Synlig/usynlig hvid ramme om objekt i PDF
Fra : Helle Krog

Dato : 02-09-04 14:21

Jeg laver mange pdf¹er fra Indesign - både direkte fra programmet og gennem
distilleren.

Når jeg lægger skygge under et objekt eller en tekstblok, kommer der ofte en
tynd, hvid streg rundt om objektet/tekstblokken i den højopløselige pdf-fil!

Det lyder grimt - men zoomer jeg ind til maks. forstørrelse, forsvinder den.
Kort sagt, så ligger den ikke i billedet, men er en form for
spøgelsesstreg... Jeg har da heller aldrig haft problemer/klager, når det
været i trykken. Ikke desto mindre irriterer det mig, fordi kunder jo ikke
kan forstå ³hvad dét dog er for¹n hvid streg!² Så må jeg forklare, at jeg
intet kan forklare...

Derfor spørger jeg nu de vise: Kan jeg gøre noget for at forhindre dette ­
eller findes der en laber forklaring, jeg kan servere næste gang?

Hilsner Helle

www.changereality.biz
www.krog.biz

Fra : Martin Stender

Dato : 02-09-04 15:09

Hej Helle,

Jeg har lige prøvet at genskabe dit problem, men (desværre) på min
arbejds-PC med Indesign CS
Men det så fint ud i pdf'en.

Jeg lagde dog skyggen direkte på noget stort tekst - mente du at skyggen
skulle på tekstboksen?

Mhv
Martin

Fra : Helle Krog

Dato : 02-09-04 17:28

Helle Krog 02/09/04 16:09

Tak fordi du prøvede. Skyggen ligger under teksten, ikke tekstblokken som
sådan... den hvide streg går så rundt, hvor rammen er. Jeg har prøvet at
outline/vektorisere teksten - men der kommer stadig en hvid ramme
Det har faktisk ikke specielt noget med tekst at gøre - hvis jeg f.eks. har
en firkant med skygge under - og jeg vinkler den - kommer der en hvid ramme
"hvor den var" før den blev vinklet. Har lige prøvet at lægge noget på
dk.binær, men det var for tungt

Jeg har prøvet at sende et "mystisk" dokument til min pc - og her ses den
også.

Hilsner Helle

Hilsner Helle

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-09-04 16:04

> [...]

> Derfor spørger jeg nu de vise: Kan jeg gøre noget for at forhindre dette –
> eller findes der en laber forklaring, jeg kan servere næste gang?

Hej Helle

Var lige inde på <www.changereality.biz>, og < www.krog.biz>, hold da
helt kæft, nogle tæskefede billeder!!! 8-D

Kunne godt tænke mig fiskeren med den guddommelige fangst som
skærmbillede!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Helle Krog

Dato : 02-09-04 17:19

Helle Krog 02/09/04 17:03

Tak ska' du ha' Desværre har jeg ikke billedet i en større version, end
den der ligger på sitet - men du er velkommen til at tage hvad du vil, hvis
du kan bruge den mindre version...

Mang ehilsenr Helle

> [...]
> helt kæft, nogle tæskefede billeder!!! 8-D
>
> Kunne godt tænke mig fiskeren med den guddommelige fangst som

Hilsner Helle

www.changereality.biz
www.krog.biz

Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-09-04 04:46

> [...]

> den der ligger på sitet - men du er velkommen til at tage hvad du vil, hvis

Tak

Din side vil blive checket jævnligt herfra!

Keep up the good work!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-09-04 22:16

Helle Krog wrote:
> [...]
>
> Derfor spørger jeg nu de vise: Kan jeg gøre noget for at forhindre dette ­
> eller findes der en laber forklaring, jeg kan servere næste gang?

En ringe trøst: Jeg har selv oplevet samme fænomen med InDesign på wn
Windows-maskine. Og den hvide streg forsvinder også ved udprint eller
ved tryk.

--Martin