Død QuickSilver?
Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-04 13:29

Jeg har en QuickSilver G4, som der ikke er så meget spræl i. Når jeg
trykker på tændknappen på fronten lyser den op mens jeg trykker på den,
men den går ud når jeg slipper, og computeren starter ikke op, og laver
ej heller noget der ligner tilløb til at gøre det.

Er det blot en død strømforsyning, eller kan der være andet galt?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Fuzzy logic: How we think at 2:00 AM after the bars close.

Fra : Michael Holm

Dato : 01-09-04 13:36

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> ej heller noget der ligner tilløb til at gøre det.
>
> Er det blot en død strømforsyning, eller kan der være andet galt?

du har sikkert været der?! : men er der ikke en genstart knap på sådan
en fyr ? (har ikke selv haft en) du kunne prøve om der skete noget
andet..?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-09-04 13:56

In article <1gjfv74.149r9f212k0cewN%fake_email_adr@anthro.ku.dk>,
fake_email_adr@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> du har sikkert været der?! : men er der ikke en genstart knap på sådan
> en fyr ? (har ikke selv haft en) du kunne prøve om der skete noget
> andet..?

Jeg har set det symptom på G4/AGP som blev afhjulpet ved at trykke på
reset-knappen på motherboardet.

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-04 15:03

In dk.edb.mac, Steen Larsen wrote:

> Jeg har set det symptom p? G4/AGP som blev afhjulpet ved at trykke p?
> reset-knappen p? motherboardet.

Det lyder som en mulighed. Det vil jeg forsøge.

Takker.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-04 03:08

On Wed, 01 Sep 2004 16:02:43 +0200, Jonas Voss wrote:

> Det lyder som en mulighed. Det vil jeg forsøge.

mht til om strømforsyningen er død eller det bare er powermanageren der
skal resettes, kan du jo i første omgang se somd en kan starte i OF,
(ævle+O+F under boot. Kan den det kan du på forhånd udelukke at
strømforsyningen skulle være defekt.

--
morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-04 09:09

In dk.edb.mac, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> skal resettes, kan du jo i første omgang se somd en kan starte i OF,
> (ævle+O+F under boot. Kan den det kan du på forhånd udelukke at

Den kan slet ikke boote som den er pt. Prøver at resette den når jeg er
på arbejde igen, og hvis det ikke virker må den til rep.

Takker.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Great things are afoot!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-04 10:02

On Thu, 02 Sep 2004 10:08:36 +0200, Jonas Voss wrote:

> Den kan slet ikke boote som den er pt.

ej heller i OF? i givet fald vil en reset ikke hjælpe.

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-04 10:28

> ej heller i OF? i givet fald vil en reset ikke hjælpe.

Nej desværre. Den vil faktisk intet som den er nu.

Så den må vist til rep.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-04 15:02

In dk.edb.mac, Michael Holm wrote:

> du har sikkert været der?! : men er der ikke en genstart knap på sådan
> en fyr ? (har ikke selv haft en) du kunne prøve om der skete noget
> andet..?

Det vil jeg gøre. Takker.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-04 22:53

Hej Jonas

Der er to muligheder...
1, Et defekt startrelæ.
2, En død strømforsyning

Det er en kendt fejl i både 733 og 867 versionen af QS. Og den kommer
som regel på et eller andet tidspunkt, når maskinen er mellem 2 og 4 år
gammel - afhængig af, hvor mange ekstra drev, der er monteret, og hvor
strømkrævende de er.

Reparationspris vil være ca. 1000kr. + moms for en ny strømforsyning,
men hvad nyt startrelæ koster, véd jeg ikke. Men med Apples 'ratepriser'
skulle det ikke undre mig, der vil blive det samme....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-04 09:08

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]

> som regel på et eller andet tidspunkt, når maskinen er mellem 2 og 4 år
> gammel - afhængig af, hvor mange ekstra drev, der er monteret, og hvor

Der sidder eet ekstra internt drev, og den er vel knap 3 år gammel vil
jeg skyde på.

> Reparationspris vil være ca. 1000kr. + moms for en ny strømforsyning,
> men hvad nyt startrelæ koster, véd jeg ikke. Men med Apples 'ratepriser'
> skulle det ikke undre mig, der vil blive det samme....

Der var nogle forslag med en reset knap på motherboardet. Det kigger jeg
på, ellers kommer den til rep.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."