Øee, har sgu ikke helt styr på sync :-(
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 05:42

Hej i gruppen

Nu har jeg tømt min adr. bog i mobiltlf. og ordnet adr. bog i Mac, for
derefter kun at få de relevante "grupper" ( navne) med.

Når jeg så synkroniserer, vælger jeg een gruppe ad gangen: arbejde,
venner, familie, osv.

Problemet er at nogle gange laver den dobbelte grupper i Mac´s adr. bog,
og det er de forkerte navne i nogle af grupperne.

Og det er endnu ikke lykkedes mig at få alle grupperne over i telefonen,
uden at nogle at dem forsvinder

Kan man ikke få den til kun at overføre navne til mobil, og ikke lægge
noget fra mobil i Mac?

Har også prøvet at lave en gruppe til eet visitkort, og sende som
arkiv, men der kommer kun eet navn eller intet på mobilen.

Selvom jeg sletter alle kontakter i mobil, henter den så noget fra SIM
kortet, når jeg synkroniserer?
Ja, mon ikke det er det , der er galt, jeg har jo bedt den arkivere på
SIM kort.

Håber at der er nogle der forstår mit forvirret nødråb!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-09-04 11:17

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> derefter kun at få de relevante "grupper" ( navne) med.
>
> Når jeg så synkroniserer, vælger jeg een gruppe ad gangen: arbejde,

Hvorfor tager du ikke hele molevitten? Din mobiltelefon har sikkert
også felter for email-adresser og så har du jo alle dine bekendtes
adresser mig dig altid. Det synes jeg er meget smart.

> [...]
> og det er de forkerte navne i nogle af grupperne.
>
> Og det er endnu ikke lykkedes mig at få alle grupperne over i telefonen,

Jeg har aldrig brugt grupper i Adressebogen, men da man vist kun kan
vælge én gruppe, så tror jeg at alle der skal i mobilen skal være i
denne ene gruppe. Hvis du syncer en gruppe af gangen, kunne jeg godt
forestille mig at den fjerner dem, der ikke lige ligger i den aktuelle
gruppe.

> Kan man ikke få den til kun at overføre navne til mobil, og ikke lægge
> noget fra mobil i Mac?

Jo da. Du vælger "Nulstil alle enheder..." fra Arkiv-menuen i iSync.
Her vælger du at alle andre enheder skal nulstilles og at data skal
komme fra din Mac.

> Håber at der er nogle der forstår mit forvirret nødråb!

Jeg har forsøgt...

Husk forresten lige at lave backup af Adressebogen INDEN du leger med
iSync. Det gøres nemmest direkte fra programmets Arkiv-menu. Der kan
nemlig godt gå kuk i det (som du har opdaget) og det er irriterende,
hvis man lige har ryddet op i sin adressebog.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 15:58

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]

> også felter for email-adresser og så har du jo alle dine bekendtes
> adresser mig dig altid. Det synes jeg er meget smart.

René, du har så ganske ret, for på mobilen kommer de alligevel til at
ligge i een stor gruppe.

> Hvis du syncer en gruppe af gangen, kunne jeg godt
> forestille mig at den fjerner dem, der ikke lige ligger i den aktuelle
> gruppe.
ja, jeg har selv haft samme tanke, hvis det ikke var fordi det er
lykkedes mig at få flere grupper over, før den pludselig reducerer
navnene.

> Jo da. Du vælger "Nulstil alle enheder..." fra Arkiv-menuen i iSync.
> Her vælger du at alle andre enheder skal nulstilles og at data skal
> komme fra din Mac.

Aha! Lys over sagen
Hvis man ikke lige har tid at sætte sig ind i det, virker ordet
"nulstil" ofte temmelig skræmmende!

> Jeg har forsøgt...
Du har sgu´gjort det godt! Tak René

> [...]
> nemlig godt gå kuk i det (som du har opdaget) og det er irriterende,
> hvis man lige har ryddet op i sin adressebog.

Og tak igen, vigtigste detalje, som desværre ofte smutter i farten

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-09-04 16:30

> René, du har så ganske ret, for på mobilen kommer de alligevel til at
> ligge i een stor gruppe.

Ja, det er ikke alt der bevares imellem enheder, desværre.

> Aha! Lys over sagen
> Hvis man ikke lige har tid at sætte sig ind i det, virker ordet
> "nulstil" ofte temmelig skræmmende!

Ja, ordvalget kunne måske godt være bedre. Jeg er faktisk ikke klar
over hvad det hedder i den engelske version.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-04 17:28

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> René, du har så ganske ret, for på mobilen kommer de alligevel til at
> ligge i een stor gruppe.

husk at en kontak fra Adressbook.app godt kan være medlem af flere
grupper. Jeg har en gruppe (telefon), som jeg syncer da jeg ikke se
nogen grund til at have +500 kontakter på min telefon. (tvivler på at
de kan være der). Menuene på en R520 er ret langsomme som det kan være
en prøvelse at browse sig gennem 50 kontakter.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 18:38

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> de kan være der). Menuene på en R520 er ret langsomme som det kan være
> en prøvelse at browse sig gennem 50 kontakter.

Hej Morten

Tak for reminderen,
detaljen med kontakt i flere grupper, var smuttet!

Netop for ikke at få mere end de mobilrelevante kontakter med,
ordnede jeg adr.bogen i grupper, og slettede mobil tlf.bogen.

Så regnede jeg med at kunne starte på en frisk

Men René har vist vejen : Nulstil!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-04 19:04

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Så regnede jeg med at kunne starte på en frisk
>
> Men René har vist vejen : Nulstil!

telefonen ja, men ikke adressebogen - opret en ny gruppe der og hiv de
kontakter derover du vil ha på din telefon - og sync denne gruppe.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-09-04 19:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> telefonen ja, men ikke adressebogen - opret en ny gruppe der og hiv de
> kontakter derover du vil ha på din telefon - og sync denne gruppe.

Jeg er igang

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge