"rigtige" højtalere, bluetooth?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 05:42

Hej igen

Jeg har googlet på højtalere (ikke headset) og BT, det eneste jeg kan
finde er noget fra 2001, om at B&O arbejder på det :-/

Er der nogle af Jer, der ved om det findes, eller er på trapperne?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-04 08:29

In article <1gjkt0o.t55puu2otzixN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
> finde er noget fra 2001, om at B&O arbejder på det :-/
>
> Er der nogle af Jer, der ved om det findes, eller er på trapperne?

iMac har da indbyggede højttalere
Jeg tænkte, da jeg så dit indlæg, at det kan da ikke passe. Men du har
ret. Masser af skriverier og planer, men intet konkret. Produkter der er
vist på udstillinger, men ikke i produktion endnu. Jeg kan dog ikke
forestille mig, at det ligefrem forbedrer lydkvaliteten.

<http://www.dlink.com/products/?pid=290>
<http://www.electronicstalk.com/news/cam/cam131.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-09-04 11:19

> [...]
> vist på udstillinger, men ikke i produktion endnu. Jeg kan dog ikke
> forestille mig, at det ligefrem forbedrer lydkvaliteten.

Er båndbredden ikke for lille på BT til ordentlig lyd? Jeg mener den
ligger mellem 700-1000 kbit og derfra ryger der vel noget til
protokoller og den slags, og hvis forbindelsen ikke er 100%, så er
bånbredden endnu mindre.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Tom

Dato : 04-09-04 11:52

Der findes trådløse systemer.. tænkt bare på de mange hovedtelefoner der er
trådløse..
Måden det løses på, da "at spille meget højt" je sonder MEGET strøm afsted,
er ved at selve lyden sendes hen til højtalerne, trådløst.
Og så styres højtalerne ( der alle har indbygget forstærker) med en fjern
betjening..
Ret avanceret og forbandet dyrt..
Tom

PS
Jeg har faktisk ikke set nogle færdige systemer, men har blot været med til
at etablere sådanne systemer.. Det er MEGET dyrt..( bla til konferencer)
Indtil Apple lige finder på noget !!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 17:37

> [...]
> vist på udstillinger, men ikke i produktion endnu. Jeg kan dog ikke
> forestille mig, at det ligefrem forbedrer lydkvaliteten.

Ifølge dine glimrende links er det da på vej, men som jeg kan se det,
desværre ikke til Mac endnu.

Meningen er at få ordentlig, ledningsfri musik i soveværelse og køkken.

Desværre kan jeg forstå at der netop er problemer med lyden, så jeg
venter til de udvikler noget der er bedre, det skal nok komme!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-04 18:36

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Meningen er at få ordentlig, ledningsfri musik i soveværelse og køkken.

en henry kloss radio tilsluttet en airportExpress er det ikke
nogenlunde hvad du søger?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 19:06

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> en henry kloss radio tilsluttet en airportExpress er det ikke
> nogenlunde hvad du søger?

Hvad er en "henry kloss radio" ?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-04 19:37

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvad er en "henry kloss radio" ?

en pæn lille elegant radio med anstændig lyd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-04 21:56

In article <ejep02-sg.ln1@ibog.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> en pæn lille elegant radio med anstændig lyd.

Sjovt nok skulle jeg til at foreslå det samme. Vi har en Model One i
køkkenet og en Model Three clock-radio med den ekstra højttaler med
indbygget vækkeur i soveværelset. Det er bare kræs. Moderen
transistorradioer eller ghettoblastere er forfærdelige. Vi købte en Sony
til børneværelset. Den kostede vist kr. 1.600,-, så den burde da være i
orden. Den er simpelthen så kompliceret, at ingen kan finde ud af at
betjene den. Knapperne hedder noget andet, end man er vant til. Det er
Mode, Operat, Source og knapper med alle mulige forkortelser. Og så skal
den have backup-batteri for at huske de faste stationer.
Nå, men tilbage: Jeg drømmer også lidt om et Henry Kloss
stereoanlæg i stuen. Lige nu har vi kun B&O's transistor Beosound 1, og
jeg havde lidt bøvl med at finde et DIN-kabel, så den kunne sluttes til
Airport Expressen. Det var alle tiders med et Henry Kloss anlæg sluttet
til i stedet. Så kunne man spare cd-afspilleren. Alternativt kan man jo
slutte iPod'en til. Og det vil jeg også foreslå Lone. Hvis du vil have
nem adgang til din musik i køkken etc., så kunne du jo have en passende
radio og have en diskret ledning liggende, som du sluttede iPod'en til,
når du ville høje musik. Det er jo ikke så bøvlet. Den er jo nemmere at
have tændt end computeren, der kan larme og finde på at gå på standby.
Vi må hellere udløse spændingen og komme med en URL. Jeg blev i
øvrigt så stor fan af Henry Kloss, at jeg købte nogle (billige) Creative
højttalere til computeren (kr. 299,- mener jeg). Henry Kloss var med til
at grundlægge Creative, men solgte det senere. Øh eller var det omvendt?
Blev firmaet solgt til Creative? Ja sådan var det vist. Så højttalerne
skiftede navn. Men man kan stadig finde de gamle modeller, hvor der står
Henry Kloss bagpå. Her er en URL til Tivoli Audio. Læg mærke til den
specielle iPod-udgave af PAL:

<http://www.tivoliaudio.com/home.php>

Og den danske, som jeg synes er mere bøvlet, end den plejer:

<http://www.hetlandnordic.com/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-09-04 05:38

> [...]
> specielle iPod-udgave af PAL:
>
> <http://www.tivoliaudio.com/home.php>
>
> Og den danske, som jeg synes er mere bøvlet, end den plejer:

Tak for dine link, de sagde ret meget, nemli at jeg synes at Kloss ser
for klosset ud!

De er for "retro agtige" til mig, men er selv varm på en JBL "on stage",
(den runde til ipod)

Håber at lyden er god :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-04 00:01

In article <1gjmm7f.1pxswgi1tnrurkN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> [...]

> for klosset ud!
>
> De er for "retro agtige" til mig, men er selv varm på en JBL "on stage",

Hvorfor tror du, vi er så glade for Henry Kloss' produkter? Det er da
først og fremmest pga. lydkvaliteten. Der er noget ægte og ligefremt
over den. De fleste moderne transistorradioer og andre kompakte lydanlæg
i samme prisklasse har fået lyde manipuleret elektronisk for at
kompensere for de begrænsninger, der er i de små kabinetter og den lave
pris. Og det er langt fra alle, der slipper særligt heldigt fra det.
Henry Kloss har i stedet optimeret kabinetter og højttalere, så de giver
god lyd uden elektronisk manipulation. Vores Model Three med ekstra
stereohøjttalere slår i hvert fald alle andre clockradioer, jeg har set.
OK, sættet er nok også lidt dyrere end den gennemsnitlige clockradio.
Men det er da klart, at man ikke skal sammenligne med et stort og dyrt
hi-fi-anlæg. Det vil selvfølgelig kunne lyde bedre, men det er jo også
dyrere og fylder en del mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 09-09-04 14:18

> [...]

> finde er noget fra 2001, om at B&O arbejder på det :-/
>
> Er der nogle af Jer, der ved om det findes, eller er på trapperne?

Bluetooth har ikke båndbrede nok til at transmittere lyd i CD kvalitet
(stereo, 44 kHz, 16bit). Men bluetooth har båndbrede nok til at
transmittere data, der indholder komprimeret lyd. Modtageren skal bare
pakke lyddata ud igen. Det kan gøre i en dims, der ikke fylder mere en
en tandstiksaske.

Det findes pt. ikke som kommerciel produkt, men som gør-det-selv
løsning. Projektet hedder Bluemp3 og understøtter OS X.
http://www.heise.de/ct/ftp/projekte/bluemp3/

Som Apple kunde kan du købe en Airport Express og bruge trådløs Lan i
stedet for bluetooth.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-09-04 23:30

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> transmittere data, der indholder komprimeret lyd. Modtageren skal bare
> pakke lyddata ud igen. Det kan gøre i en dims, der ikke fylder mere en

WOW, kanontip!
Den komprimerede lydpakke, er det cd kvalitet?

> Det findes pt. ikke som kommerciel produkt, men som gør-det-selv
> løsning. Projektet hedder Bluemp3 og understøtter OS X.
> http://www.heise.de/ct/ftp/projekte/bluemp3/

Mein deuche sind sehr ganse elendich!!

> Som Apple kunde kan du købe en Airport Express og bruge trådløs Lan i
> stedet for bluetooth.

Tak for rådet, som jeg skrev i tidligere tråd, så står den også på
indkøbslisten

Men kan Airport Express kommunikere med et sæt højtalere alene? :-/
Skal der ikke være en form for forstærker eller lign.?
(Bær over med mig! )

Kan jeg med LAN koble trådløs printer til, ja ikke?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-04 00:55

In article <1gjvf7x.1qyjw3yymuoowN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Men kan Airport Express kommunikere med et sæt højtalere alene? :-/
> Skal der ikke være en form for forstærker eller lign.?

Jo, men det har almindelige computerhøjttalersæt og højttalere til
Walkman, iPod og den slags. De skal derfor sluttes til lysnettet også.

> Kan jeg med LAN koble trådløs printer til, ja ikke?

AirPort Express har en USB-port. Den kan du sætte en almindelig printer
med USB-stik i. Så kan din Mac finde den vha. Rendezvous.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-04 08:31

> [...]
>
> AirPort Express har en USB-port. Den kan du sætte en almindelig printer
> med USB-stik i. Så kan din Mac finde den vha. Rendezvous.

Okay, det lyder godt. Mere og mere "ledningsfrit", skønt!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone