/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Servertest
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 06:44

Kan I komme ind her?

http://www.dagogtid.no/

Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.

v.h
Martin

 
 
Magnus Marius Rohde (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Magnus Marius Rohde


Dato : 03-09-04 08:12

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Kan I komme ind her?
>
> http://www.dagogtid.no/
>
> Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.

Virker fint her.


Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 08:41

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> > Kan I komme ind her?
> >
> > http://www.dagogtid.no/
> >
> > Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
>
> Virker fint her.
>

Hej

Det er underligt. Jeg har prøvet at slå firewall'en fra; hjalp ikke.

Kan det være noget der er teledanmark-bredbånd's relateret?

Eller mon der er andre netværksindstillinger jeg skal justere på?

Martin

Karl Antz (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 03-09-04 09:10

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Kan det være noget der er teledanmark-bredbånd's relateret?

næppe - jeg kommer på uden probs

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 08:34

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> Kan I komme ind her?
>
> http://www.dagogtid.no/
>
> Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.

står den hjemme hos dig selv?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 09:16

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> står den hjemme hos dig selv?

Ja.

Martin

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 09:47

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:
>
>> står den hjemme hos dig selv?

Så er det helt naturligt at du ikke kan slå url'et op uden 'en af
følgende:

reverse DNS, det mener jeg ikke TDC tilbyder på bredbånd eller
Webspeed, på proaccess er det dog en mulighed.

en lokal DNS med en tilhørende zone for dit domiane. "bind" er en del af
din Mac OS X installation, så det er bare at starte skidtet og tilføje
en zone - spørg hvis ikke du ved hvordan du gør. (kræver du oplyser
alle adresse på dit domaine, inkl eventuelle MX værdier til
mailserveren)

indskrivning af dit domaine i /etc/hosts - sidstnævnte er en
besværligt hvis du har flere maskiner på dit LAN og/eller du osse har
i sinde at hoste din egen mailserver.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 10:07

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> > Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:
> >
> >> står den hjemme hos dig selv?
>
> Så er det helt naturligt at du ikke kan slå url'et op uden 'en af
> følgende:
>
> reverse DNS, det mener jeg ikke TDC tilbyder på bredbånd eller
> Webspeed, på proaccess er det dog en mulighed.
>
> en lokal DNS med en tilhørende zone for dit domiane. "bind" er en del af
> din Mac OS X installation, så det er bare at starte skidtet og tilføje
> en zone - spørg hvis ikke du ved hvordan du gør. (kræver du oplyser
> alle adresse på dit domaine, inkl eventuelle MX værdier til
> mailserveren)
>
> indskrivning af dit domaine i /etc/hosts - sidstnævnte er en
> besværligt hvis du har flere maskiner på dit LAN og/eller du osse har
> i sinde at hoste din egen mailserver.

Hej Morten

Tak for svaret. "Helt naturligt ..."? Alle andre webadresser går det
fint med, hvorfor så lige problemer med denne?
Jeg har en website hvor jeg linker til en række servere i Norge:

http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino/

og alle andre end de adresser der ligger på www.dagogtid.no fungerer
fint.

Men siden serveren lader til at fungerer for de par andre der har
reageret, tror jeg bare jeg vil lade mit link stå som det er.
Det må jo være et sammenfald af en af dine "3 mangler" med et eller
andet i dagogtid.no's opsætning eller funktion, der giver problemet.

Men tak for hjælpen.

Martin

Thorbjoern Ravn Ande~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 03-09-04 10:42

xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> > indskrivning af dit domaine i /etc/hosts - sidstnævnte er en
> > besværligt hvis du har flere maskiner på dit LAN og/eller du osse har
> > i sinde at hoste din egen mailserver.

Har man en offentlig IP-adresse, er dyndns.dk et billigt alternativ.
Jeg brugte det en del med en bærbar der susede rundt mellem
forskellige net.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 11:07

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:
> xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:
>
>> > indskrivning af dit domaine i /etc/hosts - sidstnævnte er en
>> > besværligt hvis du har flere maskiner på dit LAN og/eller du osse har
>> > i sinde at hoste din egen mailserver.
>
> Har man en offentlig IP-adresse, er dyndns.dk et billigt alternativ.
> Jeg brugte det en del med en bærbar der susede rundt mellem
> forskellige net.

jeps, men det vil ikke løse martin's "problem" med ikke at kunne slå
domainer op der hostes lokalt bag hans natd, uden hosts-fil, reverse
DNS eller en lokal DNS server.

