, det kan man ikke. Og selvom man kunne, så ville garantien ikke
gælde i Danmark, med mindre det drejer sig om en bærbar.

> Eller findes der nogle butikker, som sælger mac mecd farvorable priser til
> studerende?

Bl.a. OfficeLine giver rabat til studerende mod forevisning af gyldigt
studiekort. Du kan evt. ringe til dem på 70215350 og spørge. Desuden kan
OfficeLine også tilbyde financiering via HandelsFinans.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>