Jeg har osse selv et par dynDNS' adresser, der peges på i mit eget
domianes DNS. Det er ret smart, at eks ibog.mit.domaine på den vis
altid følger min iBog.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Lasse Hillerøe Peter~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hillerøe Peter~


Dato : 03-09-04 12:59

In article <0csl02-km.ln1@ibog.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:
> > xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:
> >
> >> > indskrivning af dit domaine i /etc/hosts - sidstnævnte er en
> >> > besværligt hvis du har flere maskiner på dit LAN og/eller du osse har
> >> > i sinde at hoste din egen mailserver.
> >
> > Har man en offentlig IP-adresse, er dyndns.dk et billigt alternativ.
> > Jeg brugte det en del med en bærbar der susede rundt mellem
> > forskellige net.
>
> jeps, men det vil ikke løse martin's "problem" med ikke at kunne slå
> domainer op der hostes lokalt bag hans natd, uden hosts-fil, reverse
> DNS eller en lokal DNS server.

Jeg tvivler på reverse DNS hjælper noget. Men ellers er det nemmeste at
smide følgende linie i /etc/hosts
127.0.0.1 www.dagogtid.no

hvis altså webserveren er den samme maskine som Martin sidder ved, og
ellers webserverens IP-adresse på det "private" net.

Jeg har lige checket på min maskine, og det lader til at OS X
konsulterer /etc/hosts før den laver DNS lookup.

Selv har jeg en lokal DNS-server til formålet. Men det er lidt mere
langhåret.

-Lasse

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 15:50

Fik lige dette svar på spørgsmålet i tele.internet-gruppen:

-------- svarstart ------------

fra: Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

"Martin Petersen" <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote in message
news:1gjj78o.ut0d8pnvyjx6N%xmartinmarius@petersen.mail.dk...
> Hvorfor kan jeg ikke komme ind på
> www.dagogtid.no/

Et opslag på den dns-server der meldes som autoritativ giver:

dagogtid.no 7200 MX
5 mail.dagogtid.no
!!! dagogtid.no MX host mail.dagogtid.no is not canonical
dagogtid.no 7200 MX
10 mail-relay.eunet.no
dagogtid.no 7200 NS
dns1.eunet.no
dagogtid.no 7200 NS
dns2.eunet.no
dagogtid.no 7200 SOA
dns1.eunet.no hostmaster.eunetnorge.no (
2004040600 ;serial (version)
28800 ;refresh period (8 hours)
3600 ;retry interval (1 hour)
2592000 ;expire time (4 weeks, 2 days)
600 ;default ttl (10 minutes)
)

Med andre ord: Der er ikke en eneste A-record på domænet, dvs det
henviser
ikke til nogen servere.
Det eneste der er, er henvisninger til den maskine der håndterer mail
for
domænet

> Bruger mac, men en anden macbruger kan godt komme ind på adressen.

Det tvivler jeg på, medmindre han har noget liggende i sin hosts-fil
(hvad
den så end hedder på mac)
Sidste DNS-ændring er fra april og expire er på en månedstid, så han kan
end
ikke spørge en outdated DNS-server.

--------- svarslut -------------

Det giver ikke megen mening for mig, men måske for jer?

v.h
MartinP

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 16:57

Og en anden svarer at det
"snarere skyldes 83.x.y.z problematikken."

Hilfe, er der en tolk tilstede?

Masrtin

Lasse Hillerøe Peter~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hillerøe Peter~


Dato : 03-09-04 20:37

In article <1gjjqmc.1ldhod8z0qb6eN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>,
xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Fik lige dette svar på spørgsmålet i tele.internet-gruppen:

Og det svar er, som der også er blevet skrevet i tele.internet, noget
sludder. For der er en A record for WWWW.dagogtid.no.

Mht 83.x.y.z, så må du spørge de kloge hoveder i tele.internet igen. De
plejer at vide hvad de snakker om, så længe de ikke har fået for mange
maltwhiskeyer under vesten.

For øvrigt vil jeg gerne undskylde at jeg også kom til at fare med på
den vogn der kørte på vildspor, i den tro at serveren stod hos dig selv.

Men populært sagt må der jo være vejarbejde et sted mellem dig og
serveren.

-Lasse

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 22:11

Lasse Hillerøe Petersen <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:

>
> For øvrigt vil jeg gerne undskylde at jeg også kom til at fare med på
> den vogn der kørte på vildspor, i den tro at serveren stod hos dig selv.

No prob's - jeg har sikkert ikke forklaret mig vildt tydeligt.

>
> Men populært sagt må der jo være vejarbejde et sted mellem dig og
> serveren.
>

Det er jo til at forstå ...

- og nu skriver de sådan i tele.internet (maltwhisky el. ej ...)

> Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote in news:buom02-b7s.ln1
> @news.frostbyte.dk:
>
> > On Fri, 3 Sep 2004 17:56:29 +0200, xmartinmarius@petersen.mail.dk
> > (Martin Petersen) wrote:
> >
> >>> 83.x.y.z problematikken.
> >>
> >>Er det muligt at forklare hvad det er for noget ??
> >
> > Den korte ikke-tekniske forklaring er, at TDC for nyligt har taget en
> > ny bunke IP adresser i brug og den adresse du skriver fra
> > (83.88.69.223) er én af disse. Der vil gå lidt tid for en ny adresse
> > blok kan bruges overalt.
>
> Det var dog noget pladder, selv for en ikke-teknisk forklaring.
>
> Problemet er at en del ISP'er afviser trafik fra ubrugte IP'er og glemmer
> at fjerne den blokade.
>
> --
> /Jesper Monsted
>
> > -Lasse

Altså; nu forstår jeg det sådan at ubrugte IP-adresser automatisk
afvises, og endda fortsat afvises når de så tages i brug. Men vel så på
et el. andet tidspunkt vil acceptere dem (mig).

Jeg har fået ændret min opkobling på den tid hvor problemet opstod
(sådan cirka som jeg husker det) fra ISDN til "alm." bredbånd. Og det
kan vel hænge sammen med at jeg nu bruger af en ny bunke IP-adresser.
Øh, ikke?

v.h (og tak for alle jeres gode forslag)

Martin

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 23:12

Lasse Hillerøe Petersen <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:

> For øvrigt vil jeg gerne undskylde at jeg også kom til at fare med på
> den vogn der kørte på vildspor, i den tro at serveren stod hos dig selv.

det er ingen grund til at undskylde:

Message-ID: <1gjj8i2.srd35a13n54ehN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Martin Petersen (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 04-09-04 04:40

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Lasse Hillerøe Petersen <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:
>
> > For øvrigt vil jeg gerne undskylde at jeg også kom til at fare med på
> > den vogn der kørte på vildspor, i den tro at serveren stod hos dig selv.
>
> det er ingen grund til at undskylde:
>
> Message-ID: <1gjj8i2.srd35a13n54ehN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>

Nej, problemet var lige hvad for en "den" vi snakkede om!
M

Morten Reippuert Knu~ (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 05-09-04 08:14

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

>> > For øvrigt vil jeg gerne undskylde at jeg også kom til at fare med på
>> > den vogn der kørte på vildspor, i den tro at serveren stod hos dig selv.
>>
>> det er ingen grund til at undskylde:
>>
>> Message-ID: <1gjj8i2.srd35a13n54ehN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>
>
> Nej, problemet var lige hvad for en "den" vi snakkede om!

Jeg vil gerne fjerne enhver tvivl om at jeg skulle være uartig!

....det /er/ jeg.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Martin Petersen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 05-09-04 09:20

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

>
> Jeg vil gerne fjerne enhver tvivl om at jeg skulle være uartig!
>
> ...det /er/ jeg.

Det noterede jeg mig allerede da du skrev:

> står den hjemme hos dig selv?


Martin

p.s. I øvrigt tror jeg at jeg har fattet at grunden til at jeg ikke
kunne komme ind på den server, er at jeg sidder på en"ny" IPadresse, og
at nogle hjemmesider nægter at tillade "ubrugte IPadresser" adgang. Nu
er denne adresse så ikke længere "ubrugt", og sidens administratorer har
ikke opdaget at et teleselskab i Danmark har åbnet en ny "pakke" med
numre.
Mellem al deres ølsnak i tele.internet var dét vist konklusionen.
(Måske var det også hvad du prøvede at fortælle ...)

Morten Reippuert Knu~ (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 05-09-04 10:29

On Sun, 05 Sep 2004 10:20:08 +0200, Martin Petersen wrote:

> (Måske var det også hvad du prøvede at fortælle ...)

det var det ikke, den del har jeg slet ikke taget stilling fordi jeg var
alt for optaget af "den".

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT


Frank E. N. Stein (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-09-04 11:25

On Sun, 05 Sep 2004 10:20:08 +0200, Martin Petersen wrote:

> p.s. I øvrigt tror jeg at jeg har fattet at grunden til at jeg ikke
> kunne komme ind på den server, er at jeg sidder på en"ny" IPadresse, og
> at nogle hjemmesider nægter at tillade "ubrugte IPadresser" adgang. Nu
> er denne adresse så ikke længere "ubrugt", og sidens administratorer har
> ikke opdaget at et teleselskab i Danmark har åbnet en ny "pakke" med
> numre.

Det er ikke sidens administratore, men dem der administrerer den del af
netværket sidens server ligger på, der har blokeret. Det er routningen
den er gal med.

--
MVH
osv...



Martin Petersen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 05-09-04 12:42

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Det er ikke sidens administratore, men dem der administrerer den del af
> netværket sidens server ligger på, der har blokeret. Det er routningen
> den er gal med.

OK, jeg skelnede ikke her. Stadig bli'r man klogere!

v.h

Martin

Frank E. N. Stein (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-09-04 21:40

On Sun, 05 Sep 2004 13:41:43 +0200, Martin Petersen wrote:

>> Det er ikke sidens administratore, men dem der administrerer den del af
>> netværket sidens server ligger på, der har blokeret. Det er routningen
>> den er gal med.
>
> OK, jeg skelnede ikke her. Stadig bli'r man klogere!

Og bare fordi jeg ikke er sikker på at jeg fik formuleret mig korrekt:
Det er routningen hos leverandøren af internetforbindelsen, dvs ikke
nødvendigvis serverejerens ISP, den er gal med.

--
MVH
osv...



Martin Petersen (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 07-09-04 14:24

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Og bare fordi jeg ikke er sikker på at jeg fik formuleret mig korrekt:
> Det er routningen hos leverandøren af internetforbindelsen, dvs ikke
> nødvendigvis serverejerens ISP, den er gal med.

Jeg kontaktede den ansvarlige, og problemet er nu løst. De skrev:

> Hei igjen Martin,
>
> da tror jeg at jeg kan glede deg med at problemet er løst.
>
> Gjengen på Usenet var nok inne på noe tross alt, om de ordla
> seg noe upresist. Subnettet 83.0.0.0 -- altså alle IP-adresser
> som starter med 83. -- var blokkert på vår brannmur, etter det
> som var gjeldende standard da den ble installert. Dette
> subnettet var altså tidligere reservert fra allmenn
> internettbruk, sånn omtrentlig slik du ble forklart på Usenet.
> Jeg må åpenbart oppdatere disse reservasjonene, men
> 83.*.*.*-nettet er allerede klarert.
>
> Mange takk for hjelpen!
>
> De beste hilsener,
> Hallvard

Og jeg takker for hjælpen hér.

v.h
Martin

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 11:27

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Tak for svaret. "Helt naturligt ..."? Alle andre webadresser går det
> fint med, hvorfor så lige problemer med denne?

www.dagogtid.no hostes på 80.239.6.243, du sidder osse selv på
80.239.6.243 ik'? (evt. bag en natd router)

Jeg vil gå ud fra at "alle andre webadresser" ikke hostes på
80.239.6.243. Du skal på en eller anden vis fortælle din resolver, at
www.dagogtid.no hostes af en maskine på dit lokale net (dvs serverens
lokale IP adresse, sikkert 192.168.x.x eller 10.0.x.x), og ikke ude på
internettet. Det kan du gøre på én af de måder jeg beskrev.

> Jeg har en website hvor jeg linker til en række servere i Norge:
>
> http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino/
>
> og alle andre end de adresser der ligger på www.dagogtid.no fungerer
> fint.

Hvilke adresser? snakker vi adresser (ip numre og domainer), eller
url'er?

hvad er dit, og hvad er andres?

> Men siden serveren lader til at fungerer for de par andre der har
> reageret, tror jeg bare jeg vil lade mit link stå som det er.
> Det må jo være et sammenfald af en af dine "3 mangler" med et eller
> andet i dagogtid.no's opsætning eller funktion, der giver problemet.

Kan du ikke forklare hvor domainet ligger, og hvilke "andre" domainer
det er der virker? så kan jeg give dig en for dig forståelig
forklaring på hvad det er der sker, hvorfor det ikke kan lade sig
gøre, og hvad du skal gøre for at løse problemet.

dvs.:

Hvor sidder DU? (ipadresse)
hvor er www.dagogtid.no? (ipadresse)
Hvilke andre domainer er det du omtaler som virker? (domainer og
subdomainer)

> Men tak for hjælpen.

forløbig har du jo ingen hjælp fået, men er formegenlig blot blevet
endnu mere forvirret, hvilket skyldes du ikke har angivet de
oplysninger der skal til.


--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 13:04

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Kan du ikke forklare hvor domainet ligger, og hvilke "andre" domainer
> det er der virker? så kan jeg give dig en for dig forståelig
> forklaring på hvad det er der sker, hvorfor det ikke kan lade sig
> gøre, og hvad du skal gøre for at løse problemet.

Hej Morten

Pænt af dig at ville prøve.
Jeg forsøger at svare:


> Hvor sidder DU? (ipadresse)

144.3.8.0
(iflg "Netværktøj - info.)

> hvor er www.dagogtid.no? (ipadresse)

80.239.6.243
(iflg "Netværktøj" - Traceroute); der står:
traceroute to www.dagogtid.no 80.239.6.243)

> Hvilke andre domainer er det du omtaler som virker? (domainer og
> subdomainer)

Fx. denne URL:
http://www.finnmarkdagblad.no
80.232.36.54
(jeg ved ikke om dette er nok til at fortælle om domaine/subdomaine?)

Men igen: Alt andet virker. Det er KUN www.dagogtid.no
>
> > Men tak for hjælpen.
>
> forløbig har du jo ingen hjælp fået, men er formegenlig blot blevet
> endnu mere forvirret, hvilket skyldes du ikke har angivet de
> oplysninger der skal til.

Fuldstændig rigtigt
Men nu prøver jeg så!

v.h
Martin

Magnus Marius Rohde (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Magnus Marius Rohde


Dato : 03-09-04 13:55

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> > Kan I komme ind her?
> >
> > http://www.dagogtid.no/
> >
> > Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
>
> står den hjemme hos dig selv?

Jeg tror hellere at jeg må bryde ind her og sige at Martin ikke hoster
http://www.dagogtid.no/. Bare lige inden diskussionen kører alt for
meget af sporet


Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 14:00

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg tror hellere at jeg må bryde ind her og sige at Martin ikke hoster
> http://www.dagogtid.no/. Bare lige inden diskussionen kører alt for
> meget af sporet

Præcis! (Endelig én der forstår mig ...) Jeg har linket til den fra min
teledanmarkhjemmeside. "Synderen" selv ligger vel i Norge - tilhører i
hvert fald et norsk blad.
Martin

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 16:17

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Præcis! (Endelig én der forstår mig ...) Jeg har linket til den fra min
> teledanmarkhjemmeside. "Synderen" selv ligger vel i Norge - tilhører i
> hvert fald et norsk blad.

så er subj. ret misvisende, hvilket fremgår klart derved at flere i
gruppen har misforstået dig, og idet du fik svaret forkert på mit
første spørgsmål.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Jesper Haaber Gyllin~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 03-09-04 13:39

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Kan I komme ind her?
>
> http://www.dagogtid.no/
>
> Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.

Det har ikke noget med din browser at gøre.

Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.

Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 13:57

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> > Kan I komme ind her?
> >
> > http://www.dagogtid.no/
> >
> > Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
>
> Det har ikke noget med din browser at gøre.
>
> Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.
>
> Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.

Ved godt jeg er på et niveau langt under grundkursus her, men: "lægge
sitet på en server som står ude i byen" - altså: www.dagogtid.no (som
jeg ikke kan komme ind på) ligger vel i Norge.
Eller mener du mit eget? Det ligger vel "hos Teledanmark".

At det ikke har noget med browseren at gøre, kan jeg både forstå og se.
Men hvorfor jeg fra min side:
http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino/
- med links kan komme ind på alle URL'erne BORTSET fra dem der ligger på
www.dagogtid.no - det fatter jeg stadig ikke. Hvordan adskiller
dagogtid.no sig fra de øvrige?

v.h
Martin

Jesper Haaber Gyllin~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 03-09-04 14:18

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> >
> > > Kan I komme ind her?
> > >
> > > http://www.dagogtid.no/
> > >
> > > Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
> >
> > Det har ikke noget med din browser at gøre.
> >
> > Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.
> >
> > Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.
>
> Ved godt jeg er på et niveau langt under grundkursus her, men: "lægge
> sitet på en server som står ude i byen" - altså: www.dagogtid.no (som
> jeg ikke kan komme ind på) ligger vel i Norge.
> Eller mener du mit eget? Det ligger vel "hos Teledanmark".
>
> At det ikke har noget med browseren at gøre, kan jeg både forstå og se.
> Men hvorfor jeg fra min side:
> http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino/
> - med links kan komme ind på alle URL'erne BORTSET fra dem der ligger på
> www.dagogtid.no - det fatter jeg stadig ikke. Hvordan adskiller
> dagogtid.no sig fra de øvrige?

Jeg troede at du havde en server stående hjemme, hvor du også sidder med
din computer og vil teste dit eget site ??!!

En server ude i byen mener jeg en andens maskine, som har et andet IP
nummer end du sidder bag.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 14:20

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.
>
> Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.

hvorfor det ?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Jesper Haaber Gyllin~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 03-09-04 16:13

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.
> >
> > Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.
>
> hvorfor det ?

Det kan han ikke med mindre at DNS'erne peger på hans server.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 19:05

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

>> > Prøv at lægge sitet på en server som står ude i byen.
>>
>> hvorfor det ?
>
> Det kan han ikke med mindre at DNS'erne peger på hans server.

Det hjælper ikke at DNS'en peger på ens server, det gør den allerede i
det tilfælde vi forstillede os.
Man skal derimod ha reverese DNS, en entry med domainet i /etc/hosts
eller en DNS server på sit LAN.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Preben Bødker Nielse~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 03-09-04 17:22

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> > Kan I komme ind her?
> >
> > http://www.dagogtid.no/
> >
> > Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
>
> Det har ikke noget med din browser at gøre.
>
> Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.

Det kan jeg da uden problemer!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM/Skype prebenbodker

Frank E. N. Stein (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 03-09-04 20:17

On Fri, 03 Sep 2004 18:21:52 +0200, Preben Bødker Nielsen wrote:

>> Du kan ikke køre ud gennem din egen ruoter og retur.
>
> Det kan jeg da uden problemer!

Ja, det afhænger af opsætningen af routeren.
--
MVH
osv...



Erik Richard Sørense~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-09-04 14:33

Hej Martin

Det fungerer fint med WaMCom 1.31 (Mozilla) og OS 9.2.2. Alle links
virker, som de skal.
mvh. Erik Richard

Martin Petersen wrote:
> Kan I komme ind her?
>
> http://www.dagogtid.no/
>
> Jeg kan nemlig hverken med Safari, IE el. Mozilla.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Martin Petersen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-04 15:10

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Martin
>
> Det fungerer fint med WaMCom 1.31 (Mozilla) og OS 9.2.2. Alle links
> virker, som de skal.

Det gav mig inspiration til at prøve med Netscape i Classic, men der var
heller ikke kontakt.
Men godt at høre det virker for alle andre!

- Og løsningen ligger vel i et af Mortens 3 forslag, selv om jeg ikke
forstår hvorfor

v.h
Martin

Thorbjoern Ravn Ande~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 03-09-04 15:15

xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> Det gav mig inspiration til at prøve med Netscape i Classic, men der var
> heller ikke kontakt.

Classic kan ikke se 127.0.0.1. Det er lidt irriterende hvis man gerne
vil afteste lokalt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Morten Reippuert Knu~ (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-09-04 16:14

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> - Og løsningen ligger vel i et af Mortens 3 forslag, selv om jeg ikke
> forstår hvorfor

det gør det ikke, jeg troede at du selv hostede det norske site,
hvilket jeg kan forstå du ikke gør. Dit "subj" fiktil til at antage at
du havde noget med det pågældende site at gøre.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste